Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor dere har tallene deres fra, ser gjerne dokumentasjon som underbygger påstandene. 360 er langt foran de andre på attach-rate, eller "antall kjøpte spill pr 1 kjøpte konsoll" om du vil. Raten er over 8 for Xbox 360 om man ser på hele levetiden for konsollen. PS3 og Wii er rundt 6. Hvis du multipliserer det med antall millioner solgte konsoller så forstår man hvilke enorme tall det er snakk om.

 

For de som ikke forstår så lett, en graf!

 

tieratio.jpg

 

Tallene er fra april 2009.

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til moddere i Bergen by? Helst i nærheten av sentrum.

 

Så du, en moderator her, innrømmer altså at du er pirat.

 

Han er vel nødevendigvis ikke pirat da, syns du skal holde deg ute herifra siden du spammer med dritt som ikke er relevant for emnetittel.

 

Nei, han skal sikkert modde den bare fordi han liker bryte garantien...

 

Ganske ironisk at på et forum hvor prat om piratkopiering er ulovlig så skal jeg, som taler piratkopiering i mot, holde meg vekk.

 

Litt av noen falske folk her.

Lenke til kommentar

Magnar_P: Det er mulig å modde konsollen sin fordi man ikke vil risikere skade på originalplaten. Kanskje man har unge barn som ikke er så forsiktige med DVDene som de burde være?

 

Å modde en 360 betyr ikke nødvendigvis at man skal starte storstilt nedlasting og bryte ånderverkslover.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Magnar_P mener visst at alle piratkopierer, antar det gjelder han selv også.

 

Men, som man sier overalt ellers, ikke mat trollene. Så da får vi vel slutte å kommentere generaliseringen til Magnar_P. Regner med han forsvinner av seg selv.

 

Back on topic:

 

ifjor høst på elkjøp i Oslo.

 

Da er jeg 99% sikker på at du har LiteOn.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Da trenger du ck3 med probe. Utstyret koster ca 500,- og selve flashingen er litt vanskeligere enn vanlig. Du blant annet skru fra hverandre DVD-stasjonen og måle på et lite punkt på printkortet inni for å lese ut drivekeyen. Er du ikke komfortabel med det kan det være greit å få noen andre til å utføre flashingen for deg.

 

Kretsen kan også bygges med en molex og en DB9 plugg, noen motstander og en NPN-transistor.

Lenke til kommentar

Hei og Hå!

 

Jeg flasha min xbox for ca et år tilbake og har tenkt å update iXtremen.

Hvordan er det nå? er det like vanskelig som før?

Iaf så brukte jeg og en kamerat hele kvelden/natten får å få gjort det, og da hadde han allerede gjort det på en fra før av.

Vi fulgte vel delvis :D av den derre flashing av 360 for dummys eller hva det nå var.

Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. På bakgrunn av ovennevnte ble '1 innlegg slettet fra tråden, samt '3' svar på allerede slettet innlegg. Mener du en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette den aktuelle tråd, men rapporter

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Hei og Hå!

 

Jeg flasha min xbox for ca et år tilbake og har tenkt å update iXtremen.

Hvordan er det nå? er det like vanskelig som før?

Iaf så brukte jeg og en kamerat hele kvelden/natten får å få gjort det, og da hadde han allerede gjort det på en fra før av.

Vi fulgte vel delvis :D av den derre flashing av 360 for dummys eller hva det nå var.

 

 

Antar du ikke har en LiteOn stasjon, og da er det veldig enkelt med Jungleflasher, lettere enn tidligere.

Lenke til kommentar
Finnes det i det hele tatt noen igjen som ikke spiller kopier på 360?

 

Virker som bare pirater kjøper 360 og de seriøse spillerne kjøper PS3. Noe vi ser på spill salget. PS3 selger mye mer spill enda 360 har solgt fler maskiner.

 

 

fatter ikke hvor du har dette fra.

 

som thklinge påpeker, har 360 en mye bedre attach rate enn både PS3 og Wii.

 

Kan du ikke meddele kilden din? Jeg ble så nysgjerrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...