Gå til innhold

*LØST* HP 9005 - Viftestøy annet hvert minutt...

simenfsf

Anbefalte innlegg

Hei. På min HP dv9005 så starter viften å gå for fullt, eller lager hvertfall en del lyd, ca annet hvert minutt. Selv når den bare brukes til nettlesing så starter viften annet hvert minutt. Er dette normalt? Når viften ikke går så er den som regel ganske stille av seg, men med viften så hører man det veldig godt.

Takker for all hjelp.

PS: Leste en lignende tråd, men fant den ikke.

Endret av simenfs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp det er normalt.

6830978[/snapback]

Ok, takk for svar. Var usikker på om noe var galt, men supert at det er som det skal.

6832172[/snapback]

Du burde prøve et viftestyringsprogram og f.eks sette vifta på et nivå mellom max og lavt så du slipper at den spinner opp ofte. Eks: notebook hardware control, husker ikke helt hvor du kan laste det ned.

Lenke til kommentar
Folk skal ha kraftigere og kraftigere bærbare maskiner, med alt mulig av innhold. Det rare da er at de kommer i etterhånd og klager så fort vifta tar seg noen runder nå og da...

6833986[/snapback]

Klage var vel å ta litt i... Lurte bare på om det var normalt, fordi jeg, som jeg sa, hadde lest om en bærbar som hadde problemer med varme og viftestøy og at den hadde lignende "symptomer" som min. Plager meg aldeles ikke at viften er på, min stasjonære bråker rundt 10 ganger mer uansett...

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...