Gå til innhold

Kjøp av objektiv, høy brennvidde

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er en hobbyfotograf som for øyeblikket eier et Canon 20D kamerahus, sammen med Canon EFS 17-85mm objektiv. Jeg har nå tenkt meg å begynne å ta bilder av tribunelivet og spillerne på Åråsen. (Lillestrøms hjemmebane, fotball dere som ikke henger med ;))

Kjøpte mitt kamera i sommerferien, og har har lekt, eksperimentert og tatt en del bilder med det, men jeg føler at jeg trenger et nytt objektiv med betraktelig høyere brennvidde. En 85mm linse holder ikke akkurat til fotografering av spillere 100 meter lengre bort. Så det jeg da lurer på er om noen har noen anbefalninger til innkjøp av objektiv? Har selv tenkt på Sigma's 70-300mm (https://prisguiden.no/product.php?productId=36874) - Er det et godt valg?

Takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måske kan du være heldig at finde et brugt 70-200 f4 L. Det er bedre glas, bedre lysstyrke (ca. dobbelt så hurtigt lukketid som sigmaen på største blænde) og 70-200 er ret populært til sportsbilleder. den er dog også lidt tungere end sigmaen.

hvis dit prisloft er sigmaen, så er det bestemt ikke dårligt (såfremt du vælger apo makro II version) Man kan få fine resultater med den specielt i godt lys.

Lenke til kommentar

Nejprisen er selvsagt ikke en faktor i billedekvalitet, men det er de ting man kan få for pengene :)

Det gode ved IS modeller er at de giver mulighed for 2-3 blænder lavere lukketid uden rystede billeder. Til sport og den slags hjælper det bare ikke noget, da bevægelserne er så hurtige at f.eks. 1/60 er for lidt - derfor er større blænde at foretrække.

28-300 kender jeg ikke, men det store spring i mm er sjældent godt for billedkvaliteten. Du kan læse mere om dem her http://www.photozone.de/8Reviews/index.html

Har du råd til IS modellen, så har du vel også råd til 70-200

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...