Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Mulig jeg var litt uklar.. :) Men, jeg mente når jeg skulle lage en backup.. :p Har lest at

man må bruke en swappe metode for å gjøre det.. Så, lurte på om man kan bruke en DVD man har brent selv, med forskjellige filer, eller om man må ha en orginal DVD..

Linken til hvor jeg leste det..

7927457[/snapback]

Bror min hadde backup av en film som han har. Prøvte på min flashet X360, og funket helt uten problem. :) Akkuratt som orginal-plata. En DVD-film var det backup av..

Edit: Var brent selv ja

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette bekreftet? :D Evt. noen på forumet som kan bekrefte?

Edit: Spill som faktisk er under/rundt 4GB til 360 da? Finnes dette? :p Evt. hvilke? :)

7908128[/snapback]

Det er bekreftet at med 5.x av Extreme kan du spille fra single layer DVD ja.

Men som du selv er inne på er det vel ikke i mange tilfeller det er aktuelt?

Mulig det finnes ting som kan rippes ut av noen av spillene da? På gamle Xboxen var det f.eks. mange spill som inneholdt 2 sett med filmer, ett sett for NTSC og ett for PAL xboxer. I de tilfellene kunne man ofte slette alle NTSC filmene hvis man hadde en PAL xbox (eller omvendt), og dermed spare seg for noen megabytes.

Andre spill kunne man fjerne noen få filmer fra og spare vanvittig mye plass på den måten. Bl.a. DOA3 tar mesteparten av en DVD, men selve spillet tar faktisk bare i underkant av en giga. Det er filmene som spilles som avslutning på Story-mode som tar opp 3/4 av plassen på DVD'en. Hvis du synes det er OK å spille spillet uten avslutningsfilmene så slipper du altså unna med noe som tar kun en fjerdedel av diskplassen. Og Story mode fungerer faktisk, selv om filmene på slutten mangler.

Noen spill innholdt også filmer og demoer av andre spill laget av samme produsent. Disse kunne man også ofte slette, og dermed spare litt plass.

Mulig det er mulig å gjøre liknende ting på noen av xbox360 spilla også?

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å flashe Xbox360en for å spare noen kroner. (Isteden for og chippe)

Jeg har en _NEC DVD_RW ND-3540A brenner.

Det er en ting jeg ikke skjønner helt enda og det er hvilke brenne-dvder skal jeg bruke?

Noen sier Verbatim Dual-Layer, noen sier DVD-RL, RAM, RW-DL osv...

Hva skal jeg bruke og hvordan skal jeg brenne for at spillene skal virke på Xbox360en min?

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg for å flashe Xbox360en for å spare noen kroner. (Isteden for og chippe)

Det er en ting jeg ikke skjønner helt enda og det er hvilke brenne-dvder skal jeg bruke?

Hva skal jeg bruke og hvordan skal jeg brenne for at spillene skal virke på Xbox360en min?

7984815[/snapback]

Hei!

Du må bruke DVD+R DL disker, altså DVD+R Dual Layer. Pass på å få + disker og ikke -.

Du burde bruke Verbatim disker på grunn av kvaliteten på disse platene.

Jeg bruker CloneCD, men ImgBurn skal virke like bra =)

Lenke til kommentar
Hei, du må bruke en Dual Layer brenner. Hvis du må gå til innkjøp så kjøp en

LiteOn brenner, siden alle er kompatible med x360 spill.

Jeg bruker ImgBurn (google det) til å brenne med og kjøper plater på _www.dvdink.com :D

Går som en drømm :D

7985143[/snapback]

Hvordan plater kjøper du??

Lenke til kommentar

7984815[/snapback]

Hei!

Du må bruke DVD+R DL disker, altså DVD+R Dual Layer. Pass på å få + disker og ikke -.

Du burde bruke Verbatim disker på grunn av kvaliteten på disse platene.

Jeg bruker CloneCD, men ImgBurn skal virke like bra =)

7985677[/snapback]

Men trenger jeg ny DVD-brenner?

Lenke til kommentar
Men trenger jeg ny DVD-brenner?

7985751[/snapback]

Nei, men du trenger å finne SØK knappen på forumet

7985760[/snapback]

:thumbdown:

Haha... veldig morsomt, jeg gidder ikke og bla igjenom 37 sider bare for og finne noe som jeg kan spørre om.

Men uansett TAKK. :w00t:

Lenke til kommentar
:thumbdown:

Haha... veldig morsomt, jeg gidder ikke og bla igjenom 37 sider bare for og finne noe som jeg kan spørre om.

Men uansett TAKK. :w00t:

7985814[/snapback]

Leser du hva han skriver? Du trenger ikke bla igjennom sidene, du kan søke.

Du trenger ikke ny DVD brenner uansett. Bruker samme brenneren selv.

Lenke til kommentar

Jeg og alle andre bruker\må bruke DVD Dual Layer plater.

Inntil det kommer en firmware som støtter Single Layer DVD plater og det kommer Single Layer ripper.

Og hvis jeg ikkje tar heilt feil så må det vere "+R" plater også, men det er de på dvdink.

Endret av ShiverSt
Lenke til kommentar

7984815[/snapback]

Jeg har samme brenner som deg i pc'en og jeg trenger også hjelp med å brenne ut spillene (en fyr flashet x360 for meg :)) Noen som kan fortelle meg hvilken firmware og brenneprogram jeg må ha?

(kanske du kan hjelpe meg zappza, for vi har jo samme brenner :) )

Lenke til kommentar

Hvilken firmware du trenger? Vel, du har kunnet spille brente spill med alle firmwarer som har kommet ut forsåvidt. Eneste som har blitt forandret er masser av ekstra funksjoner, og kompitablitet.

Last ned siste versjon av CloneCD og åpne imaget i det og brenn ut.

Er ikke så mye verre enn det schønner'u ;)

dbd:

Nope, ingen ordentlig chip enda.

Lenke til kommentar
Noen i Stavanger / Sandnes omerådet som driver med dette ?  Send pm.

7906572[/snapback]

Huff. Nå har jeg faktisk lest hele dette topicet. Mye informasjon iallefall.

Men uansett så slenger jeg meg på denon84's spørsmål:

Noen i Stavanger/Sandnes-området som kan tilby sine ydmyke tjenester? Konsollen min har en Hitachi-spiller.

Endret av martmort
Lenke til kommentar
Noen i Stavanger / Sandnes omerådet som driver med dette ?   Send pm.

7906572[/snapback]

Noen i Stavanger/Sandnes-området som kan tilby sine ydmyke tjenester? Konsollen min har en Hitachi-spiller.

8040716[/snapback]

Vil anbefale Xunlock

Jeg flashet den gamle xboxen min der, og må si at de er veldig profesjonelle. Holder til rett utfor sandes.

Endret av Wimba
Lenke til kommentar
Noen i Stavanger / Sandnes omerådet som driver med dette ?  Send pm.

7906572[/snapback]

8040716[/snapback]

Vil anbefale Xunlock

Jeg flashet den gamle xboxen min der, og må si at de er veldig profesjonelle. Holder til rett utfor sandes.

8040923[/snapback]

Tusen takk for raskt svar. Skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...