Simen1 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det står mellom følgende brødbakemaskiner: Melissa Brödbakemaskin 449kr hos Siba OBH NORDICA OBH6574 749kr hos Elkjøp Wilfa BMC20 799kr hos Elprice (koster 4 kroner mindre hos komplett men da kommer frakt i tillegg.) Er den førstnevnte helt OK? Eller er den så elendig at det er verd å betale 300-350kr mer for å få en av de andre modellene? PS. Hvis det er noen som har et bedre forslag til plass i forumet å legge denne tråden så si gjerne i fra. Lenke til kommentar
meron Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Har hatt Wilfa BMC20... Fungerte greit, men beholderen har det med å gå i stykker. Har nå en Kenwood i fra elkjøp, som har det med å brenne / svi brødene på toppen. Hjelp til kjøp/salg Spørsmål om sammensetningen av ny PC, hva går sammen osv. Også spørsmål om prisantydning på utstyr. IKKE annonser! Passer fint her ... Endret 9. september 2006 av meron Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg synes Melissaen funker helt fint, lager gode brød, enkelt. Eneste som irriterer er at den piper når den starter, er ferdig med en del av prosessen og når den er helt ferdig. Lite poeng i nybakt brød om morgenen når du har våknet tre ganger i løpet av natta pga piping. Lenke til kommentar
Flipperflash Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Eneste som irriterer er at den piper når den starter, er ferdig med en del av prosessen og når den er helt ferdig. Lite poeng i nybakt brød om morgenen når du har våknet tre ganger i løpet av natta pga piping. 6882388[/snapback] Det er jeg enig i. Noen som vet om dette gjelder alle Melissa brødbakemaskiner? Lenke til kommentar
Janniz Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Bare tull, lag deilige langpanne-foccacia og litt aioli til... tar vel ca like lang tid som å bruke en bakemaskin Uansett, har hørt Meliassaen funker helt ok. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 kjørte en runde på kvasir.... er noen tester ute hvor exempelvis omb nordica er test jumbo http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/tester...ticle883927.ece Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 BMC20 kom iallfall best ut i denne testen: http://forbrukerportalen.no/filearchive/ba...ner901nyere.pdf Wilfa Cool Touch/BMC 20 vinner nokså knepent over de andrebrødbakerne. Én eltekrok, brød på høykant, svært enkel å finne ut av og bruke. Litt tendenser til hard skorpe i bunnen. Melissa var ikke med i testen. Noe å tenke på: Merknader fra testlaboratoriet:Selv om brødbakemaskin ikke krever mye strøm, vil baking av brød tre netter etter hverandre kreve mer strøm enn å bake tilsvarende brødmengde i vanlig stekeovn med over- og undervarme. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Hva har en brødbakemaskin å gjøre på Hjelp til kjøp/salg av PC :P Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 er altid vanskelig og opprette slike emner... for veldig mye av aktiviteten på diskusjon.no består av alt som har med data og gjøre(sånn jeg har oppfattet det.) Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 PS. Hvis det er noen som har et bedre forslag til plass i forumet å legge denne tråden så si gjerne i fra.6830631[/snapback] Det er ikke helt godt å si, men kanskje "Forum > Samfunn > Mat og drikke" kan passe? Andre muligheter er jo alltids "Forum > Off topic > Annet" og "Forum > Off topic > OT-baren" Ellers er jo en brødbakemaskin strengt tatt en personlig datamaskin den også (i alle fall noen av modellene), så den ligger jo riktig sånn sett. Lenke til kommentar
hauska Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har Wilfa BMA25S (kr. 1195). Den fungerer kjempe bra, og brødene blir perfekte og kjempe gode! Har aldri hatt noe problem med den og har hatt den i over 1,5 år Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har Wilfa BMA25S (kr. 1195). Den fungerer kjempe bra, og brødene blir perfekte og kjempe gode! Har aldri hatt noe problem med den og har hatt den i over 1,5 år 8056180[/snapback] Hvor kjøpte du den? I følge Tv2 Hjelper deg test så kom Wilfa BMA25S og Melissa best ut. Men eg har ikke funnet noen som har noen av de enda (utenom nettbutikker da) Lenke til kommentar
hauska Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har Wilfa BMA25S (kr. 1195). Den fungerer kjempe bra, og brødene blir perfekte og kjempe gode! Har aldri hatt noe problem med den og har hatt den i over 1,5 år 8056180[/snapback] