Newar Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Dermed bør jeg altså ha drevet påkoblet strøm fra xbox-en hele tiden, istedet for å koble denne på PC-en. Feil. Ram trenger ikke strøm for å oppretholde minnekapasiteten. fungerer på samme måte som et sd minnekort f.eks. Du burde ikke ha xbox påslått uten sata kabelen koblet til. Hvis konsollen blir brukt på denne måten er det lett for ms å oppdage og ev. banne deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Piratkopiering eller ikke, dette er ikke stedet for den diskusjonen. Har man problemer med tråden tar man dette opp med en moderator eller i tilbakemeldingskategoriene våre. 9 innlegg er fjernet fra tråden. (Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM) Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Dermed bør jeg altså ha drevet påkoblet strøm fra xbox-en hele tiden, istedet for å koble denne på PC-en. Feil. Ram trenger ikke strøm for å oppretholde minnekapasiteten. fungerer på samme måte som et sd minnekort f.eks. Du burde ikke ha xbox påslått uten sata kabelen koblet til. Hvis konsollen blir brukt på denne måten er det lett for ms å oppdage og ev. banne deg. RAM trenger vel strøm for å beholde minnet! Tipper det er flash du tenker på her:) Edit: Ser når jeg leser gjennom en gang til at du skriver minnekapasiteten, og det er jo riktig igrunn, men tror ikke det var det som var spm i denne sammenhengen. Endret 16. november 2009 av glx-rider Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Onkel Thorstein tegner og forklarer: RAM - Forkortelse for Random Access Memory. RAM er kort og godt et minne der du kan lese/skrive bare deler eller hele minneområdet. Under samlebetegnelsen RAM finnes det en enorm mengde typer. Hovedsaklig deles de opp i "Volatile" eller "Non-volatile". Forskjellen er om de beholder minnet når strømmen kuttes eller ikke. Og for ordens skyld, "Volatile" er den typen som ikke husker noe når strømmen kuttes. Eksempler: Volatile: DRAM (Moderne type hovedminne i PCer) SRAM Non-Volatile: ROM, derunder PROM, EEPROM, mfl Flash (Minnepinner, små kort for lagring i digitalkameraer / mobiler osv.) Den aktuelle brikken i 360en som mistenkes å lagre bruksinformasjon er en type Flash-minne. Endret 16. november 2009 av thklinge Lenke til kommentar
FredrikBore Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Hei, begynte idag og flashe en hitachi v47. Jeg koblet den til pcen via sata, xboxen har egen strømforsyning, pcen har egen strømforsyning og har krokodilletenger mellom kabinettene. Jeg begynte og koble til via jungleflasher og fikk disken inn i mode-b. Men når jeg skulle dumpe den nåværende firmwaren inn på pcen fikk jeg feil. Det nyttet heller ikke å åpne disken via windows. Noen ideer om hva som kan være galt? Windows oppdager disken og gir den en bokstav. Rekkefølgen jeg brukte var. Strøm x360, strøm pc, start x360 og til slutt start pc. Det kan og nevnes at jeg ikke får åpnet disken på noen måte. Har ikke koblet i skjermkabel til xboxen så får en rrod, men vet ikke om dette har noe å si. Takk på forhånd. Edit: Har nå lest at man bør ha i av-kabelen bare for at xboxen ikke skal skru seg av, dette forklarer ikke problemet med at jeg ikke kan fortsatte ikke bruke "dump drive". Edit 2: Har fikset det hele nå. Fungerer som bare det. Endret 19. november 2009 av XlaiR Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Noen innlegg ble flyttet til en mer passende tråd. Dere finner innleggene igjen der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1169564 (Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM) Endret 18. november 2009 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har en benq med 1.51 firmware. Kan jeg da spille de nyeste wave spillene så lenge det er original DVDen? Lenke til kommentar
Booz Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har en benq med 1.51 firmware. Kan jeg da spille de nyeste wave spillene så lenge det er original DVDen? jepp Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Men ikke med backups? Og blir ikke auto bannet når jeg kobler meg til live for å ha spilt et nyere wave spill på gammel firmware? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Men ikke med backups?Og blir ikke auto bannet når jeg kobler meg til live for å ha spilt et nyere wave spill på gammel firmware? Jo du kan bli bannet :S Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har en benq med 1.51 firmware. Kan jeg da spille de nyeste wave spillene så lenge det er original DVDen? jepp Slik det ser ut nå kan firmware oppdages bare en plate er i DVD-leseren. Det spiller altså ingen rolle om det er original-DVDen eller en backup du har i leseren, bannet blir du uansett. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har en benq med 1.51 firmware. Kan jeg da spille de nyeste wave spillene så lenge det er original DVDen? jepp Slik det ser ut nå kan firmware oppdages bare en plate er i DVD-leseren. Det spiller altså ingen rolle om det er original-DVDen eller en backup du har i leseren, bannet blir du uansett. Slik jeg leser det, er det ikke det han spør om. BenQ med iXtreme 1.51 vil f.eks. ikke lese backups med wave 4. Så han spør om originaler med wave 4 vil det. Og da er svaret "jepp". Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Ah, naturligvis, jeg leste innlegget til Turbo sindre og svarte på feil innlegg. Original-plater bryr seg ikke om waves og de vil alltid fungere. Den neste generasjon iXtreme Lite Touch vil etter ryktene heller ikke "bry seg om" waves. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg har ikke live, gull. Å har ingen planer om å få det noen gang heller. Har uansett en annen kjeksboks. Hva er egentlig minusene for meg å prøve flashe? Tror den er litt over 1 år gammel å har LiteOn, BenQ eller Philiips etter utseendet og dømme. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er du ikke på Live får du ikke oppdateringer til dashboard og spill. Blir du bannet kan du i tillegg ikke installere spill til harddisk, avspille enkelte videoformater, med mer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Her skulle vi vel ikke snakke om banning fra live, siden innlegg stadigvekk blir flyttet til den rette tråden for det. Endret 23. november 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Livebanning er en naturlig konsekvens av modding så det er vel absolutt relevant Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Er du ikke på Live får du ikke oppdateringer til dashboard og spill. Blir du bannet kan du i tillegg ikke installere spill til harddisk, avspille enkelte videoformater, med mer. Det høres ikke så ille ut, takk for svar. Skal sjekke litt rundt hvordan det fungerer Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Glemte nesten det viktigste, du får ikke spille eller laste ned Xbox Live Arcade spill. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Glemte nesten det viktigste, du får ikke spille eller laste ned Xbox Live Arcade spill. Jo, man får spille dem. Man har jo betalt for dem Ellers begår Microsoft lovbrudd.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå