Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Derfor lurte jeg på om det er noen måte jeg kan få min BenQ VAD6038 fra Eliten til å fungere med det nye hovedkortet?

Har alt montert den nye 360 Arcade Jasper hovedkortet inn i Elite kabinettet, så hadde vært langt enklere om det er noen lett måte å få BenQ drevet til å fungere med den, da den alt kjører iXtreme 1.6.

 

Hvis du skal sette BenQ drevet i den nye Arcaden, er du uansett nødt til å ha drevnøkkelen fra Lite-On drevet som sto i den før. Det er nok ingen vei utenom, uansett hva du velger. Så da kan du nok likeså godt flashe Lite-On drevet og ha BenQ drevet i backup.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kun det å hente ut drev nøkkelen som er ekstra komplisert sammenlignet med andre drev?

Så når du først har fått taket på denne, så er det bare å flashe som med hvilket som helst annet drev?

 

Om jeg sender den inn til modnet f.eks og får de til å sende meg filen med drev nøkkelen osv, så vil jeg da kunne benytte denne til å få oppdatert til nyere iXtreme versjoner i fremtiden, da uten å måtte gå igjennom hele den kompliserte biten? Eller må Lite-on drevet også kobles opp på denne spesielle og litt tungvinte måten ved flashing også?

Lenke til kommentar
Er det kun det å hente ut drev nøkkelen som er ekstra komplisert sammenlignet med andre drev?

Så når du først har fått taket på denne, så er det bare å flashe som med hvilket som helst annet drev?

 

Om jeg sender den inn til modnet f.eks og får de til å sende meg filen med drev nøkkelen osv, så vil jeg da kunne benytte denne til å få oppdatert til nyere iXtreme versjoner i fremtiden, da uten å måtte gå igjennom hele den kompliserte biten? Eller må Lite-on drevet også kobles opp på denne spesielle og litt tungvinte måten ved flashing også?

 

Ja, det er kun å få tak i drevnøkkelen på en Lite-On som er litt spesielt, samt flashe det med iXtreme første gangen. Du kan flashe det og oppdatere det så mange ganger du vil etterpå, akkurat som du flasher de andre drevene, uten CK3 eller annet ekstrautstyr.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke vi med Hitachi oppgradere til ixtreme 1.6?

 

Fordi iXtreme 1.6 til Hitachi ikke finnes enda. Og grunnen til det er fordi det finnes 9 firmware-varianter av Hitachi-drevet, hvorav de 2 siste igjen har flere varianter fordi drevnøkkelen er på forskjellige plasser i firmwaren, og dermed er det mye mer arbeid å lage dem. De kommer til sin tid, regner jeg med.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
Fordi iXtreme 1.6 til Hitachi ikke finnes enda. Og grunnen til det er fordi det finnes 9 firmware-varianter av Hitachi-drevet, hvorav de 2 siste igjen har flere varianter fordi drevnøkkelen er på forskjellige plasser i firmwaren, og dermed er det mye mer arbeid å lage dem. De kommer til sin tid, regner jeg med.

Takker for svar, igjen.=)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor min ms28 blir oppdaget av BIOS, men ikke av Windows? :(

 

Hvorfor trenger du se drevet i Windows? Hvis du skal flashe i Windows, installer PortIO og flash med JungleFlasher.

Hei og takk for svar.

Har installert PortIO og restartet. JungleFlasher finner fremdeles ikke drevet.

Men i BIOS så står den der, som TSSTCorp eller noe sånt.

:(

Endret av timb
Lenke til kommentar
Har installert PortIO og restartet. JungleFlasher finner fremdeles ikke drevet.

Men i BIOS så står den der, som TSSTCorp eller noe sånt.

:(

 

Du må velge riktig port i JungleFlasher. Evt. har du en SATA kontroller som ikke egner seg for flashing.

HAr prøvd hver eneste port.

 

Da regner jeg med at jeg ikke får flasha da :(

 

Synd.

 

EDIT: Den viser dog DG-16D2S. Er ikke det en LiteOn? Jeg har da en ms28 i min...

Endret av timb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...