Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på med inst av xk3y nå, fant ut at jeg trengte dvdkey. Hvordan finner jeg den? Må jeg kjøpe noe ekstrautstyr? Har Philips & Lite-on dvd-rom model: DG-16D2S FW ver: 74850C

The 74850C requires additional hardware (it requires the utilization of a RS232 to TTL serial

hardware, or a popular variant such as Xecuter CK3 Pro or Xecuter CK3 Lite with the Xecuter

Probe (v1 or v2) or Maximus USBXtractor & powerunit or Maximus Xtractor (with optional

spear) to obtain the drive specific data (key/inquiry/identify/Serial) which once extracted are

used to create the dummy.bin

Lenke til kommentar

Holder på med inst av xk3y nå, fant ut at jeg trengte dvdkey. Hvordan finner jeg den? Må jeg kjøpe noe ekstrautstyr? Har Philips & Lite-on dvd-rom model: DG-16D2S FW ver: 74850C

Du trenger litt utstyr ja, omtrent det samme som trengs for å flashe drevet, hehe... Det enkleste og billigste er vel å få noen til å lese ut nøkkelen for deg.

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar

Har de klart å lese seg frem til hva xkey er for noe så må de vel ha klart å lese seg til hva som trengs også.

Nja, de opplyser ikke akkurat om det med STORE bokstaver alle som selger. Fokuset ligger jo på hbor fantastisk enkelt det skal være.
Lenke til kommentar

Okay, jeg har en bannet gammel xbox som jeg ikke har brukt på evigheter og pga latskap har jeg ikke giddet å oppgradere firmware osv osv. Men nå som det finnes alternativer hvor man kan ha spillene på eksterne harddisker og pc så fikk jeg veldig lyst til å oppgradere/chippe/whatever.

Så ettersom jeg ikke har fulgt noe med og at det virker ut som at markedet for modding er betydelig større enn det det var før så trenger jeg litt hjelp med å finne ut hvordan jeg gjør dette.

Jeg har forresten grusomt gammelt firmware som må oppgraderes!

Hvordan burde jeg flashe/chippe xboxen på best mulig måte slik at jeg også kan følge med firmware oppgraderingene videre?

Ettersom dette er tredje alternativ for gaming så gidder jeg ikke å investere så mye penger i det, hva må jeg ut med?

Det aller aller beste er hvis jeg kan spille fra ekstern harddisk, å koble til pcen funker og, så dvd som siste alternativ (logisk hva? ^^)

Håper jeg kan få litt hjelp her! :)

Lenke til kommentar

Spille fra harddisk kan du gjøre via xkey eller andre dvd-emulatorer. Disse koster fra 600 til 900, alt etter hvilken du går for. Du trenger i tillegg en ekstern harddisk/minnepen å ha spillene på.

Enkel installasjon, eneste som trengs er å hente ut dvdkey.

Så har du Reset Glitch Hack som gir deg de samme mulighetene som tag. Koster typisk fra 1000-1500 å få det gjort + eventuell harddisk du ønsker å bruke, intern eller ekstern.

Se video her for et av alternativene du kan legge inn med RGH.

http://www.pothsprojects.com/viewtopic.php?f=121&t=3177

Så til siste valget ditt. Flashe og oppdatere dash. Dette får du gjort for 300 kroner for phat, og noe mer på slim. Her må du selvsagt brenne ut spill på plate, men du får ganske mange plater for de pengene du sparer på å velge denne metoden. I tillegg trenger du en ny dvd-brenner med egen firmware for å brenne ut de aller nyeste spillene som er kommet. Denne koster 140 kroner + frakt.

Lenke til kommentar

Er nybegynner når det kommer til flashing av xbox 360, men en gang må være den første:) Som nevnt tidligere har jeg Lite-on dvd-rom model: DG-16D2S FW ver: 74850C. Lurer på om dette er alt jeg trenger for flashing: Probe og VIA VT6421a Har snart runda googel og youtube, men finner ikke svar. Takk for hjelpen så langt :)

Endret av Heidu1234
Lenke til kommentar

Er nybegynner når det kommer til flashing av xbox 360, men en gang må være den første:) Som nevnt tidligere har jeg Lite-on dvd-rom model: DG-16D2S FW ver: 74850C. Lurer på om dette er alt jeg trenger for flashing: Probe og VIA VT6421a Har snart runda googel og youtube, men finner ikke svar. Takk for hjelpen så langt :)

stone age det du har funnet.

du skal ha: http://www.modtraders.co.uk/product.php?productid=379&cat=32&page=1 eller del det opp i kun x360usbpro, ck3i og probe v3

+ en http://www.modtraders.co.uk/product.php?productid=386 for lesing av key på nye slim drev.

Lenke til kommentar

Han skal jo ikke flashe, men hente ut dvdkey til bruk med xkey. Er ikke nødvendig med alt det utstyret da.

Eneste han trenger er et sata chipset og en CK3 probe, ikke sputnik360 som du linker til. Så lenge det bare er å hente ut dvdkey så kan en stort sett bruke alt av sata chipset, er kun når han skal flashe det ikke er ideelt med on board sata og liteon på grunn av "freeze".

Strøm kan han hente fra xboen. Og om han skal flashe så trenger han heller ikke alt det utstyret du linker til, men jeg ville da gått for et via kort eller lignende løsning i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...