Gå til innhold

Hvor mye strøm ca. drar en 250gb s-ata disk?

-Alex-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det ligger på omtrent 10-15W.

Korrekte data for Seagate's sin 250Gb model :

Electrical Requirements

Current

Typical Current (12VDC +/- 5%) 0.433 amps

Startup Current (12VDC +/- 5%) 2.8 amps

Typical Current (5VDC +/- 5%) 0.401 amps

Startup Current (5VDC +/- 5%) 0.841 amps

Power

Seek Power (typ) 12.4 watts

Read/Write Power (typ) 12.8 watts

Idle Power (typ) 7.2 watts

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hei, lurer på hvor mye strøm en s-ata disk på 250gb omtrent bruker? Har en 400w og lurer på om det holder til 2 stk? Takker for svar.  :)

6831010[/snapback]

En harddisk er en av de tingene som krever "svært" lite i PCen. Kanskje rundt 10W? :innocent:

Hvis du har en PC som ikke suger enormt med strøm, så går det nok greit med både 3,4 og 5 harddisker. :w00t:

Bare husk, at merket på strømforsyningen, hvor mange ampere den har på 12V railen også teller....

Hadde du en PC som er relativt stabil og går greit, så går nok en harddisk til helt uten problemer.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. :) Har egentlig en utrolig dårlig strømforsyning da, utrolig at den holder egentlig. Kjøpte ett X-gear devil kabinett for 400 kroner med 400watts strømforsyning. :D Kjører 4*512 Corsair twin-x, 1 seagate barracuda 250gb s-ata, PowerColor radeon x850xt, AMD athlon x2 3800+@2,6ghz. Får bestille en disk å håpe på at strømforsyningen rekker da. ;)

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar.  :)  Har egentlig en utrolig dårlig strømforsyning da, utrolig at den holder egentlig. Kjøpte ett X-gear devil kabinett for 400 kroner med 400watts strømforsyning.  :D  Kjører 4*512 Corsair twin-x, 1 seagate barracuda 250gb s-ata, PowerColor radeon x850xt, AMD athlon x2 3800+@2,6ghz. Får bestille en disk å håpe på at strømforsyningen rekker da.  ;)

6831154[/snapback]

Hehe, har samme strømforsyning selv, og den har ivhertfall fungert så langt!

(og har nesten like høyt strømforbruk som deg)

Tror ikke det skal være en krise å sette inn en harddisk selv, men det kan jo bli litt lite. ;)

(jeg tokk å satte inn en ekstra stømforsyning som jeg fant på dynga, fordi jeg skaffet meg SLI) :D

Lenke til kommentar
Hehe, har faktisk aldri hatt noen problemer med den selv, men tror ikke akkurat det er av beste kvalitet siden den er så billig.  ;)

6831216[/snapback]

Nei noe kvalitets PSU er det nok ikke! :!:

Ettersom den koster ca 200kr :innocent:

12V ralien faller ned til 11,2V! :thumbdown:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...