Gå til innhold

Anbefaling av musikk.

jojo123

Anbefalte innlegg

Til deg som ikke skjønte MTV Unplugged. Det er noe MTV har hatt med flere store stjerner som spiller en slags "kose-konsert" med ikke elektriske gitarer. Blant de som har spilt en slik konsert er vel Eric Clapton, Coldplay og Nirvana de største?

6846186[/snapback]

Aha! :)

Da skjønte jeg det. ;)

6846215[/snapback]

Tror faktisk jeg har rett også : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut J.J Cale. Ikke alt like bra (i mine ører), men bra nok til at Clapton har kopiert/covret han. Går definitivt under gubberocksjangeren.

6846547[/snapback]

Har Eric kopiert mer enn Cocaine da?

EDIT: Hvem har sagt at gubberocksjangren ikke er bra? : )

Endret av Mathias89
Lenke til kommentar

Nå er hverken hukommelsen min, eller plata rett foran meg, men mener han har kopiert "mama don't" også? Korriger meg gjerne.

Og gubberock ruler ja! Kom nettop på en til btw: kongen av suRfemusikk, Dick Dale! Verd en lytt

Endret av stgbrt
Lenke til kommentar
Nå er hverken hukommelsen min, eller plata rett foran meg, men mener han har kopiert "mama don't" også? Korriger meg gjerne.

Og gubberock ruler ja! Kom nettop på en til btw: kongen av sufemusikk, Dick Dale! Verd en lytt

6846597[/snapback]

Surfe eller sufe? Hvis det er surfe slår de nok ikke Beach Boys :)

Jeg fant ingen tabs eller noe av Eric Clapton-Mama Don't, dog ikke av Cale heller.

Lenke til kommentar

Exorcist Theme er egentlig starten på første side av Tubular Bells.

Ommadawn er vel den sykeste, og etter min mening beste, skiva han har kommet med. Et progressivt troll av et album hvor Oldfield runker et utall forskjellige gitarer og eksperimenterer med et hav av kulturelle musikkformer og instrumenter.

Moonlight Shadow representerer pop-siden av Oldfield og er jo forsåvidt en ganske god låt, men tittelkuttet fra samme plate, Crises, er mye bedre... Taurus II fra Five Miles Out er beste enkeltlåt imo.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke er i besittelse av den anbefales "inside a norwegia prison" på det aller varmeste. Norske artister "gjør" Johnny Cash. En fantastisk plate å bare sitt å kose seg til =)

Av andre som bør nevnes er: Christer Knutsen (folk-rock) - Emmylou Harris tidlige plater (folk), Soul Asylum (dersom du vil slippe rockefoten løs)... Ryan Adams Cold Roses...

Og mye mye mer :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...