Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Det er en gammel myte at det har noe å si om man spiller online eller ikke. Glem den tankegangen øyeblikkelig!

360en lagrer hva du har spilt sammen med en rekke variabler fra de forskjellige spill-DVDene og når du logger på Xbox Live (ikke spiller online, bare logger på tjenesten, gold/silver spiller ingen rolle) så sender konsollen informasjonen til MS. Dataene som blir sendt danner grunnlaget for om en banning iverksettes eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moralen må altså være at dersom du har modifisert firmware på din DVD-rom, blir du banned til slutt uansett om du spiller av backups eller ikke? Akkurat hva av info MS logger på sine servere vet vi vel ikke nøyaktig? I så fall skulle man tro at det ville vært mulig å helt forhindre å bli banned...

Uansett ikke veldig trist for min del, så lenge jeg fortsatt får spilt offline. Men det var jo praktisk å kunne laste ned oppdateringer, demoer og diverse.

Lenke til kommentar

Umulig er det ikke. Siste banwave mistenkes å skyldes en egenskap i iXtreme som legger til jitter på en fast angle-verdi når plata leses. Ved å gi enkelte store titler uvanlige angle-verdier er det mulig at MS kunne få forskjellig respons på retail og modifiserte DVD-drev, også på originalplater.

Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier.

Lenke til kommentar
Umulig er det ikke. Siste banwave mistenkes å skyldes en egenskap i iXtreme som legger til jitter på en fast angle-verdi når plata leses. Ved å gi enkelte store titler uvanlige angle-verdier er det mulig at MS kunne få forskjellig respons på retail og modifiserte DVD-drev, også på originalplater.

Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier.

Det er ingen sentrale personer som har sagt noe om årsaken til at ixtreme ble oppdaget. For å sitere c4eva:

<+c4eva> behaviour of ixtreme is detectable on backups!

<+c4eva> i cant say any more for obvious reasons! :)

Men det første man kan tenke seg er at en av atferden til ixtreme som er oppdagelig er sikkerhetsfunksjonene som gjorde at den nektet å boote ustealthede disker - iom. at dette er fjernet i LT. Dette blir dog bare spekulasjoner.

Videre har c4eva selv sagt at ixtreme oppfører seg nøyaktig som original firmware når en original plate er satt inn. Ingen har sagt at bruk av originale plater på ix kan få deg bannet. Det betyr ikke at man burde gjøre det.

Uansett. HVis man har en umoddet boks i dag, burde man vente til LT kommer ut en gang neste år før du modder den.

Lenke til kommentar

Det er ingen sentrale personer som har sagt noe om årsaken til at ixtreme ble oppdaget. For å sitere c4eva:

<+c4eva> behaviour of ixtreme is detectable on backups!

<+c4eva> i cant say any more for obvious reasons! :)

Men det første man kan tenke seg er at en av atferden til ixtreme som er oppdagelig er sikkerhetsfunksjonene som gjorde at den nektet å boote ustealthede disker - iom. at dette er fjernet i LT. Dette blir dog bare spekulasjoner.

Videre har c4eva selv sagt at ixtreme oppfører seg nøyaktig som original firmware når en original plate er satt inn. Ingen har sagt at bruk av originale plater på ix kan få deg bannet. Det betyr ikke at man burde gjøre det.

Uansett. HVis man har en umoddet boks i dag, burde man vente til LT kommer ut en gang neste år før du modder den.

Så, hvordan står jeg nå da: Jeg flashet min gamle Xbox som har Hitachi drev og har kun rukket å prøvd noen spill offline og uten harddisk (de har også blitt sjekket og patchet i abgx), før det har den vært i bruk i 2 år online. Kan jeg vente med å gå online til LT er ute og forhåpentligvis være trygg eller vil jeg kunne bli oppdaget så fort jeg går online? Beklager hvis jeg spør dumt

Lenke til kommentar

Har aldri hatt harddisken i eller vært online (nettverkskabel i) etter at jeg flashet. Er det ingenting jeg kan gjøre for og forhindre det nå? Er det heller ikke mulig og være heldig å unnslippe eller er det hele automatisert? Hører jo om folk som har sluppet unna så noe må det jo være man kan gjøre

Lenke til kommentar

Ok, jeg gir meg. :p

Utifra forsiden syntes jeg det virket veldig som at man ikke trenger noe, men ser nå at man må flashe med en spesiell firmware for å få dette til å funke.

Så da blir spørsmålet: fungerer dette greit eller er det stor sjangs for å bli bannet hos ms?

Hadde vært veldig greit å få tatt backup av spillene jeg har før smårollingene i huset får ripet de opp altfor mye. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...