Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

 

Det var jo forsåvidt et veldig bra argument...

7898698[/snapback]

 

Ja, og et annet godt argument er jo å selv kunne gjøre samme jobben for kompiser seinere. Dermed mer valuta for pengene.

 

Funderer litt på dette kortet selv. Er ikke noen guru på SATA kort og sånt, så jeg lurer på en ting: Det står at det har en ekstern SATA connector (i tillegg til den interne). Jeg antar det betyr at det holder å plugge i SATA kabelen fra DVD-driven på xboxen til den eksterne porten på SATA kortet, og dermed unngå evt hassle med å skru fra hverandre PC'en for å få tilgang på SATA connectorene og skru den sammen igjen etterpå hver gang man modder en 360? Stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funderer litt på dette kortet selv. Er ikke noen guru på SATA kort og sånt, så jeg lurer på en ting: Det står at det har en ekstern SATA connector (i tillegg til den interne). Jeg antar det betyr at det holder å plugge i SATA kabelen fra DVD-driven på xboxen til den eksterne porten på SATA kortet, og dermed unngå evt hassle med å skru fra hverandre PC'en for å få tilgang på SATA connectorene og skru den sammen igjen etterpå hver gang man modder en 360? Stemmer det?

7902131[/snapback]

Ja, det stemmer. Du trenger altså bare plugge s-ata kabelen fra xboxen i baksiden av pcen, akkurat som en skjerm eller usb kabel.

Men så er jo ikke det å ta av lokket på pcen så veldig stort problem.

Lenke til kommentar

Det hele er latterlig enkelt.

På en uke har jeg moddet 8 bokser :)

 

Kjøpte ett bor\bits sett på Claes Ohlson til 99 kr..

Det hadde torx bitsen som trengs og jeg brukte en 1mm borr og ett lite flat jern til å åpne konsollen.

 

Men, måtte bestille ett VIA chip SATA kontroller kort fra usa.

Bestillte fra http://tekgems.com/Products/la-pci22-vt6421a.htm

Fikk kortet på 1 uke :D

 

Så fulgte jeg Textbook's instruksjoner: http://www.360mods.net/Downloads/details/id=61.html

 

Bruker ikkje mer enn 30 min på å modde nå :)

Endret av ShiverSt
Lenke til kommentar
Men, måtte bestille ett VIA chip SATA kontroller kort fra usa.

Bestillte fra http://tekgems.com/Products/la-pci22-vt6421a.htm

Fikk kortet på 1 uke :D

7904089[/snapback]

Hva slags frakt brukte du(Paercel post air mail[6-10 days], Global Express mail[fast] eller USPS International Airmail Letter)?

 

og hvor mye betalte du?

 

REDIGERT: ser at man får frakt prisen når man går videre så prisen er ikke viktig.

Endret av robiwan
Lenke til kommentar
http://tekgems.com/Products/la-pci22-vt6421a.htm

 

Betalte ca 150,- NOK inkl porto, gikk riktignok 3 uke fra jeg bestilte til kortet var framme. Har flashet alle typer DVD-rom med det kortet.

7898393[/snapback]

 

Takk for svaret. :-) Har sett på dette kortet og siden du går god for det så bestiller jeg ett sånt. :-D

 

PS: Sata kabelen som følger med er den lang nok eller må jeg kjøpe en ekstra kabel?

7898766[/snapback]

S-ata kabelen som følger med er akkurat passe lang :thumbup:

 

Glemte en ting...

 

Noen som har erfaring med hva som er beste verktøy for å åpne xbox360?

 

Team Xecuter's unlock kit kanskje?

7898817[/snapback]

Binders og Torx10 skrujern funker flott det. Eventuelt flatjern som akkurat er passe bredt, dog jeg ikke dette fordi det sliter på skruehodet.
Lenke til kommentar
Funderer litt på dette kortet selv. Er ikke noen guru på SATA kort og sånt, så jeg lurer på en ting: Det står at det har en ekstern SATA connector (i tillegg til den interne). Jeg antar det betyr at det holder å plugge i SATA kabelen fra DVD-driven på xboxen til den eksterne porten på SATA kortet, og dermed unngå evt hassle med å skru fra hverandre PC'en for å få tilgang på SATA connectorene og skru den sammen igjen etterpå hver gang man modder en 360? Stemmer det?

7902131[/snapback]

Ja, det stemmer. Du trenger altså bare plugge s-ata kabelen fra xboxen i baksiden av pcen, akkurat som en skjerm eller usb kabel.

Men så er jo ikke det å ta av lokket på pcen så veldig stort problem.

7902464[/snapback]

Da må du husket at du trenger en eSATA til SATA kabel. Den som følger med kortet er SATA/SATA kabel. Kan dog ikke gå god for at det vil fungere, har kun testet med å bruke den interne SATA porten.
Lenke til kommentar
Hva med strøm? bruker DVD-romen samme strøm som er i PCen? Eller må man ha noen overganger?

7903942[/snapback]

Du må ha Xboxen rett ved siden av, og bruke strømmen derifra.

 

 

Mulig å brenne ut spill med vanlige DVD-cder nå? Tenker single-layer.. Ikke dual-/double layer.. :p

7907073[/snapback]

Ja, hvis du har Xtreme 5.x

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er et par spill jeg har litt trøbbel med. Backup-discen kommer bare opp som "unreadable disc". Funket en gang etter jeg kjørte det ut og inn og restartet litt, men får det ikke til å starte i det hele tatt nå.

 

Noen som her peiling på hva som kan være galt?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Er et par spill jeg har litt trøbbel med. Backup-discen kommer bare opp som "unreadable disc". Funket en gang etter jeg kjørte det ut og inn og restartet litt, men får det ikke til å starte i det hele tatt nå.

 

Noen som her peiling på hva som kan være galt?

7913883[/snapback]

 

Jeg må starte et spill fra kald xbox med 5.1 firmwaren. Om boksen er varm fungerer det ikke. Dette er fikset med 5.2.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Er et par spill jeg har litt trøbbel med. Backup-discen kommer bare opp som "unreadable disc". Funket en gang etter jeg kjørte det ut og inn og restartet litt, men får det ikke til å starte i det hele tatt nå.

 

Noen som her peiling på hva som kan være galt?

7913883[/snapback]

 

Jeg må starte et spill fra kald xbox med 5.1 firmwaren. Om boksen er varm fungerer det ikke. Dette er fikset med 5.2.

7915128[/snapback]

:hmm: Får teste igjen i morra da, skal hvertfall være kald nok da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...