Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Typisk at man får RROD akkurat når man har lyst å spille. Første RROD fikk jeg når den skulle prøves på den nye tven, og etter få minutter kom det RROD. Fikk fiksa xboxen ved å bytte kjølepasta på cpu/gpu brikke, og nå kom rrod igjen akkurat når de nye høyttalerne ble koblet til :thumbdown:

Men til ontopic: Noen som har prøvd IXtreme 1.61 til samsung ?

 

Ja, den har jeg prøvd.....

Hvorfor fikkle med boksen selv, når det er gratis hos MS? Ja, det er mange som sier at man kan fikse dette selv osv, men det er få bokser som lever særlig lenge etterpå, men det sier ikke folk noe om ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke gratis hos MS om en alt har åpnet boksen for firmware flashing.

 

Det kommer helt ann på hvordan du har åpnet den. Har du gjort det på "riktig" måte, så kan ingen se at den har vært åpnet, og når knsollen ikke starter, så får de heller ikke sjekket dvdrommen sånn med det første, og du får en overhalt maskin tilbake så du slipper å vente på rep ;)

Lenke til kommentar

Fikke ikke sendt den til MS, etter de fant ut at den ble bannet på live når jeg ga dem serienr, så måtte fikse den på egenhånd :p

Men jeg har vel ikke rett til å klage, 4års levetid uten RROD er fortsatt imponerende.

Skal flashe en xbox som er original snart, håper det ikke kommer noen feil med jingle når jeg bruker hovedkortet's intel sata porter, istedenfor å kjøpe VIA VT6421A kontroller kort som er anbefalt.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Ref. innlegg på forrige side: kan man ikke flashe ny firmware på konsollen sin selv når man har fått noen til å flashe den første gang? Det er et must for meg i hvert fall. Har lest meg litt opp på flashing nå, og har væt borti litt fiv modding selv, men kutting av kretser og finlodding tror jeg ikke jeg har lyst å prøve meg på. Men jeg vil absolutt kunne flashe den selv når jeg har betalt noen andre til å gjøre jobben. Jeg trodde det var vanlig at de loddet på et slikt kretskort at man kunne oppdatere firmware selv senere, jeg. Det er jo meningsløst å betale noen for å flashe om man ikke kan oppdtaere, jeg har jo inntrykk av at det kommer firmwareoppdateringer relativt ofte.

Lenke til kommentar

Ref. innlegg på forrige side: kan man ikke flashe ny firmware på konsollen sin selv når man har fått noen til å flashe den første gang? Det er et must for meg i hvert fall. Har lest meg litt opp på flashing nå, og har væt borti litt fiv modding selv, men kutting av kretser og finlodding tror jeg ikke jeg har lyst å prøve meg på. Men jeg vil absolutt kunne flashe den selv når jeg har betalt noen andre til å gjøre jobben. Jeg trodde det var vanlig at de loddet på et slikt kretskort at man kunne oppdatere firmware selv senere, jeg. Det er jo meningsløst å betale noen for å flashe om man ikke kan oppdtaere, jeg har jo inntrykk av at det kommer firmwareoppdateringer relativt ofte.

 

Lodding og kutting er en engangsgreie, så du kan fint oppdatere selv senere ;)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på XeXMenu her inne?

 

Har en flashet xbox 360, men når jeg tar XeXMenu CDen inni, kommer det "This disc is unreadable". Har brent ut 2 ganger med 2 forskjellige programmer nå.

 

Hva brenner du det på da? vanlig cd? hvis så, så funker ikke det ;)

 

Jeg leste en guide, der sto det man kunne bruke vanlig cd plate til å kjøre XeXMenu :/

Lenke til kommentar

Ref. innlegg på forrige side: kan man ikke flashe ny firmware på konsollen sin selv når man har fått noen til å flashe den første gang? Det er et must for meg i hvert fall. Har lest meg litt opp på flashing nå, og har væt borti litt fiv modding selv, men kutting av kretser og finlodding tror jeg ikke jeg har lyst å prøve meg på. Men jeg vil absolutt kunne flashe den selv når jeg har betalt noen andre til å gjøre jobben. Jeg trodde det var vanlig at de loddet på et slikt kretskort at man kunne oppdatere firmware selv senere, jeg. Det er jo meningsløst å betale noen for å flashe om man ikke kan oppdtaere, jeg har jo inntrykk av at det kommer firmwareoppdateringer relativt ofte.

Å flashe firmware krever ikke noe lodding.

Jeg flashet min xbox for første gang noen dager siden, og på denne siden her finner du alt du trenger for å kunne flashe.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Iceman22: Joda, i følge den siden kreves de både lodding og avskraping av retskort for å modde de fleste LiteOn-drevene. ;)

 

Men jeg mente man burde kunne oppdatere gammel firmware uten å betlae noen for å gjøre det og - og det kan man jo tydeligvis. Men jeg begynte jo å lure når Dr.lift lurte på om det var noen som kunne oppgradere firmware i Hamar-området på forrige side, men han hadde kanskje bare ikke lyst å gjøre det selv.

 

Men jeg øleste gjennom jungleflasherguiden, og stusset litt på at man skulle hente ut en dummy.bin fra den allerede flashede firmwaren når man skulle oppgradere - hadde det ikke vært bedre å bare bruke oriinalfilen fra da driven var "virgin"?

 

To spm til:

1: Jeg regner med noen her kanskje har sett flere garantimerker på xbox. HAdde dere giddet å legge igjen et svar her[/url? Hadde satt stor pris på det. :)

 

2: Når man har flashet firmware - hva da?

Det er jo masse snakk om at backuper må være stealth-kompatible osv. Hvordan vet man om en backup man allerede har, er det? Og hvordan sørger man for at en backup blir det, om man vil ta backup selv?

Lenke til kommentar

Det er bare et garantimerke, og det sitter under frontdekselet.

For å være sikker på at "kopien" din er "godkjent" så må du kjøre den gjennom abgx360. Får du alt ok der, så er det tut og kjør ;)

 

Dummy.bin er laget ut ifra orginalfirware, så det er ikke noe problem å bruke den til å lage en ppdatert firware.

 

Det er btw 4 forskjellige LiteOn drev, og 2 av dem krever kutting og lodding ;)

Lenke til kommentar

Takk, abgx360 ga noen treff som forklarte hva som må være med på brenneplaten.

 

Angående garantimerke så er saken at jeg lurer på om konsollen min kan være "refurbished", noe jeg i tilfelle skulle blitt opplyst om. Det er ikke et av de vanlige (trodde jeg) "warranty void"-merkene.

Lenke til kommentar

Skal man bli opplyst om det når det er en vanlig rutine for Microsoft å "refurbishe" konsoller som har vært til garantibytte?

 

Hvis du sender inn en defekt boks, så står det i papirene du får tilbake, om boksen er den samme, eller er byttet.

 

Kjøper du derimot en NY boks i butikken, så skal ikke det være en refurbished boks

Lenke til kommentar

Skal man bli opplyst om det når det er en vanlig rutine for Microsoft å "refurbishe" konsoller som har vært til garantibytte?

Selvfølgelig skal man bli opplyst om man kjøper noe i en butikk som ikke er ny vare. (Med mindre man er i en bruktbutikk. :p)Men nå beholder jeg xboxen og får en ny harddisk, så det ordnet seg greit.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...