Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal kjøpe en xbox 360 neste uke. Så kan noen gi meg en innføring om mulighetene jeg har for chipping og/eller modding? Jeg har aldri hatt en konsol før, så vet fint lite om det.

 

Brif med kunnskapene deres nå ;)

Kjøper du en ny 360 i dag så vil denne ha ett uflashbart dvd-drev fra lite-on.

Du vil derimot kunne sette inn ett annet drev ved å "spoofe" lite'on key'en, m.a.o litt stress å gjøre selv hvis du ikke kan lodde litt :thumbup:.

 

Men, det ryktes at også lite'on drevene vil kunne flashes inne kort tid.

Lenke til kommentar
Hvis du aldri har hatt en konsol før og ønsker å modde den så vil jeg tatt kontakt med noen som kan gjøre det for deg, er dessverre ikke noen lett forklaring på å gjøre dette selv :).

 

Krever jo ikke akkurat "konsollerfaring" for å flashe et 360 drev.. Sånn passe pc kunnskaper og litt leseferdigheter og tålmodighet gjør susen.

Lenke til kommentar
Hvis du aldri har hatt en konsol før og ønsker å modde den så vil jeg tatt kontakt med noen som kan gjøre det for deg, er dessverre ikke noen lett forklaring på å gjøre dette selv :).

 

Krever jo ikke akkurat "konsollerfaring" for å flashe et 360 drev.. Sånn passe pc kunnskaper og litt leseferdigheter og tålmodighet gjør susen.

Dette stemmer for de "gamle" 360'ene, men med de nye som har lite-on dvd-drev så kreves det en del ekstra.

Du må lodde fast en "key extractor" på krestkortet til dvd-drevet og dette kan fort bli litt stress.

I tillegg må man kjøpe ett flashbart drev som man kan bruke lite-on key'en i.

Textbook 2008 er utvilsomt den beste guiden, men som sagt de nye drevene omtales ikke der.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Da tror jeg at den x360en jeg skaffer meg iløpet av uka har lite-on dvd-drev. Men hva gjør chippinga egentlig?

En chip vil gi deg en enkel mulighet til å switche mellom orginal og modifisert firmware, men ettersom det ikke finnes noen modifisert firmware til de nye lite-on drevene så vil det ikke hjelpe.

 

Du må enten bytte dvd-drevet eller vente til lite-on blir flashbare.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å bytte ut 20gb hardisken med en 120 gb.

Det ble fort fult når man kunne installere spillene :p

 

To ting jeg lurer på.

Funker denne?

 

Hvordan kan jeg flytte filer over fra den ene hardisken til den andre?

Tenker spesielt på saved games. Kan jeg overføre de på en ekstern harddisk elns?

Har ikke memorystick.

Den disken funker, kjøpte selv en slik fra netonnet.

Når det gjelder overføring av data fra den gamle til den nye uten hverken overføringskit eller minnekort er jeg litt usikker.

Ta ihvertfall en backup av 20GB ved hjelp av Xplorer360 før du gjør noe som helst.

 

Tror også du kan manuelt overføre savedgames til pc'en via dette programmet for så å kopiere de over på den nye.

 

Men, det beste er overføringskabel :thumbup:.

Hvilken overføringskabel snakker du om?

Virker som det beste er å koble hardisken til pc'n og ta backup via xplorer360.

 

Du kan kun bruke WD Sata BEVS disker, og da maksimalt 120GB.

Denne må i tillegg gjøres om til en "360 disk" ved å bruke hddhackr programmet.

Man kan m.a.o ikke bare koble en pc hardisk direkte til 360'en.

Hva mener du med 360 hardisk? Fat 32 el. NTFS? Må WD Sata BEVS disken gjøres om noe hvis jeg skal koble den til 360 som en annen vanlig 360 harddisk?

 

..

..

Vil bare vite fremgangsmåten 100% for jeg bestemmer meg for å gjøre dette. :p

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar
Hvilken overføringskabel snakker du om?

