Olavxxx Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei, er det mer enn 12mnd garanti på skjermkort kjøpt hos komplett? I mai i fjor, kjøpte jeg et gf 6800gt, som har fungert helt fint. har aldri vært overclocket og har stått i samme maskin. solgte så maskinen og i dag får jeg tlf fra de som kjøpte den, at de får "artifacts", dvs. rare farger. det jeg mao. lurer på, er om det er mer garanti igjen når slikt skjer? er det garanti utover "standard fabrikkgaranti" som er 12mnd? om ikke, må jeg nesten be de sendte meg kortet tilbake, så jeg kan teste det. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Trodde Komplett solgte alt med 2års garanti. Du har jo uansett (minst) 2års reklamasjon på kortet ifølge norsk kjøpslov. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Garantien kan du egentlig bare drite i for å si det stygt. Du har som forbruker reklamasjonsrett på varehandel. Reklamasjonsretten gir deg enten 2 år eller 5 år. hvis varen du har kjøpt er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, har du 5 års reklamasjonsrett, og krav på å få utbedret feil/mangel kostnadsfritt. Unntak er om du har gjort noe som har utslag på holdbarheten til varen, modifiseringer, eller om du f.eks aldri har rensket vifta på skjermkortet for støv, og at det er grunnen til overopphetning og artifacts. Ta kontakt med Komplett og nevn kun at du vil reklamere på varen, ikke nevn garanti en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå