Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et spm angående en vanlig xbox, jeg var så dum at jeg ikke visste det fantes forskjellige regioner på spill. Så jeg fikk nettopp et ntsc spill i postkassen som ikke vil kjøre på min pal xbox. Er det mulig å modde eller kommer forbi denne "sperren" ?

nei

Om han med "en vanlig Xbox" mener den originale Xbox-en, så er det nok at den modifiseres/chippes så kan man spille både NTSC og PAL spill. Enkelte NTSC spill vil ikke virke med mindre man setter Xbox-en i NTSC video modus først, som kan gjøres med f.eks. Enigmah Video Switcher eller diverse dashboard & XBMC.

Så ja, om du modifiserer en original Xbox, kan du spille NTSC spill. Verre er det ikke.

Skulle det mot formodning være snakk om en 360, og "vanlig" som i "umodifisert", så er det forsåvidt korrekt, er det et regionlåst NTSC spill, vil det ikke virke på en PAL 360, modifisert eller ei.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Jeg har et spm angående en vanlig xbox, jeg var så dum at jeg ikke visste det fantes forskjellige regioner på spill. Så jeg fikk nettopp et ntsc spill i postkassen som ikke vil kjøre på min pal xbox. Er det mulig å modde eller kommer forbi denne "sperren" ?

nei

Om han med "en vanlig Xbox" mener den originale Xbox-en, så er det nok at den modifiseres/chippes så kan man spille både NTSC og PAL spill. Enkelte NTSC spill vil ikke virke med mindre man setter Xbox-en i NTSC video modus først, som kan gjøres med f.eks. Enigmah Video Switcher eller diverse dashboard & XBMC.

Så ja, om du modifiserer en original Xbox, kan du spille NTSC spill. Verre er det ikke.

Skulle det mot formodning være snakk om en 360, og "vanlig" som i "umodifisert", så er det forsåvidt korrekt, er det et regionlåst NTSC spill, vil det ikke virke på en PAL 360, modifisert eller ei.

Hei, ja det er snakk om en vanlig original xbox. Får google å se om jeg kan bli noe klokere, takk.

Lenke til kommentar

Da må jeg spørre om noe!

"When burning remember to set the layerbreak to 1913760 in IMGBURN" Denne forstår jeg og klarer det lett. Men neste ble jeg usikker på:

"Also remember to change your booktype to DVD-ROM (Thats very important if you dont wanna get banned from Xbox live!)."

Jeg vet ikke hvilken produsent som har laget dvd brenneren i laptopen min. Det er en HP dv9000 og dette står i Device Manager under dvd drives:

HL-DT-ST DVDRAM GSA-T20L

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig angående Live. Hvis jeg gjør noe med xboxen skulle jeg gjerne ha muligheten til å spille live med spill som kommer rett fra butikken. Jeg leste igår at muligheten for dette var hvis du hadde en chip-greie som du kunne skru av og på, eller hvis du flasha den var du sikker hele tiden. Noen som har erfaring på dette punktet? De brente spillene gjør ikke noe om er "offline only", men skulle gjerne hatt muligheten hvis jeg har orginal platen. Dette spørsmålet er sikkert stilt før, men skulle gjerne hørt noen erfaringer, og kan jo hende at dette ikke er mulig lengre.

Jeg har den nyeste 360 typen. Altså den værste å modde.

Lenke til kommentar
"Also remember to change your booktype to DVD-ROM (Thats very important if you dont wanna get banned from Xbox live!)."

Vet ikke hvor du har dette fra, men det der er tull. Kun et par av de aller første modifiserte firmwarene til 360 krevde riktig booktype. Men problemet da var at om du ikke hadde riktig booktype så bootet ikke spillene i det hele tatt. Har ingenting med å utgjøre en risiko på Live.

Men har du iXtreme, uansett versjon, kan du drite langt i hvilken booktype du brenner (de aller fleste brennere setter DVD-ROM som default på DVD+R DL uansett). iXtreme rapporterer riktig informasjon til konsollen.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du har dette fra, men det der er tull. Kun et par av de aller første modifiserte firmwarene til 360 krevde riktig booktype. Men problemet da var at om du ikke hadde riktig booktype så bootet ikke spillene i det hele tatt. Har ingenting med å utgjøre en risiko på Live.

Men har du iXtreme, uansett versjon, kan du drite langt i hvilken booktype du brenner (de aller fleste brennere setter DVD-ROM som default på DVD+R DL uansett). iXtreme rapporterer riktig informasjon til konsollen.

Her :)

http://www.ixtreme.net/dont-waste-that-dis...discs-t646.html

Jeg skal ha ixtreme 1.6 tror jeg, bør jeg kjøpe en elite nå eller om jeg venter

til 250 gb kommer vil det da være annet dvd drev der :)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...