nabbskall Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei, har bygd en ny pc idag, og harddisken blir ikke funnet.. er SATA, får opp meldingen: via rhine II fast ethernet adapter V2.33 (2004/01/05) pxe-e61: Media test failure, check cable pxe-mof: exiting intel pxe rom. reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. Hva må jeg gjøre? har prøvd å gjøre forskjellige ting men det funekr ikke takker for alle svar! Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hadde et noe lignende problem når jeg bygde PC'en min. Det jeg gjorde var å skru av RAID i BIOS, og da virket det fint Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Maskinen leter etter boot (MBR) . Er det ikke installert noe på SATA harddisken går den jo bare videre og prøver boot via nettverkskortet . Sett CDROM som boot device før HD i bios , og boot med din OS cd . Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 ok! takk skal prøve! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Hadde et noe lignende problem når jeg bygde PC'en min. Det jeg gjorde var å skru av RAID i BIOS, og da virket det fint 6831104[/snapback] gjorde det, og nå booter ikke maskinen i det hele tatt, kommer ikke inn i bios heller.. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 nei nå gikk det, booter windows cd nå, holder på å installere, får se hva som skjer Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 funker heller ikke, fikk meldinga: Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktik. du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren. installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. trykk F3 for å avslutte. HJEEEEEELP! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 funker heller ikke, fikk meldinga: Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. kontroller at harddiskene er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktik. du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren. installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. trykk F3 for å avslutte. HJEEEEEELP! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Da bør du førtelle litt om systemet du har bygd da . Er det et nytt Intel core 2 duo hk eks. må du kople til ICH sata kontrolleren og sette porten(e) til SATA/Legacy mode i bios . Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 MSi K8T neo-v er hk, prosessor er amd sempron 300+ sokkel 754, hdd er en samsung spinpoint på 40 giga Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 OK! takker for all hjelp :!: nå fikk jeg den i gang! var bare å sette inn via sata raid driver.. xD Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du må sette harddisken med jumper til SATA150 mode . Og så regner jeg med at du må du bruke F6 under win xp installen med via driverene på floppy disk . Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Du må sette harddisken med jumper til SATA150 mode .Og så regner jeg med at du må du bruke F6 under win xp installen med via driverene på floppy disk . 6831321[/snapback] jepp, var akkurat det jeg gjorde=) takk du! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå