EssspeN Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har sett mange sider der seeding og leeching av xbox360 er meget populært, men gode chipper er enda ikke å se... 7356938[/snapback] Det er fordi de IKKE har klart å "knekke" xboxen til å kjøre usignert kode. Så lenge ikke dette har skjedd, så er chip helt bortkastet. Lenke til kommentar
hmz Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Har lyst å modde 360'en min nå, men hva anbefales? Er det verdt å vente litt til det kommer "bedre" chipper/modder, eller bare gjøre det nå? Noen som vet om noen i Rogalands-området som vil gjøre dette? Edit: Eller noen på forumet/noen som kjenner noen å anbefale som vil gjøre dette? Betaler jo seff Orker bare ikke å sette meg inn i alt dette, har jo nesten aldri vært i en pc før, så jeg tør nok ikke å prøve meg på å ødelegge Xbox'en På forhånd takk! Endret 25. november 2006 av hmz Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Har lyst å modde 360'en min nå, men hva anbefales? Er det verdt å vente litt til det kommer "bedre" chipper/modder, eller bare gjøre det nå? Noen som vet om noen i Rogalands-området som vil gjøre dette? Edit: Eller noen på forumet/noen som kjenner noen å anbefale som vil gjøre dette? Betaler jo seff Orker bare ikke å sette meg inn i alt dette, har jo nesten aldri vært i en pc før, så jeg tør nok ikke å prøve meg på å ødelegge Xbox'en På forhånd takk! 7358103[/snapback] Det er ingenting å vente på, dagens firmware har alt du trenger, chip er bare tull. Det er mange på Qxl som modifiserer, ta deg en tur der så kanskje du finner noen som gjør det i Rogaland. Husk du mister garantien på xboxen, og du vet hvordan xbox er. Lenke til kommentar
hmz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Noen som har noen på QXL å anbefale som modder 360? Så mange som modder 360, men usikker på hvem jeg kan stole på osv heh.. vil liksom ikke sende penger til en og xbox'en, uten å få noe tilbake? Noen som har utført modding via QXL, og kan anbefale noen selgere? Endret 26. november 2006 av hmz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noen som har noen på QXL å anbefale som modder 360? Så mange som modder 360, men usikker på hvem jeg kan stole på osv heh.. vil liksom ikke sende penger til en og xbox'en, uten å få noe tilbake? Noen som har utført modding via QXL, og kan anbefale noen selgere? 7359525[/snapback] Jeg brukte en på min xBox, men det er cirka to år siden nå. sjekk pm og hør om han fremdeles gjør det. Lenke til kommentar
hmz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Skal nok modde min 360 jeg også, men lurer bare på en liten ting; Når vil det komme slik at du bare kan rippe spillet ditt inn på pc'en (ISO tenker jeg på eller hva du lager den til når du ripper den innpå) og rett inn på en harddisk som du evt har i Xbox-en. Tenker slik som det er på Xbox 1 når den er i XBMC. Vil det noen gang komme, evt. når? Tenker bare på at da slepper man å brenne ut så mange cd-er osv Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Først må man få 360en til å kjøre usignert kode. Når det skjer, vet ingen... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 har nå funnet ut at jeg har ts ms28 dvdrom. Jeg har extreme 4.2a 4.2b. xboxen er i deler nå. Er det nå bare for meg å koble til dvdleseren til pcen, ta backup av firmwaren. og så legge inn den nye firmwaren? 7357033[/snapback] Nope, du må lodde, montere en bryter og time riktig ift ditt satakort. Min første ms28 brukte jeg flere timer på. Mer info på xbox-scene.com 7357414[/snapback] Eller du kan brke en bestemt VIA sata pci kontroller (husker ikke helt hva det het) og noen triks, så slipper du å lodde. Kontrolleren får du kjøpt billig på Ebay. Dette gjelder Samsung/Thoshiba m28 som er nyere enn m25 Info om dette på xbox-scene.com Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Faen da. Fikk Dual Layer plater i dag, og skulle få flashet TS-MS25en min til Xtreme 3.3. Brente ut enable0800, og satt den inni, meeen selvfølgelig glemte jeg å ta den ut før jeg skrudde av Xboxen etter fullført flashing... Nå reagerer ikke DVDen, den vil ikke åpne seg, og det grønne standby lyset blinker hele tiden, uansett om jeg har DVDen koblet helt fra hverandre... What to do =( Begynner å bli redd... edit: Fant ut hva det var. Xtreme 3.3 har en feil på noen drev som gjør at drevet låser seg elns. Funker helt fint med orginal firmwaren. edit2: Nå fikk jeg flashet den med 4.2 firmwaren, måtte bare endre to tall i firmwaren Endret 28. november 2006 av Zappza Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Har ikke helt skjønt dette jeg? Mulig jeg er dum Men hvordan er det å flashe xboxen? Vet at man får spillt backup spill, men tenkte kanskje å benytte meg av spillchip.com Hvordan blir dette da? Kan jeg oppdatere firmware etterpå da? Noen som kunne forklart meg ordentlig hva jeg burde velge, og hvordan jeg skal gjøre det. Har en del peiling på data og går på elektronikk linje, så tror ikke det skal være så vanskelig selv.... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Du må koble DVD-leseren i Xboxen til PCen, lese firmwaren som er på den til en diskett/usb-pen, kopiere litt info fra den orginale firmwaren inn i en modifisert firmware og flashe den på DVDen =) Hvis du har den enkleste versjonen da. Toshiba Samsung MS25. Har du MS28 må du bruke en bryter og styre Er ikke 100% sikker på MS28, har MS25 selv. Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) har nå funnet ut at jeg har ts ms28 dvdrom. Jeg har extreme 4.2a 4.2b. xboxen er i deler nå. Er det nå bare for meg å koble til dvdleseren til pcen, ta backup av firmwaren. og så legge inn den nye firmwaren? 7357033[/snapback] Nope, du må lodde, montere en bryter og time riktig ift ditt satakort. Min første ms28 brukte jeg flere timer på. Mer info på xbox-scene.com 7357414[/snapback] Folkens? Det EssspeN sier her er ikke riktig!! Den kan moddes på vanlig måte med en liten vri, uten å åpne dvd-rommen. Og til EssspeN: du driter deg ut.. viser bare at du ikke har peil på hva du snakker om.. Jeg flasher MS 28 på 3 minutter.. uten problem.. om du hadde gjort nok undersøkelse rundt emnet ville du funnet ut at å åpne dvd-rom spilleren var helt unødvendig.. Det er folk som tar mye ekstra for MS 28 dvd-rommen på qxl og sier at det krever lodding, dette er bullshitt.. For å gjøre det så enkelt som mulig.. (denne "guiden" er ikke ment for n00bs, heller ment for de som har peil og forstår det som står her:) Du booter opp pcen, skrur på xbox 360'en m/dvd-rommen oppkoblet til sata porten. Har det ferdig (sata-kontroller)konfigurert MTKflash programmet på en boot disk (diskett, minnekort, osv). Skriver inn følgende: MTKflash r /m orig.bin deretter skrur av xbox konsollen.. (FØR du velger noe som helst) Velger alternativet som gjelder for XBox 360 dvd-rommen ( i mitt tilfelle .3, da 1 og 2 er for IDE kontrolleren), selv om konsollen er avskrudd deretter etter 8-10 sekunder skrur du på konsollen, og vil se at MTKflash byner å lese av sst brikka til dvd-rommen og etter 100% har du en fungerende og riktig firmware orig.bin fil deretter bare å flashe tilbake igjen etter patcha firmware.. (med samme metode vell og merke) ANgående Xbox Live til alle lesere her på forumet er det til dags dato kun de med Toshiba Samsung som kan oppleve problemer (Feil E66 under bootup), dette fikses enkelt ved å flashe til Xtreme 4.2 (enten a eller b, forskjellen er rett og slett hastigheten den leser platene i, a er kjappest, b er for mindre støy) MEn generelt med XBox Live og modda xbox konsoller sier jeg til alle mine kunder: XBox Live på eget ansvar.. du kan bli bannet fra dems server omde finner ut av at du bruker brente spill, eller i værstefall kan dem gjennom en oppdatering føre til at konsollen blir "ubrukelig", og med "ubrukelig" mener jeg at den ikke vil være spillbar. Lykke til Essspen Jeg har nok spart deg for timesvis og timesvis av arbeid.. denne metoden fungerer 100%.. om du ikke får det til, må gjerne komme en tur innom meg så kan jeg vise deg hvordan.. Endret 30. november 2006 av pastortom Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 har nå funnet ut at jeg har ts ms28 dvdrom. Jeg har extreme 4.2a 4.2b. xboxen er i deler nå. Er det nå bare for meg å koble til dvdleseren til pcen, ta backup av firmwaren. og så legge inn den nye firmwaren? 7357033[/snapback] les posten jeg skrev over.. du behøver ikke å gjøre som Essspen sier for å modde din konsoll, det er så SINNSYKT mye enklere.. Virker mere som at Essspen ikke vet om denne metoden, noe som kan spare han for MASSE arbeid.. Lykke til Xelix bare å ta kontakt om du lurer på noe.. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Jeg er klar over at hvis du har VIA satakort så slipper man å lodde, men de fleste har ikke det. Dessuten er det skrevet bare få poster over ditt innlegg, og rett under mitt, at man slipper å lodde med VIA satakort. Tips til neste gang. Les hva som allerede er skrevet, er ikke vits å skrive ting som allerede er sagt. Alle som kan engelsk er det bare å gå på xbox-scene for å lese. Jeg har ICH5 sata chipset, og må derfor lodde. Guiden du referer til over er til via satachipset. (og er allerede nevnt i tråden) Et lite tips: Gjør litt research før du sier at folk har "driti seg ut" eller at "de ikke har peiling".. Er man eplekjekk blir fallhøyden desto større. Endret 1. desember 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei. Noen som vet hvor jeg kan finne ny firmware til NEC 2510A? Tror ikke at den jeg har nå vil brenne dual layer dvd'er. Vil forresten denne brenneren fungere? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hei. Noen som vet hvor jeg kan finne ny firmware til NEC 2510A? Tror ikke at den jeg har nå vil brenne dual layer dvd'er. Vil forresten denne brenneren fungere? 7395080[/snapback] Nec2510 er den første dual layer brenneren tror jeg (fra nec) . Det er en 8x brenner som støtter 2x dual layer (kun + men det er det du trenger) Svaret blir JA, denne kan du bruke. Nyeste firmware finner du på nec sine sider. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Jeg er klar over at hvis du har VIA satakort så slipper man å lodde, men de fleste har ikke det. Dessuten er det skrevet bare få poster over ditt innlegg, og rett under mitt, at man slipper å lodde med VIA satakort. Som sagt, Via sata kontroller med chipset 6421M eller L kan brukes til å flashe m28 (xbox-scene.com) 6421m har jeg selv brukt, og det kostet meg 2,45£ (eksklusiv frakt) på ebay.co.uk, og jeg fikk det i posten på en Torsdag etter det ble sendt på mandagen før (altså det var ganske rask levering) Dette er som en tur i parken i forhold til å måtte åpne dvd-spilleren og finne fram loddejernet (uten at jeg har prøvd meg på loddinga selv) Poenget er at selv om ikke mange har dette kortet, er det både enkelt og billig å få tak i det. Men det er selvfølgelig opp til den enkelte, er du en kløpper med lodding, og tar det som en utfordring, er det bare å sette i gang! Endret 1. desember 2006 av megakrølle Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Jeg er klar over at hvis du har VIA satakort så slipper man å lodde, men de fleste har ikke det. Dessuten er det skrevet bare få poster over ditt innlegg, og rett under mitt, at man slipper å lodde med VIA satakort. Tips til neste gang. Les hva som allerede er skrevet, er ikke vits å skrive ting som allerede er sagt. Alle som kan engelsk er det bare å gå på xbox-scene for å lese. Jeg har ICH5 sata chipset, og må derfor lodde. Guiden du referer til over er til via satachipset. (og er allerede nevnt i tråden) Et lite tips: Gjør litt research før du sier at folk har "driti seg ut" eller at "de ikke har peiling".. Er man eplekjekk blir fallhøyden desto større. 7391008[/snapback] Jeg har ikke tid til å lese alle 20 sidene som står her i forumet.. så bare hva du hadde skrevet til sist og ville rette på feilinformering.. Jeg har IKKE VIA chipset på min pc, men jeg hex editerte MTKflash til å fungere med den alikevel.. så etter min erfaring kan man editere hvilket som helst SATA kontroller til å brukes med MTKflash (da jeg har gjort dete på 4 forskjellige hovedkort, men forskjellige kontrollere og alle fungerte men såklart, jeg kan ta feil, har ikke prøvd alle typer sata kontrollere, men å si at man MÅ lodde for å modde MS28 er bullshitt står fortsatt på hva jeg sa EssspeN, men for å ikke dra denne diskusjonen mellom oss to lengre, takk for ditt innspill Faktisk, jeg har ICH5 Sata chipset på hovedkortet mitt, står faktisk "ICH5" under valget jeg benytter meg av når jeg flasher dvd-rommen Kanskje DU bør gjøre litt mere undersøkelser før du gir en av Norges største forumer feil informasjon på område Lykke til videre, EssspeN Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hei. Noen som vet hvor jeg kan finne ny firmware til NEC 2510A? Tror ikke at den jeg har nå vil brenne dual layer dvd'er. Vil forresten denne brenneren fungere? 7395080[/snapback] Brenneren din skal ha støtte for Dual layer, men det er alltid fint å ha nyeste firmware, den kan du laste ned her. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har IKKE VIA chipset på min pc, men jeg hex editerte MTKflash til å fungere med den alikevel.. så etter min erfaring kan man editere hvilket som helst SATA kontroller til å brukes med MTKflash (da jeg har gjort dete på 4 forskjellige hovedkort, men forskjellige kontrollere og alle fungerte men såklart, jeg kan ta feil, har ikke prøvd alle typer sata kontrollere, men å si at man MÅ lodde for å modde MS28 er bullshitt står fortsatt på hva jeg sa EssspeN, men for å ikke dra denne diskusjonen mellom oss to lengre, takk for ditt innspill Har du flashet MS28 med andre kontrollere enn VIA? Trodde ikke det var mulig (selv ved bruk av MKTflash), men det er mulig jeg tar feil... Jeg brukte iallefall en VIA sata kontroller + MKTflash + et par triks og no miks for å få det til, M28 er ikke noe å spøle med etter min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå