Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at folk klarer å sette i power-kontakten feil vei. Kontakten er jo utformet for å bare passe en vei og det kreves nok ganske mye kraft for å få den inn opp-ned.

 

Nå er det ikke snakk om powerkabelen til selve konsollen da, med strømledningen til dvd-spilleren INNE i boksen, denne er det litt enklere å sette opp ned ;)

Lenke til kommentar

Rart at folk klarer å sette i power-kontakten feil vei. Kontakten er jo utformet for å bare passe en vei og det kreves nok ganske mye kraft for å få den inn opp-ned.

 

Nå er det ikke snakk om powerkabelen til selve konsollen da, med strømledningen til dvd-spilleren INNE i boksen, denne er det litt enklere å sette opp ned ;)

 

 

Hvis du klarer å få strømkabelen i 360en eller powerbricken inn feil vei så er du RÅ. Jeg prater åpenbart om strømkabelen mellom hovedkortet i 360en og DVD-drevet. Den har haker for å forhindre innsetting feil vei så med mindre man er en tulling og BRYTER på den så skal det ikke være mulig.

Lenke til kommentar

Rart at folk klarer å sette i power-kontakten feil vei. Kontakten er jo utformet for å bare passe en vei og det kreves nok ganske mye kraft for å få den inn opp-ned.

 

Nå er det ikke snakk om powerkabelen til selve konsollen da, med strømledningen til dvd-spilleren INNE i boksen, denne er det litt enklere å sette opp ned ;)

 

 

Hvis du klarer å få strømkabelen i 360en eller powerbricken inn feil vei så er du RÅ. Jeg prater åpenbart om strømkabelen mellom hovedkortet i 360en og DVD-drevet. Den har haker for å forhindre innsetting feil vei så med mindre man er en tulling og BRYTER på den så skal det ikke være mulig.

 

Nei, det skal ikke være mulig, men det er faktisk mange som klarer det alikevell

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kan noen utdype litt for meg hva JTAG egentlig er forno? Har lest litt rundt på nettet, og skjønt at det man i praksis gjør, er å lodde på noen "broer" på hovedkortet, slik at man kan kjøre usignert programvare.. greit nok, sikkert kjekt det, men hvordan gjør man dette i praksis?

Og hva er XBReboot for noe? Hvilken funksjon har dette programmet? Har jeg forstått det riktig at man kan boote med forskjellige kerneler? En orginal, og en hacket? :S

Har også forstått det slik at en ved å jtag'e kan legge spillene inn på harddisken, og spille dem uten cd? Hva da med ekstern harddisk? Vil det være mulig? eller eventuelt ha spillene på pc, og "streame" dem over nettverket?

 

Har nettopp funnet ut at min 360 kan jtages, og vil gjerne vite litt mer om det før jeg bestemmer meg for å gjøre no ..

Lenke til kommentar

Har nettopp funnet ut at min 360 kan jtages, og vil gjerne vite litt mer om det før jeg bestemmer meg for å gjøre no ..

 

Hei

Det er mer riktig å si "foreta en NAND dump", ikke JTAG'es (Som forøvrig er bare en tilkoplingstype).

NAND Dump er egentlig gammelt nytt. Den omfatter altfor mye til å begynne å ramse opp...

Nøkkelordene er:

- Spill spill direkte fra (XBox360) HDD

- Glem Live

 

Sjekk ut dette

http://www.se7ensins.com/forums/topic/108432-how-to-do-the-jtag-hackdump-nandxell/

 

Ønsker du fortsatt å foreta en NAND Dump etter dette, kan du kjøpe (nytt og ubrukt) NAND Dump utstyr av meg ganske billig...

Lenke til kommentar

Har nettopp funnet ut at min 360 kan jtages, og vil gjerne vite litt mer om det før jeg bestemmer meg for å gjøre no ..

 

Hei

Det er mer riktig å si "foreta en NAND dump", ikke JTAG'es (Som forøvrig er bare en tilkoplingstype).

NAND Dump er egentlig gammelt nytt. Den omfatter altfor mye til å begynne å ramse opp...

