Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Trenger man noen spesiell DVD-brenner til Pc'en, og må man flashe denne også?

Bekreftet fungerende:

Asus P3S

Liteon SHM-165H6S , SHW-16H5S , SHW-160P6S , SOHW-1639S , SOHW-1653s , SOHW-1633S , SOHW-1673S og SOHW-1693s

Pioneer 108 /A08 , 109 /A09 , 110 /? , 111D/dvr710 og DVR-K15

Sony DRU-700A , DRU-720 , DRU-810A , DRU-800A , DW-Q28A og DW-R56A

Teac DV-W516GC

Bekreftet ikke fungerende:

Asus 1608PS2

BenQ DW1640 og DW1625

LG GSA-4120B , GSA-4166B , GSA-4167B , GSA-4160B , GSA-4163B , GWA-4164B , GSA-H10N , GSA-H10L , 2164D og H20l

NEC 2500@2510 , 3420A , 3500A , 3520A , 3540A , 3550A , 3551A , 4550A , 4551A , 4570A og 4571A

Plextor 716A , 740A og 750A

Philips SPD6000FD og DVD8601

Samsung TS-H552B

Sony DRU-710A og DRX-810UL

TDK 880N

Men muligens en litt uoppdatert liste. Velger du rett firmware til din spiller tar den de aller fleste brennerene.

4. Hvordan vet jeg hvilken DVD leser som er i X360'en min, eller er det samme på alle?

Du må opne xboxen din for å finne ut hvilken spiller du har.

8. Hvordan blir det med backup av vanlige Xbox 1 spill?

Må de også brennes på DVD+R DL og må DVD brenneren som skal lage Imaget være flashet?

Ja du kan spille dine gamle xbox backups.

Edit: Og du kan spille XBoX360 Multiregion Backups av dine multiregionspill kjøpt i utlandet

7231225[/snapback]

1. Litt utdatert liste ja, de nyeste firmwarene støtter nesten alle DVD-lesere så lenge de kan brenne DVD+R DL.

4. Nei det må du ikke, se bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=102642

8. Ja, du kan spille de ja, men hvordan er prosedyren? Må man bruke dual-layer disker?

7234471[/snapback]

Har du en link eller en oppdatert liste med dl-spillere som bekreftet virker?

Skal kjøpe en brenner snarest!

Lenke til kommentar
1. Trenger man noen spesiell DVD-brenner til Pc'en, og må man flashe denne også?

Bekreftet fungerende:

Asus P3S

Liteon SHM-165H6S , SHW-16H5S , SHW-160P6S , SOHW-1639S , SOHW-1653s , SOHW-1633S , SOHW-1673S og SOHW-1693s

Pioneer 108 /A08 , 109 /A09 , 110 /? , 111D/dvr710 og DVR-K15

Sony DRU-700A , DRU-720 , DRU-810A , DRU-800A , DW-Q28A og DW-R56A

Teac DV-W516GC

Bekreftet ikke fungerende:

Asus 1608PS2

BenQ DW1640 og DW1625

LG GSA-4120B , GSA-4166B , GSA-4167B , GSA-4160B , GSA-4163B , GWA-4164B , GSA-H10N , GSA-H10L , 2164D og H20l

NEC 2500@2510 , 3420A , 3500A , 3520A , 3540A , 3550A , 3551A , 4550A , 4551A , 4570A og 4571A

Plextor 716A , 740A og 750A

Philips SPD6000FD og DVD8601

Samsung TS-H552B

Sony DRU-710A og DRX-810UL

TDK 880N

Men muligens en litt uoppdatert liste. Velger du rett firmware til din spiller tar den de aller fleste brennerene.

4. Hvordan vet jeg hvilken DVD leser som er i X360'en min, eller er det samme på alle?

Du må opne xboxen din for å finne ut hvilken spiller du har.

8. Hvordan blir det med backup av vanlige Xbox 1 spill?

Må de også brennes på DVD+R DL og må DVD brenneren som skal lage Imaget være flashet?

Ja du kan spille dine gamle xbox backups.

