Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å lese meg fram i denne tråden, men har ikke blitt noe klokere.

Jeg har en premium launch xbox "til overs" nå som jeg har skaffet meg en elite og lurer på det er noen mods som går rundt region lock på xbox.

Finnes det en enkel og relativt sikker måte å spille NTSC-U og NTSC-J spill på min PAL xbox? Jeg regner med at garantien på xboxen snart har gått ut så jeg har ikke så alt for mye å tape om det gjøre garantien ugyldig. Å spille kopierte spill og andre "ulovlige" ting er ikke viktig.

Endret av NorthernAvenger
Lenke til kommentar

Men Cygnos 360 er ikke akkurat en enkel løsning. Utstyr for å programmere kernel-brikker trengs, og Infectus mod-chip må også installeres. Det kan fort bli kostbart om man ikke har det som trengs tilgjengelig. To kernels vil uansett ikke bedekke alle regioner.

Ville heller gått til anskaffelse av en amerikansk Arcade. Prismessig er det helt kurant. Det holder for majoriteten av region-låste titler.

Lenke til kommentar
Noen som har fått til med linux på xbox 360?

Har ikke gjort det personlig nei, men ja... det er noen som har fått det til.

Vel og merke må du nedgradere til en tidligere versjon av kjernen som lot seg hacke for å få det til. Nedgradering av kjernen betyr at du ikke kan bruke konsollet online og heller ikke spille spill som er gitt ut etter den datoen hullet i kjernen ble tettet av Microsoft. (Ettersom begge deler forutsetter at du har en nyere versjon av kjernen enn den som lar seg Hacke) Hullet i kjernen ble tettet av MS for 2 år siden. De versjoner av kjernen som er gitt ut etter det vil ikke la seg hacke på samme måten.

Pr dags dato må du altså gjøre et valg mellom å bruke konsollet til å kjøre LIVE og nye spill eller til å kjøre unsigned code / Linux. I og med at det nesten ikke finnes noe homebrew til Xbox360 er valget enkelt for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...