Virker som det beste er å koble hardisken til pc'n og ta backup via xplorer360.

 

Hva mener du med 360 hardisk? Fat 32 el. NTFS? Må WD Sata BEVS disken gjøres om noe hvis jeg skal koble den til 360 som en annen vanlig 360 harddisk?

Overføringskabelen(kitt'et) jeg mener er den som følger med den orginal 120GB disken, jeg bestillte den fra microsoft når jeg kjøpte en elite.

Du kobler den til 360'en som har 20GB samt den nye 120GB disken og setter i dvd platen, deretter flyttes alt over til den nye disken.

Jeg har ikke selv overført data fra en 20GB til en 120GB via xplorer360, men det burde være mulig. Er hvertfall greit med en backup i tilfelle noe går galt.

 

 

360 diskene er vel kryptert eller noe i den duren, aner ikke hva slags filsystem de bruker.

For å gjøre en WD disk kompatibel med 360'en må du bruke hddhackr programmet samt en hddss.bin fil fra en 120GB disk(google litt og du vil finne denne :thumbup:).

Lenke til kommentar
Hvilken overføringskabel snakker du om?

Virker som det beste er å koble hardisken til pc'n og ta backup via xplorer360.

 

Hva mener du med 360 hardisk? Fat 32 el. NTFS? Må WD Sata BEVS disken gjøres om noe hvis jeg skal koble den til 360 som en annen vanlig 360 harddisk?

Overføringskabelen(kitt'et) jeg mener er den som følger med den orginal 120GB disken, jeg bestillte den fra microsoft når jeg kjøpte en elite.

Du kobler den til 360'en som har 20GB samt den nye 120GB disken og setter i dvd platen, deretter flyttes alt over til den nye disken.

Jeg har ikke selv overført data fra en 20GB til en 120GB via xplorer360, men det burde være mulig. Er hvertfall greit med en backup i tilfelle noe går galt.

 

 

360 diskene er vel kryptert eller noe i den duren, aner ikke hva slags filsystem de bruker.

For å gjøre en WD disk kompatibel med 360'en må du bruke hddhackr programmet samt en hddss.bin fil fra en 120GB disk(google litt og du vil finne denne :thumbup:).

Thanks! :)

Begynner å ha det meste om hvordan det gjøres greit nå.

 

Har bare et lite problem.. Har bare en bærbar pc, som ikke har muligheter for å koble til sata hardisken. :/

Må enten kjøpe meg et usb/sata adapter eller låne en stasjonær pc. :p

Lenke til kommentar
Har bare et lite problem.. Har bare en bærbar pc, som ikke har muligheter for å koble til sata hardisken. :/

Må enten kjøpe meg et usb/sata adapter eller låne en stasjonær pc. :p

Du må nok låne en pc, sata->usb adaptere funker dårlig i dette tilfelle, noen opplever også problemer med at hddhackr ikke finner sata disken i pc'er med nforce chipsett.

Jeg brukte min VIA VT6421 Sata kontroller til å koble til disken.

Lenke til kommentar
Du må nok låne en pc, sata->usb adaptere funker dårlig i dette tilfelle, noen opplever også problemer med at hddhackr ikke finner sata disken i pc'er med nforce chipsett.

Jeg brukte min VIA VT6421 Sata kontroller til å koble til disken.

Et lite spørsmål til :p

må man ha en sata kontroller eller kan jeg koble hdd'en til hovedkortet?

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar
Du må nok låne en pc, sata->usb adaptere funker dårlig i dette tilfelle, noen opplever også problemer med at hddhackr ikke finner sata disken i pc'er med nforce chipsett.

Jeg brukte min VIA VT6421 Sata kontroller til å koble til disken.

Et lite spørsmål til :p

må man ha en sata kontroller eller kan jeg koble hdd'en til hovedkortet?

Du må ikke ha en VIA sata kontroller, men det er det enkleste, som sagt så har en del folk hatt problemer med nforce hovedkort.

M.a.o hvis du har ett hovedkort med ett annet chipsett enn nforce så burde det gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...