Edit: Og du kan spille XBoX360 Multiregion Backups av dine multiregionspill kjøpt i utlandet

7231225[/snapback]

1. Litt utdatert liste ja, de nyeste firmwarene støtter nesten alle DVD-lesere så lenge de kan brenne DVD+R DL.

4. Nei det må du ikke, se bilde: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=102642

8. Ja, du kan spille de ja, men hvordan er prosedyren? Må man bruke dual-layer disker?

7234471[/snapback]

Har du en link eller en oppdatert liste med dl-spillere som bekreftet virker?

Skal kjøpe en brenner snarest!

7333278[/snapback]

ALLE dual layer brennere virker nå.

ivertfall 99.99%

Lenke til kommentar
Men hvorfor flashe, når det nå finnes chip til 360?

7331331[/snapback]

Fordi chippen er bare firmware på chip.

Helt bortkasta å chippe spør du meg. Man må også lodde ut chippen hvis man skal reprogramere den.

Hvis/Når det kommer chip du kan oppgradere via dvd, ja, da snakker vi.

Men man er milevis unna dette enda siden man ikke har klart å kjøre usignert kode på x360.. (derav heller ikke noe mediacenter ala xbox mediacenter)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Hehe, ja jeg så det, var nok litt rask på avtrekkeren der.. :)

Ser jeg har hitachi dvd-rom...

Vær OBS på at Hitachi DVD-spilleren som står i XBoX360en er litt mer kresen på DVD9 (Dual Layer) brente plater en for eksempel Toshiba/Samsung DVD-spilleren. For å være sikker på at dine backups fungerer problemfritt anbefaler vi deg å kjøpe deg en Pioneer 110/111d DVD-brenner og kombinere den med Verbatim Dual Layer +R DVD plater til å lagre dine backups på.

Æsj, da må jeg kjøpe meg ny dvd-brenner...jaja...

6848858[/snapback]

Det trenger du IKKE gjøre lenger.

med en firmware fra Birdy tar din xbox 360 omtrent alt av plater og brennere

Jeg har Hitachi og nec 3520 selv

6848945[/snapback]

Flotters! Jeg har en nec 2510A. Jeg ser på xbox-scene att det er flere som har fått denne til å virke. Jeg ser også at i denne tutorialen så skriver de at du må skifte på noe som de kaller bitsetting på dvd-brenneren for å få 360'en til å klare å lese platene du brenner, og for å gjøre dette må du flashe dvd-brenneren. Hva vil dette si?

Gidder du sende meg også en url til denne Birdy-firmwaren? :)

Edit: Her finnes flere forskjellige firmware's, og også flere av Birdys, men hvilken er best? Noen som har erfaringer, kewell79? :)

6849754[/snapback]

Dette er feil Acidicia og Essspen, etter birdy firmwaren tar ikke spillern alt av brennere og medier.. tilfelle er at om du benytter deg av Nec 4571a eller Pioneer 111D med medie Verbatim DL DVD+R 8,5 plater så vil du få optimal lese ytelse fra xbox 360 konsollen, så vell som optimal leve tid ved tilfelle av brente plater.. bruker du en dårlig brenner av de tidligere modellene til Nec som koster 200 kr eller andre crappy brennere, og da som medie, spindle pack fra china til 200 kr noname plater, kan jeg garantere at det vil fungere minimalt om ikke i det hele tatt.. er få brennere og like få medier som kan benyttes i forhold til brenning av XBox 360 backups.. Bruker man crappy brennere og crappy medie, selv om det kanskje fungerer der og da, vil laseren bli såpass slitt etter kort tid at dvd-rommen går praktisk talt til helvette før du aner det.. flere av mine kunder har vært innom med ødelagte dvd-spillere grunnet dårlig brenning av dårlig medie fra dem sin side..

Forresten, om noen trenger tips og hjelp på emnet kan jeg kontaktes pr msn eller pm her på diskusjon.no. Driver med dette på fulltid og hjelper gjerne folk med spørsmål her på forumet :)

email/msn [email protected]

Som ett siste om og men,

XBox 360 konsoller som er modifiserte og ved bruk av verbatim plater med Nec 4571a brenneren er bevist å bli lest kjappere, om ikke lest bedre, av xbox 360 konsoller kontra de originale spillene.. dette kommer såklart grunnet modifisert firmware så vell som optimal ytelse av medie og måten det er blitt brent på..

Brukt Birdy 2.2 og Xtreme 4.2 på mine konsoller, fungerer ypperlig :) anbefales til alle og enhver..

Endret av pastortom
Lenke til kommentar
Hehe, ja jeg så det, var nok litt rask på avtrekkeren der.. :)

Ser jeg har hitachi dvd-rom...

Vær OBS på at Hitachi DVD-spilleren som står i XBoX360en er litt mer kresen på DVD9 (Dual Layer) brente plater en for eksempel Toshiba/Samsung DVD-spilleren. For å være sikker på at dine backups fungerer problemfritt anbefaler vi deg å kjøpe deg en Pioneer 110/111d DVD-brenner og kombinere den med Verbatim Dual Layer +R DVD plater til å lagre dine backups på.

Æsj, da må jeg kjøpe meg ny dvd-brenner...jaja...

6848858[/snapback]

Det trenger du IKKE gjøre lenger.

med en firmware fra Birdy tar din xbox 360 omtrent alt av plater og brennere

Jeg har Hitachi og nec 3520 selv

6848945[/snapback]

Flotters! Jeg har en nec 2510A. Jeg ser på xbox-scene att det er flere som har fått denne til å virke. Jeg ser også at i denne tutorialen så skriver de at du må skifte på noe som de kaller bitsetting på dvd-brenneren for å få 360'en til å klare å lese platene du brenner, og for å gjøre dette må du flashe dvd-brenneren. Hva vil dette si?

Gidder du sende meg også en url til denne Birdy-firmwaren? :)

Edit: Her finnes flere forskjellige firmware's, og også flere av Birdys, men hvilken er best? Noen som har erfaringer, kewell79? :)

6849754[/snapback]

Dette er feil Acidicia og Essspen, etter birdy firmwaren tar ikke spillern alt av brennere og medier.. tilfelle er at om du benytter deg av Nec 4571a eller Pioneer 111D med medie Verbatim DL DVD+R 8,5 plater så vil du få optimal lese ytelse fra xbox 360 konsollen, så vell som optimal leve tid ved tilfelle av brente plater.. bruker du en dårlig brenner av de tidligere modellene til Nec som koster 200 kr eller andre crappy brennere, og da som medie, spindle pack fra china til 200 kr noname plater, kan jeg garantere at det vil fungere minimalt om ikke i det hele tatt.. er få brennere og like få medier som kan benyttes i forhold til brenning av XBox 360 backups.. Bruker man crappy brennere og crappy medie, selv om det kanskje fungerer der og da, vil laseren bli såpass slitt etter kort tid at dvd-rommen går praktisk talt til helvette før du aner det.. flere av mine kunder har vært innom med ødelagte dvd-spillere grunnet dårlig brenning av dårlig medie fra dem sin side..

Forresten, om noen trenger tips og hjelp på emnet kan jeg kontaktes pr msn eller pm her på diskusjon.no. Driver med dette på fulltid og hjelper gjerne folk med spørsmål her på forumet :)

email/msn [email protected]

Som ett siste om og men,

XBox 360 konsoller som er modifiserte og ved bruk av verbatim plater med Nec 4571a brenneren er bevist å bli lest kjappere, om ikke lest bedre, av xbox 360 konsoller kontra de originale spillene.. dette kommer såklart grunnet modifisert firmware så vell som optimal ytelse av medie og måten det er blitt brent på..

Brukt Birdy 2.2 og Xtreme 4.2 på mine konsoller, fungerer ypperlig :) anbefales til alle og enhver..

7341347[/snapback]

Du gjør dette på heltid og bruker birdy 2.2?? jøss..

Uansett, jeg er helt uenig med deg. Mine erfaring tilsier noe annet.

Med riktig firmware (ikke birdy 2.2) så sier jeg igjen, 99% av dual brennere funker. (som er handla siste 12 mnd)

Når det gjelder de "crappy" neccene du omtaler, så betyr du at du har særdeles lite peil på dvdbrennere, og anbefaler deg å ta en tur til cd-freaks for å lese og lære litt. Selvsag er jeg enig at nec1300 er en crappy brenner, men de siste årene har nec vært bra.

Tro det eller ei, men Plextor er en mer "crappy" brenner enn NEC når det gjelder DVD. Vet det er en drøy påstand, men bare å se på "scans" av brenninger på cd-freaks så ser du hvor mye enkelte plextor brennere sliter.

Selvsagt skal man ikke bruke crappy media. Kun Verbatim.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

noen i stavanger/jæren/sandnes/bryne/rogaland som er villig å flashe min xbox 360?

Er villig å gjøre en god byttehandel (har litt lite penger men er en god handel)

Eneste jeg krever er at personen som gjør dette har gjort det før og vet hva personen gjør. PM meg og se hva jeg har og tilby :) (yeah det er mer verdi en 400kr) :)

Lenke til kommentar
Du gjør dette på heltid og bruker birdy 2.2?? jøss..

Uansett, jeg er helt uenig med deg. Mine erfaring tilsier noe annet.

Med riktig firmware (ikke birdy 2.2) så sier jeg igjen, 99% av dual brennere funker. (som er handla siste 12 mnd)

Når det gjelder de "crappy" neccene du omtaler, så betyr du at du har særdeles lite peil på dvdbrennere, og anbefaler deg å ta en tur til cd-freaks for å lese og lære litt. Selvsag er jeg enig at nec1300 er en crappy brenner, men de siste årene har nec vært bra.

Tro det eller ei, men Plextor er en mer "crappy" brenner enn NEC når det gjelder DVD. Vet det er en drøy påstand, men bare å se på "scans" av brenninger på cd-freaks så ser du hvor mye enkelte plextor brennere sliter.

Selvsagt skal man ikke bruke crappy media. Kun Verbatim.

Hva er "riktig" firmware da?

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Blir man blokkert fra live ved bruk av softmod? Vil man ikke kunne spille orginale spill over live? Kan man oppdatere dashboardet som vanlig etter softmod? Er det mulig at fremtidige spill krever en nyere softmod?

Nytt spørsmål: En kompis av meg har en helt ny xbox360, men den kunne man visstnok ikke softmod'e enda, ny dvd-leser. Det vil vel komme en ny softmod til de nyere xbox'ene?

Endret av lithium
Lenke til kommentar
Spørsmål:

Blir man blokkert fra live ved bruk av softmod? Vil man ikke kunne spille orginale spill over live? Kan man oppdatere dashboardet som vanlig etter softmod? Er det mulig at fremtidige spill krever en nyere softmod?

7344404[/snapback]

Lurer jeg på også. :hmm: Er litt usikker på om jeg skal koble den til Live nå. Hvordan blir det med den nye oppdateringen?

Lenke til kommentar
Spørsmål:

7344404[/snapback]

Lurer jeg på også. :hmm: Er litt usikker på om jeg skal koble den til Live nå. Hvordan blir det med den nye oppdateringen?

7345132[/snapback]

Den nyeste dashboard oppdateringen går helt fint med moddet firmware, men det er noen som får error, det er for det meste Samsung sinne spillere som får error.

Det går fint å spille Live med moddet firmware både med brent og orginalt spill.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
har nå funnet ut at jeg har ts ms28 dvdrom.

Jeg har extreme 4.2a 4.2b.

xboxen er i deler nå.

Er det nå bare for meg å koble til dvdleseren til pcen, ta backup av firmwaren. og så legge inn den nye firmwaren?

7357033[/snapback]

Nope, du må lodde, montere en bryter og time riktig ift ditt satakort.

Min første ms28 brukte jeg flere timer på.

Mer info på xbox-scene.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...