Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Nokon som har ein chip å anbefale her? Gjerne med link til kor eg kan få kjøpt den.

Flashing er sikrere og bedre.

 

Fordi?

 

Får ein spelt backup-spel med flashing?

Ingen som har link til chip?

Med chip blir man lettere banna, og alle jeg vet om flasher istedet. Rart du ikke har hørt om det?

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte litt på det samme selv i går.

 

 

NO, this does not get put in your 360.

 

You put this in your PC and boot from this instead of windows and all the software

is one place for all drives, all the same hardware is needed like VIA SATA

card or onboard sata (If compatible) and CK3/Xtracter etc for liteon.

This is simply a bootable All-In-One solution.

 

360 Modification Disc v1.5 by FrostyTheSnowman (Public Release)

---------------------------------------------------------------

 

 

 

Features:

 

- Complete Modding Solution for Samsung/BenQ/Lite-On

- iXtreme v1.5 (12x) Firmware

- Supports Samsung TS-H943

- Supports BenQ VAD6038

- Supports Lite-On DG-16D2S

- Supports Previously Modded Drives

- Supports Previously Spoofed Drives

- 100% DOS Based Dumping & Flashing

- Supports FAT32 & NTFS Filesystems (WinXP/Vista 32-Bit & 64-Bit)

- Fully Automatic Dumping & Flashing

- Step-by-Step Instructions

- Backup of all drive-related files to HDD

 

 

 

 

NOTE: This disc requires a VIA VT6421 PCI SATA (or compatible) card

installed, and a NTFS formatted drive/partition as the 'C:' drive

for this disc to work properly.

 

NOTE 2: This disc *might* work with other types of SATA chipsets/cards,

but it is recommended that you use a VIA VT6421 SATA card.

 

NOTE 3: USB serial adapters are NOT compatible with this disc!

 

 

 

 

Usage:

 

- Make sure you have a VT6421 (or compatible) PCI SATA card installed in your PC

 

- Burn this ISO, and boot this disc in your PC

 

- Follow the prompts to mod any Samsung, BenQ, or Lite-On XBOX 360 DVD-ROM drive

 

- All firmware dumps, modified firmware, and other files related to the drive being

modified will be placed in the following directories on your 'C' drive:

 

Samsung TS-H943 - C:SAMFILES

 

BenQ VAD6038 - C:BENFILES

 

Lite-On DG-16D2S - C:LONFILES

 

 

 

 

Disclaimer:

 

I take absolutely no responsibilty for the use of this disc by anyone. Use at your own risk!

 

 

 

 

Special Thanks & Credits:

 

Team Jungle - For the awesome iXtreme v1.5 firmware used by this disc

Datapol-Technologies - For their shareware NTFS4DOS software (NTFS support)

Dennis Bareis - GETRESP (used to input variables into MS-DOS batch files)

Franck Uberto - XMSDSK (used to create a RAMDISK under MS-DOS)

Geremia, Modfreakz, Podger, Redline99 and Tiros - DOSFLASH (BenQ/Lite-On)

Joseph Lin - MTKFLASH (Samsung)

Caster420 - Firmtool (Samsung/BenQ/Lite-On iXtreme firmware generating)

TJ - DVDKey & DummyGen (used to dump firmware for the Lite-On drive)

yaywoop - Original design of the included (and slightly modified) serial diagram

 

 

Virker på beskrivelsen som at denne også kan modde Lite-on helt uten videre, men dette kan jo ikke stemme? Man må vel fortsatt ha spesielt utstyr for å hente ut key fra liteon før man kan flashe?

Lenke til kommentar

Ja enig audi a8. Dumt av meg å legge lista så høyt at maskineriet til folk går i vranglås. Mente selvfølgelig å spørre om det gikk an å spille uten å ha plata i, ja som en faktisk catcha...

 

Eller om det ikke går an å spille uten CD; Går det da an å ta backup-CD og spille det på xboxen uten å åpne den fysisk, men å legge inn FirmWare på minnepenn og installere på xbox eller noe slik at den da tar brente spill ?

Lenke til kommentar

Nei, pr idag er det kun mulig å endre på firmwaren i DVD-drevet slik at du kan spille kopier av originalspillene dine. Det kan du enten gjøre med en chip eller ved å koble DVD-drevet til PCen din og flashe firmwaren. Uansett må du åpne 360en. Har du ikke erfaring med slikt kan det være greit å overlate det til "profesjonelle".

Lenke til kommentar

Her har det åpnet flere spillbutikker det siste året, med godt utvalg i spill og utstyr til konsoller og PC.

 

Tror ikke flashing og nedlasting av spill er så utbredt, det er jo ikke lov. Å lage sikkerhetskopier av egne spill om barn bruker 360en f.eks er vel mer vanlig. Surt å betale 600,- for et spill og så se det slenge rundt på gulvet til det er så ripete at du ikke får spille mer.

Lenke til kommentar

Ok takk khlinge ;) Skal søke rundt det videre : )

 

Ja det er sikkert bare derfor, MagnarP. Er de ikke slemme? Fordi absolutt alle i strøket hvor du bor har tilfeldigvis alle begynt å laste ned spillene sine i stedet. =/ Den ene spillbutikken din har sluttet helt og selge spill og eierne har nå startet en frisørsalong da de skjønte at spillsalg var ingen god fortjeneste da alle er slemme og laster ned spill i stedet. :( Den andre som har halvert salget av xbox360-spill går mer og mer over til å eksportere fisk til Tibet =/ Du kan nok desverre ikke vente å se xbox360-spill i butikker nær deg mer :(

Lenke til kommentar

Ja og masse dyrt.

Hadde spill vært billigere, hadde jeg hatt flere, og hadde månedlig brukt mere penger på Live Gold. Nå gidder jeg ikke, fordi jeg kun har 3 spill: Jeg fikk med Kung fu panda og Indiana Jones da jeg kjøpte xboxen og i jula fikk jeg Gta IV. Jeg har enda ikke giddet å kjøpt meg mer, fordi det er så fette dyrt.

Lenke til kommentar
Ja, denne tråden forklarer jo hvorfor den ene butikken i nærheten av meg har sluttet å selge 360 spill mens den andre har mer enn halvert utvalget. Takk skal dere ha folkens. :/

Tull og idioti. Det er rett og slett for mange dårlige 360 spill.

 

umm, JA. De nesten lovte oss bedre og færre spill fordi de mente at det ville være MYE dyrere å utvikle spill til 360. Men hva skjer, de bøtter ut kvanta med dritt og noen få bra titler. 2 av 10 spill er brukbare. Slik er det og slik blir det.

 

Storhjarp: du kan jo vurdere å kjøpe noen brukte spill evt. handle fra utlandet.

Lenke til kommentar

Om du spiller et spill MS har grunn til å banne deg for så skjer det uansett om du er online eller ikke når du spiller det. 360en tar vare på informasjon om hva du har spillt og sender dette inn til MS neste gang du kobler konsollen på Xbox Live. Bans skjer vanligvis en gang i året, på høsten.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...