thklinge Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Det er en gammel myte at det har noe å si om man spiller online eller ikke. Glem den tankegangen øyeblikkelig! 360en lagrer hva du har spilt sammen med en rekke variabler fra de forskjellige spill-DVDene og når du logger på Xbox Live (ikke spiller online, bare logger på tjenesten, gold/silver spiller ingen rolle) så sender konsollen informasjonen til MS. Dataene som blir sendt danner grunnlaget for om en banning iverksettes eller ikke. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Moralen må altså være at dersom du har modifisert firmware på din DVD-rom, blir du banned til slutt uansett om du spiller av backups eller ikke? Akkurat hva av info MS logger på sine servere vet vi vel ikke nøyaktig? I så fall skulle man tro at det ville vært mulig å helt forhindre å bli banned... Uansett ikke veldig trist for min del, så lenge jeg fortsatt får spilt offline. Men det var jo praktisk å kunne laste ned oppdateringer, demoer og diverse. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Umulig er det ikke. Siste banwave mistenkes å skyldes en egenskap i iXtreme som legger til jitter på en fast angle-verdi når plata leses. Ved å gi enkelte store titler uvanlige angle-verdier er det mulig at MS kunne få forskjellig respons på retail og modifiserte DVD-drev, også på originalplater. Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier. Problemet er bare at denne firmware-oppdateringen kommer litt for sent for min del Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Umulig er det ikke. Siste banwave mistenkes å skyldes en egenskap i iXtreme som legger til jitter på en fast angle-verdi når plata leses. Ved å gi enkelte store titler uvanlige angle-verdier er det mulig at MS kunne få forskjellig respons på retail og modifiserte DVD-drev, også på originalplater. Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier. Det er ingen sentrale personer som har sagt noe om årsaken til at ixtreme ble oppdaget. For å sitere c4eva: <+c4eva> behaviour of ixtreme is detectable on backups!<+c4eva> i cant say any more for obvious reasons! Men det første man kan tenke seg er at en av atferden til ixtreme som er oppdagelig er sikkerhetsfunksjonene som gjorde at den nektet å boote ustealthede disker - iom. at dette er fjernet i LT. Dette blir dog bare spekulasjoner. Videre har c4eva selv sagt at ixtreme oppfører seg nøyaktig som original firmware når en original plate er satt inn. Ingen har sagt at bruk av originale plater på ix kan få deg bannet. Det betyr ikke at man burde gjøre det. Uansett. HVis man har en umoddet boks i dag, burde man vente til LT kommer ut en gang neste år før du modder den. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Men hvordan blir det nå? Viss eg går ok kjøper meg ny xbox f.k.s vill det bli muligt og modde den? Har hørt at Xboxer produsert etter oktober er mye vanskeligere å modde, stemmer dette? Lenke til kommentar
claes Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Umulig er det ikke. Siste banwave mistenkes å skyldes en egenskap i iXtreme som legger til jitter på en fast angle-verdi når plata leses. Ved å gi enkelte store titler uvanlige angle-verdier er det mulig at MS kunne få forskjellig respons på retail og modifiserte DVD-drev, også på originalplater. Av den erfaringen kommer iXtreme Lite Touch som er en firmware som gjør langt mindre endringer på responsen som sendes fra DVD-drev til 360en og som vil gjøre firmwaren immun mot både nye waves og angle-verdier. Det er ingen sentrale personer som har sagt noe om årsaken til at ixtreme ble oppdaget. For å sitere c4eva: <+c4eva> behaviour of ixtreme is detectable on backups!<+c4eva> i cant say any more for obvious reasons! Men det første man kan tenke seg er at en av atferden til ixtreme som er oppdagelig er sikkerhetsfunksjonene som gjorde at den nektet å boote ustealthede disker - iom. at dette er fjernet i LT. Dette blir dog bare spekulasjoner. Videre har c4eva selv sagt at ixtreme oppfører seg nøyaktig som original firmware når en original plate er satt inn. Ingen har sagt at bruk av originale plater på ix kan få deg bannet. Det betyr ikke at man burde gjøre det. Uansett. HVis man har en umoddet boks i dag, burde man vente til LT kommer ut en gang neste år før du modder den. Så, hvordan står jeg nå da: Jeg flashet min gamle Xbox som har Hitachi drev og har kun rukket å prøvd noen spill offline og uten harddisk (de har også blitt sjekket og patchet i abgx), før det har den vært i bruk i 2 år online. Kan jeg vente med å gå online til LT er ute og forhåpentligvis være trygg eller vil jeg kunne bli oppdaget så fort jeg går online? Beklager hvis jeg spør dumt Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Det er vel sannsynlig at du allerede er flagget hos MS og at du dermed blir bannet straks du går på live uansett hvordan firmware du kjører. Lenke til kommentar
claes Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Har aldri hatt harddisken i eller vært online (nettverkskabel i) etter at jeg flashet. Er det ingenting jeg kan gjøre for og forhindre det nå? Er det heller ikke mulig og være heldig å unnslippe eller er det hele automatisert? Hører jo om folk som har sluppet unna så noe må det jo være man kan gjøre Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2009 Om noen slipper unna så er det flaks. På siste banwave har vel ingen sluppet unna. Harddisk i eller nettverksledning i har ingenting å si. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Hva om man har en 100% original 360 og spiller brente spill på denne. Vil man da kunne bli bannet? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Man skal vel ikke kunne spille brente spill på en 100% orginal boks. Men du tenker på om man blir flagget for å sette i disken? Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Det skal visst fungerer veldig greit har jeg skjønt. Ja, det er vel det jeg tenker på. Om de kan oppdage at det ikke er en original disk. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Aldri hørt at det skal gå ann å spille backups på en 100% orginal boks. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Vel, det har jeg, men uansett så var det ikke det som var spørsmålet i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) En hovedside som ikke sier noe slikt men heller snakker varmt om flashing etc. Endret 20. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Vel, det har jeg, men uansett så var det ikke det som var spørsmålet i utgangspunktet. Everything4360 has broken the Xbox 360 Firmware Modification, Xbox 360 Game Backup & Xbox 360 Game Downloading processes down into simple easy to follow step by step videos Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Ok, jeg gir meg. Utifra forsiden syntes jeg det virket veldig som at man ikke trenger noe, men ser nå at man må flashe med en spesiell firmware for å få dette til å funke. Så da blir spørsmålet: fungerer dette greit eller er det stor sjangs for å bli bannet hos ms? Hadde vært veldig greit å få tatt backup av spillene jeg har før smårollingene i huset får ripet de opp altfor mye. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Med firmwaren som er tilgjengelig pr idag blir du bannet, 100% sikkert. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2009 Ok, så pr i dag finnes det ingen måte å gjøre dette på uten å mest sannsynlig bli bannet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå