Gå til innhold

Ønsker tilbakemelding på "portrett" bilder

olar0701

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vært inne på tanken ang. fjerning av flekker (rester fra ispinne ) men føler det gir litt "liv" i bildet ?

6831116[/snapback]

Ja, det kan du si. Det jeg tenkte på var litt mer den pirkete biten. Der du går inn og fjerner de minste feil..

Edit: Men de flekkene som skulle vært bevart var "sårene" han har. Er vel de som gir litt liv og historie i bildet. Imotsetning til litt sjokolade i munnkroken. ;)

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Jeg synes sårene er det som gjør hele bildet. Når han leker og smiler allikevel er det et bra bilde av vilter og uvøren guttelek (urgh... det finnes en teori om at du kan sette "gutte-" foran ethvert ord, og det vil få en ekkel bismak). Tror jeg ville beholdt dem, og trukket rødt og grønt litt opp for å gi bildet et litt varmere preg. Men dette er kanskje tabu? Jeg gjør det mye må jeg innrømme, bruker lette fargestikk for å gi bildet den riktige emosjonelle tonen.

Lenke til kommentar
UOTE(Mottiman @ 10/09-2006 : 17:37)

Hvorfor ha sårene i trynet når man kan ta det vekk? Mye finere uten.

*

Personlighet. Kanskje fotografen ønsker å framheve at gutten er en liten rakkerunge new_yes.gif

Akkurat. Han er nok en rakkarunge til sine tider. Kloremerkene fra en "fight" i barnehagen setter en liten "spiss" på bildet. Guttungen ville ikke at jeg skulle klone vekk sårene :D

Lenke til kommentar
Hvorfor ha sårene i trynet når man kan ta det vekk? Mye finere uten.

6837901[/snapback]

Absolutt uenig i akkurat det. Gutten er riktignok fotogen og har et godt uttrykk på bildet, men uten sårene ville bildet bare vært ett i mengden. Sårene gjør faktisk ganske mye med bildet. Selvfølgelig skal de være der! Ellers er jeg delvis motstander av at en skal fjerne alle "ulumskheter" på et menneske. Ingen er perfekte, og en kvise/sår/fregner/føflekk/rynker etc er heller bare med på å gjøre et bilde mer personlig. Greit, det finnes noen unntak (derfor bare delvis motstander), men dette bildet er definitivt ikke et unntak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...