Nøkkelordene er:

- Spill spill direkte fra (XBox360) HDD

- Glem Live

 

Sjekk ut dette

http://www.se7ensins.com/forums/topic/108432-how-to-do-the-jtag-hackdump-nandxell/

 

Ønsker du fortsatt å foreta en NAND Dump etter dette, kan du kjøpe (nytt og ubrukt) NAND Dump utstyr av meg ganske billig...

 

Hva er egentlig kravet forat man skal kunne foreta en NAND Dump?

Lenke til kommentar

Nå går det mot at jeg bytter bort PS3'en mot en Xbox 360 Elite de nærmeste dagene, og jeg har noen spørsmål jeg ikke helt klarer å finne ut av. Jeg har bestemt meg for at Xboxen SKAL moddes, men jeg har ikke helt klarhet i hva som er det greieste.

 

iXtreme - er det dette som er det beste? Har prøvd å søke litt, og lese rundt på nettet. Jeg ønsker å flashe boksen for å spille backups. Onlinespilling er lite interessant for min del, da jeg så å si ikke har spilt mer enn 5 minutter online iløpet av to og et halvt år med PS3'en.

 

Har sett på tutorials og guides på jungleflasher, men sitter fortsatt igjen mange spørsmål, og vurderer sterkt å betale noen for å gjøre jobben istedet for å prøve selv. Men sett at jeg får boksen flashet med iXtreme 1.7 - får jeg da spilt backup av de nyeste spillene? Og vil det etterhvert bli nødvendig å flashe til en nyere versjon av iXtreme, eller vil den kunne brukes i årevis fremover?

 

Har sikkert flere spørsmål, men nøyer meg med å stille disse for nå. :)

Lenke til kommentar

Flash den til ixtreme LT, spiller av alt og er høyest sannsynlighet for at du ikke blir bannet og microsoft ødelegger hardisken din. Anbefaler deg også at hvis du ikke spiller online at du ikke er online med en bruker slik at du ikke blir bannet og hardisk og lignende blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Flash den til ixtreme LT, spiller av alt og er høyest sannsynlighet for at du ikke blir bannet og microsoft ødelegger hardisken din. Anbefaler deg også at hvis du ikke spiller online at du ikke er online med en bruker slik at du ikke blir bannet og hardisk og lignende blir ødelagt.

 

Harddisken blir ikke "ødelagt" om du blir bannet. Herregud. 360-en som blir bannet mister enkelte funksjoner, men harddisken er like god som ny på en hvilken som helst ubannet 360.

 

Til de med BenQ drev som har flashet iXtreme LT: Det har kommet en ny versjon (1.1) som kan være lurt å oppgradere til.

Lenke til kommentar

Når det virker som kimeaasen ikke vet helt hvordan han flasher så regner jeg med at han ikke vet hvordan han skal unngå at hardisken blir corrupted og det at han ikke kan flytte over det som er på den til en annen xbox, det samme med Gamertagen. Og poenget mitt var at siden han ikke bruker live ofte så er det ikke nødvendig å miste ting hvis man blir bannet.

Lenke til kommentar

Nå går det mot at jeg bytter bort PS3'en mot en Xbox 360 Elite de nærmeste dagene, og jeg har noen spørsmål jeg ikke helt klarer å finne ut av. Jeg har bestemt meg for at Xboxen SKAL moddes, men jeg har ikke helt klarhet i hva som er det greieste.

 

iXtreme - er det dette som er det beste? Har prøvd å søke litt, og lese rundt på nettet. Jeg ønsker å flashe boksen for å spille backups. Onlinespilling er lite interessant for min del, da jeg så å si ikke har spilt mer enn 5 minutter online iløpet av to og et halvt år med PS3'en.

 

Har sett på tutorials og guides på jungleflasher, men sitter fortsatt igjen mange spørsmål, og vurderer sterkt å betale noen for å gjøre jobben istedet for å prøve selv. Men sett at jeg får boksen flashet med iXtreme 1.7 - får jeg da spilt backup av de nyeste spillene? Og vil det etterhvert bli nødvendig å flashe til en nyere versjon av iXtreme, eller vil den kunne brukes i årevis fremover?

 

Har sikkert flere spørsmål, men nøyer meg med å stille disse for nå. :)

 

Hvr i landet bor du?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...