SebRamsland Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Alle fotografiene ble tatt i ferien i Tyskland. Ønsker veldig gjerne tilbakemeldinger, dette er vel så og si mine første fotografier utenom skolearbeid :!: Tatt i hamburg, senere eksperimentert litt med fargene og beskjært bildet. http://www.sebastianramsland.com/images/ph..._of_hamburg.jpg Tatt i Hamburg Zoo (juksa litt ) - Liker veldig godt olje-effekten på vannet. http://www.sebastianramsland.com/images/photo/lonebear.jpg (også) tatt i Hamburg, på vei til storskjerm-arenaen for å se litt fotball Ble ganske fornøyd med fargene. http://www.sebastianramsland.com/images/ph..._of_hamburg.jpg (også) tatt i Hamburg Zoo - Ble ganske fornøyd med fargen på vannet og "plaskinga". http://www.sebastianramsland.com/photo/a_penguins_joy.jpg Endret 11. september 2006 av Seb.R Lenke til kommentar
Camron Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Du har visst glemt å legge til bildet ? EDIT: Der kom det ja! Fint bilde, men jeg synes det blir litt for lyst. Dessuten savner jeg et bittelite skille i vannkanten, kan fikses ved å gjøre enten øverste eller nederste delen mørkere enn den andre. Endret 9. september 2006 av Camron Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 9. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Du har visst glemt å legge til bildet ? EDIT: Der kom det ja! Fint bilde, men jeg synes det blir litt for lyst. Dessuten savner jeg et bittelite skille i vannkanten, kan fikses ved å gjøre enten øverste eller nederste delen mørkere enn den andre. 6831217[/snapback] Takk for svar. Ganske enig med deg, det blir litt lyst, spesielt oppe ved masta der. Beklager rotet, men la til flere fotografier og endret tittelen istedet for å lage en tråd for hvert av bildene Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Hmm, merkelig. Jeg likte nr. 3 kjempegodt, jeg satt og stirret på det i nesten et minutt. Kjempeflotte bilder. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 10. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Hmm, merkelig. Jeg likte nr. 3 kjempegodt, jeg satt og stirret på det i nesten et minutt. Kjempeflotte bilder. 6836596[/snapback] Takk takk! Har tatt og lastet opp et nytt fotografi nå fra dyreparken. Blir jo litt juks å finne motiver der, men ble ganske fornøyd med resultatet. http://www.sebastianramsland.com/photo/a_penguins_joy.jpg Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Seilbåtbildet var helt strålende! Herlige linjer. Det var kanskje en tanke blasst, ja. Litegrann opp med kontrast og kanskje fargemetning? Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 11. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2006 Seilbåtbildet var helt strålende! Herlige linjer. Det var kanskje en tanke blasst, ja. Litegrann opp med kontrast og kanskje fargemetning? 6837820[/snapback] Mulig det! Takk for all kritikk hittil, keep 'em coming! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Digget bjørnebildet veldig godt, de andre hadde noe tamme farger. Prøv å få vekk den vegatasjonen som er på bjørnebildet. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 12. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Digget bjørnebildet veldig godt, de andre hadde noe tamme farger. Prøv å få vekk den vegatasjonen som er på bjørnebildet. 6849000[/snapback] Takk for det. Grunnen til at vegetasjonen er der, er for å skape litt dybde i bildet. Men det er godt mulig at du har rett med at det ville tatt seg bedre ut uten vegetasjonen. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Digget bjørnebildet veldig godt, de andre hadde noe tamme farger. Prøv å få vekk den vegatasjonen som er på bjørnebildet. 6849000[/snapback] Takk for det. Grunnen til at vegetasjonen er der, er for å skape litt dybde i bildet. Men det er godt mulig at du har rett med at det ville tatt seg bedre ut uten vegetasjonen. 6849237[/snapback] Syns linjene i vannet gir mer enn nok dybde. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 12. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Digget bjørnebildet veldig godt, de andre hadde noe tamme farger. Prøv å få vekk den vegatasjonen som er på bjørnebildet. 6849000[/snapback] Takk for det. Grunnen til at vegetasjonen er der, er for å skape litt dybde i bildet. Men det er godt mulig at du har rett med at det ville tatt seg bedre ut uten vegetasjonen. 6849237[/snapback] Syns linjene i vannet gir mer enn nok dybde. 6849292[/snapback] Ja, godt mulig det! Takk for den konstruktive kritikken, så skal jeg se om jeg får sett hvordan det blir uten det muligens forstyrrendet elementet. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 bjørnebildet var det beste.. ville hatt mer luft på høyre side, synd bjørnen er kutta.. ville også fått bort det grønne, for i mine øyne er det bare i veien Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 12. september 2006 Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 Fine bilder! Nydelig. Men for å være litt kresen: Bilde 1, seilbåtene: Litt "flatt". Får på en måte ikke noe dybde i bildet. Jeg personlig synes det burde vært litt bredere. Nå har jeg ikke tid til å kommentere de andre bildene. Får se på det en annen gang. Men som sagt; nydelige bilder. - Skogli Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 12. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. september 2006 (endret) bjørnebildet var det beste.. ville hatt mer luft på høyre side, synd bjørnen er kutta.. ville også fått bort det grønne, for i mine øyne er det bare i veien 6850757[/snapback] Skal jeg ha luft på høyre siden er jeg iallefall nødt til å klone litt, for det der er enden på høyresiden på råfila. Bra flere mener at vegetasjonen bør gå vekk! Fine bilder! Nydelig. Men for å være litt kresen: Bilde 1, seilbåtene: Litt "flatt". Får på en måte ikke noe dybde i bildet. Jeg personlig synes det burde vært litt bredere. Nå har jeg ikke tid til å kommentere de andre bildene. Får se på det en annen gang. Men som sagt; nydelige bilder. - Skogli 6850846[/snapback] Skal prøve å få mer dybde i bildet neste gang. Tenker du da på å for eksempel ta motivet fra en høyere vinkel, slik at man får med elementer bak også? Kan forsøke å fikse på bredden neste gang og, men kom frem til at croppinga jeg har gjort ble det beste etter mange forsøk. Takk for all kritikk hittil! Endret 12. september 2006 av Seb.R Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 13. september 2006 Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Virket ut som om det seilbåt bildet er tatt med et gammelt kamera. Får liksom ikke noen detaljer i det. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 13. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2006 Virket ut som om det seilbåt bildet er tatt med et gammelt kamera. Får liksom ikke noen detaljer i det. 6859263[/snapback] Det er nok resultatet av hyppig bruk av kontrast, lys og levels og dessuten nokså mye cropping på bildet. Men fotografiet kunne definitivt vært skarpere og mer detaljerikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå