Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Da var iXtreme 1.5 firmware'en lansert :)

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=670883

 

Har flashet min første Lite-on :thumbup: .

 

Er den noe tryggere enn 1.4? eller er det bare lite on støtte?

Features

--------

Support for Liteon DG-16D2S unhackable drive

Flash from Windows with new Jungleflasher GUI

Smart Inquiry cdb for enhanced spoofing - Liteon

Enhanced c/r timing - all drives

Enhanced disc jitter - all drives

Enhanced spoofing support for Liteon - Samsung and Benq

Enhanced bad angle support - all drives

Secret Liteon MS Inquiry cdb support - Samsung and Benq

Half Open tray on powerup for Windows inquiry/flash mode - all drives

Disc lock/unlock cdb - Liteon Windows mode

Drive key+serial info cdb - Liteon Windows mode

More secure firmguard - Benq

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har oppdatert et par BenQ med iXtreme 1.5 nå. Men det er vel neppe noe praktisk forskjell, og tiden vil vise om 1.5 er sikrere på Live enn tidligere versjoner. Antakelig vil man ikke se resultatet før neste "ban wave" fra MS, om 1.5 holder seg unna.

 

Har også flashet et par Lite-On drev også nå. Fungerer som en drøm. Så nå slipper man endelig å spoofe med andre modeller. De som måtte betale i dyre dommer for dette, kan forsåvidt angre litt nå. Og de som går med planer om å flashe sin Lite-On men ikke ønsker gjøre det selv, gjør lurt i å vente til de som flasher rundt omkring i Norges land, flasher Lite-On på den "riktige måten".

 

Et stort aber dog, er at iXtreme 1.5 er foreløpig kun å finne i en 12x variant. Personlig foretrekker jeg 8x, og andre jeg har flashet for ønsker helst 5x (men det er for lav hastighet etter min mening). Er rimelig sikker på at 1.5 med andre hastigheter vil komme snart, også for Lite-On.

Lenke til kommentar

Dette kom som en god nyhet, da jeg skulle ha fått flashet et LiteOn selv nå.

Man trenger vel ikke noe lodding heller nå, for å flashe LiteOn?

 

Har tidligere flashet Hitachi 79FL og BenQ MS28.

Hvor mye er det jeg må sette meg inn i for å flashe LiteOn?

Jeg har ikke begynt å lese på dette enda, men blir nok flashing i mellomjulen hvis det ser greit ut.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Dette kom som en god nyhet, da jeg skulle ha fått flashet et LiteOn selv nå.

Man trenger vel ikke noe lodding heller nå, for å flashe LiteOn?

 

Har tidligere flashet Hitachi 79FL og BenQ MS28.

Hvor mye er det jeg må sette meg inn i for å flashe LiteOn?

Jeg har ikke begynt å lese på dette enda, men blir nok flashing i mellomjulen hvis det ser greit ut.

Du trenger ikke lodde, men da må du kjøpe ett connectivity kit som f.eks dette med spear addon.

Dette trenger du for å få tatt ut dvd-key'en på lite'on drevet.

Brukte selv den overnevnte og alt gikk greit :thumbup:.

Lenke til kommentar

Heidiho!

 

Må nesten stille noen spørsmål. De har nok sikkert blitt stilt før, men gadd virkelig ikke å lese igjennom 110sider :-)

 

Jeg har en Xbox 360 Halo 3 Edition som jeg vil modde. Jeg har fått med meg at man ikke kan spille backup spill online eller offiline (altså man kan bli bannet), men hvordan funker det å spille online med orginal spill på en moddet konsoll?

 

Og hvis jeg eventuelt skulle ta meg friheten til å modde den, hvilken type mod ville være den beste. Hva er tryggest og best på markedet (pris er ikke nøye)? :-)

Lenke til kommentar

Det er ganske sikkert hvis du kun benytter orginale spill når du er tilkoblett nett. Det er i alle fall ingen som kan med sikkerhet si i dag at de har blitt bannet av den grunn. Men man kan uansett aldri være helt sikker.

 

Den enkleste og beste måten, er ren flashing av dvd-drevet. Hvordan du gjør dette avhenger av hvilket dvd-drev du har.

Den store brukerveiledningen for modding av Xbox 360 finner du her:

http://rapidshare.com/files/115225386/Textbook.2008.pdf.html

Lenke til kommentar
Jeg har fått med meg at man ikke kan spille backup spill online eller offiline (altså man kan bli bannet), men hvordan funker det å spille online med orginal spill på en moddet konsoll?

 

Du KAN spille online med brente spill (piratkopi elelr backup..).

 

Har gjort det i snart 2 mnd nå jeg, ingen problemer enda.

Lenke til kommentar
denne her ble jeg litt skeptisk til. Hva tror dere?

http://link-protector.com/656441/

Hva tenker du på da?

Det der er jo Microsoft sin side.

Når jeg logget inn der så kom jeg til en side for å opprette en gamertag.

 

Hvis du mente at du var skeptisk til å taste inn brukernavn og passord på link-protector.com adressen, så tror jeg nok ikke det er noe problem. Står jo på forsiden av link-protector, at det bare er en tjenste for å forkorte adresser, samt at de da skjuler hvilken side du egentlig er på, slik at du får tilgang til siden bak evt. proxy som har sperret den aktuelle siden.

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål.

Har hatt chippet xbox i ca 8 månder no og har ladri spillt online.

I dag fikk jeg ikke koblet meg opp på Xbox live og jeg får beskjed om at kontoen er blitt bannet. Er det sånn da at når kontoen min har blitt bannet får jeg ikke komme inn på markedplace eller noe?

Trodde dette kun gjalt spilling online.

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål.

Har hatt chippet xbox i ca 8 månder no og har ladri spillt online.

I dag fikk jeg ikke koblet meg opp på Xbox live og jeg får beskjed om at kontoen er blitt bannet. Er det sånn da at når kontoen min har blitt bannet får jeg ikke komme inn på markedplace eller noe?

Trodde dette kun gjalt spilling online.

 

 

Så lenge konsollen din har blitt bannet kan du aldri koble til live igjen, med mindre du skifter key fra en ubannet xbox, men det er en avansert oppgave.

Spillte du spill før release date?

Jeg spillte saints row 2 og ble bannet, har kjøpt meg ny box nå :)

Lenke til kommentar
Et kjapt spørsmål.

Har hatt chippet xbox i ca 8 månder no og har ladri spillt online.

I dag fikk jeg ikke koblet meg opp på Xbox live og jeg får beskjed om at kontoen er blitt bannet. Er det sånn da at når kontoen min har blitt bannet får jeg ikke komme inn på markedplace eller noe?

Trodde dette kun gjalt spilling online.

 

 

Så lenge konsollen din har blitt bannet kan du aldri koble til live igjen, med mindre du skifter key fra en ubannet xbox, men det er en avansert oppgave.

Spillte du spill før release date?

Jeg spillte saints row 2 og ble bannet, har kjøpt meg ny box nå :)

 

Spillte aldri noen spill online,og har ikke hatt nettverks kabel i når jeg har spillt offline.Ingen spill ble spillt før release date. Så da må jeg altså ha meg en ny xbox for og komme meg på nett igjen da..det var jo litt kjipt..men men..Det har no vertfall vert verdt det så lenge det varte :D

Hadde jo håpet på og få lastet ned skate 2 demo i morgen,men det kan jeg visst bare drite i :p hehe

Lenke til kommentar
Jeg har fått med meg at man ikke kan spille backup spill online eller offiline (altså man kan bli bannet), men hvordan funker det å spille online med orginal spill på en moddet konsoll?

 

Du KAN spille online med brente spill (piratkopi elelr backup..).

 

Har gjort det i snart 2 mnd nå jeg, ingen problemer enda.

Jeg hadde heller ikke problemer helt til jeg ble bannet.

Lenke til kommentar
Jeg har fått med meg at man ikke kan spille backup spill online eller offiline (altså man kan bli bannet), men hvordan funker det å spille online med orginal spill på en moddet konsoll?

 

Du KAN spille online med brente spill (piratkopi elelr backup..).

 

Har gjort det i snart 2 mnd nå jeg, ingen problemer enda.

Jeg hadde heller ikke problemer helt til jeg ble bannet.

 

Hehe, nei, folk har nok ikke problemer før de blir bannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...