TMB Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Noen som vet noe om når det er forventet en ny firmware som støtter wave 4? Ikke si at de har begynt med wave 4? ._. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ikke si at de har begynt med wave 4? ._. Ja, wave 4 har begynt å dukke opp på spill. Wave 4 er foreløpig bare brukt på to mindre titler, men det er liten tvil om at det snart permanent vil bli å finne på alle nye spill etter en liten overgangsperiode, akkurat som med wave 3. Det kan fremdeles komme et par titler med wave 3 før bruken av denne tar slutt. Wave 4 har ca. 25 MB mer med data i video partisjonen enn wave 3, for å kompensere for den aller nyeste dashboard oppdateringen. Dette fører til at de siste iXtreme firmwarene ikke er kompatible. iXtreme 1.51 på BenQ, Samsung eller Lite-On vil IKKE boote wave 4, selv om det ble påstått (og fremdeles påstås av noen) at 1.51 skal takle wave x (altså alle typer waves, nye og gamle). Har personlig testet wave 4 på disse 3 drevene og ingen av dem booter. Hitachi 1.51 er det eneste drevet som booter wave 4. iXtreme 1.6 booter IKKE wave 4 uten videre. Men iXtreme 1.6 har en innebygd funksjon, one-shot-boot, som gjør at du kan boote hvilken som helst wave, om man først har brent og setter i en spesiell aktiverings-plate (denne platen fulgte med iXtreme 1.6 da firmwaren ble sluppet). Etterpå kan man boote wave 4. Denne aktiverings-platen må man bruke hver eneste gang man vil starte en wave 4 plate. Dette er den foreløpige situasjonen. Det hersker ingen tvil om at det vil komme en ny iXtreme firmware, som vil gjøre booting av wave 4 problemfri. Tidspunkt på når ny iXtreme kommer er ikke kjent. Lenke til kommentar
fogduckers Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Glemte en ting... Noen som har erfaring med hva som er beste verktøy for å åpne xbox360? Team Xecuter's unlock kit kanskje? <{POST_SNAPBACK}> Leatherman og en torx trekker. Er ikke noen a-bombe, men en plastikkboks. <{POST_SNAPBACK}> hehe :-) Ikke noe billigere enn leatherman? ;-) <{POST_SNAPBACK}> Jeg klarer ikke en dag uten Leatherman, hvordan gjør dere andre det? jeg har ikke en chippa eller modda xbox og min klarer både gamle xbox spell og brenteXD Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 andsa snakker du om xbox 360 eller xbox? Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Enklere å spørre enn å lete seg fram i en lang tråd. ( skulle vært en oppdatert førstepost) Har den aller første 360 kom.(kjøpt på release, premium) Vurderer å gå over til elite i morgen, og lurer litt på om jeg skal selge den gamle eller modde den. Hvor mye vil det koste meg å gjøre slik at jeg kan spille brente spill på den? Er det noe jeg kan fikse selv? Garantien er vel ute nå så det er jo et fett for meg da... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 garantien/reklamasjon går ut i des 2010 hvis du kjøpte din i des 2005, men anyway kjøp deg en ny, de bråker litt mindre Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så hvis han går i stykker så er det fortsatt xbox som fikser den og ikke elkjøp? (tenker på reklamasjonsrett iforhold til garanti).. Ellers så lurer jeg fortsatt på om jeg burde chippe/modde den gamle for å kun bruke den til brente spill eller prøve å selge den? Denne har vært tilkoblet live hele tiden og fått alt av oppdateringer hvis det har noe å si:) (Ny blir det likevel da jeg trenger ny harddisk og har lyst på hdmi og da går det nesten opp i opp mtp pris:) Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hørt rykter om 1-3 uker er det iXtreme 1.61 Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hørt rykter om 1-3 uker er det iXtreme 1.61 Raskere, faktisk. iXtreme 1.61 for BenQ og Samsung drev er ute nå. Skal flashe et par drev etterpå og teste dem. iXtreme 1.61 for Lite-On er ikke ferdig. Ukjent tidspunkt foreløpig. Too bad. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hørt rykter om 1-3 uker er det iXtreme 1.61 Raskere, faktisk. iXtreme 1.61 for BenQ og Samsung drev er ute nå. Skal flashe et par drev etterpå og teste dem. iXtreme 1.61 for Lite-On er ikke ferdig. Ukjent tidspunkt foreløpig. Too bad. Shit så nice ! Xunlock.no sa til meg at lite on ville ta ca 1-3 uker om de var heldige ^^ Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Xunlock.no sa til meg at lite on ville ta ca 1-3 uker om de var heldige ^^ Vel, c4eva (karen som koder iXtreme) sier "no ETA" (= ukjent dato) på 1.61 for Lite-On. Tviler på at xunlock vet noe som ikke han vet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Sant, håper bare på det beste Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hei, jeg er helt blank på dette temaet. Har en Xbox 360 som er kjøpt i Februar i år. Jeg har ikke gjort noe med den, men jeg har bestemt meg for å "modde" den eller hva det heter . Bør jeg flashe den? eller laste ned en moddet firmware? Eller er det det samme, synes det er vanskelig å lese seg fram til dette, det står ikke så veldig konkret på xbox-scene. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Flashe = Legge inn moddet firmware. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Takk for raskt svar. Hvor finner jeg moddet firmware, er det vanskelig å gjøre osv? Eller kan du refere meg til en side hvor alt dette står ? Hvordan finner jeg ut hvilken dvd-rom jeg har? Har jeg Samsung eller Hitach? Endret 1. november 2009 av Kalars Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Moddet firmware kan vi dessverre ikke henvise deg til da det inneholder kode som er Microsoft sin eiendom. Derimot så finner du lettest ut hvilken DVD-ROM du har ved å åpne din xbox. Sannsynligvis har du en BenQ. Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Sannsynligvis har du en BenQ. Tvilsomt, hvis den ble kjøpt februar i år. Tipper det står en Lite-On 74850C i den. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Vel, i alle fall er den nok flashbar Kan godt hende svaret mitt er feil da jeg ikke har fulgt alt for mye med på spillmarkedet. Men ser det har blitt lettere å modde Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Men ser det har blitt lettere å modde Er ikke noe lettere å modifisere drevene nå enn for f.eks. et år eller to år siden. Framgangsmåten er fremdeles den samme. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Poenget mitt var at det har blitt mer gjennomført med jungleflasher enn en gjeng med standalone tools. Nå som CK3 kitene er her så er det ikke lenger noe problem for noen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå