Gå til innhold

Feil prossesor hastighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det Pro2 (-RU) kort, sitter justeringa i Bios under: "Hardware Monitor Setup" Skift CPU FSB Clock frequency fra 100 (default) til 133, bygde lignende for 3 uker siden.

Lykke til, er det mer bare spør (følger ikkje med 100% på forumet- eksamenstid..).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-12 22:17, Baltazar skrev:

Jeg satte den ene til 100 og den multipliern til X14. Da nektet den å starte og jeg måtte ta ut BIOS batteriet så den restarta. Er det noen som vet hvilken setting som er riktig.

LES DA MANN....

Du skulle IKKE (LES NØYE) sette FSB ("den ene" som du kaller det) til 100 og multiplier til 14, du skal DERIMOT sette FSB til 133 og multiplier til 11 !!!!!!

Lenke til kommentar

Kanskje "glemme" multiplieren det ordner seg automatisk når BUS'en er riktig (133). Multiplieren er en annen sak når en overklokker når prosessoren er "opplåst" for å få mer ut av han enn han tror han kan før opplåsinga.

Som andre og spør få alle data på kortet bak k7t, ellers blir jobben for "rådgiverene" vanskelig (nåla i...).

Lenke til kommentar

Quote:

Baltazar skrev (2001-12-12 21:17):

Heisann. Har akkurat satt opp den nye PC*en min. Da den starter opp står det hvor mange MHz jeg har. Selv om jeg har kjøpt en AMD Athlon XP 1700+

så står det bare 1100MHz (det samme i dxdiag og egenskaper for Min Datamaskin). Hvorfor?

MSI K7T m/AMD Athlon XP 1700+

Western Digital Caviar 40GB 7200RPM

NVidia GeForce 3 Ti 200 64MB DDR

Chieftec Dragon

(snart)

MSI K7T: for å få 133mhz buss, ta _av_ jumper J17, som befinner like over AGP-porten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...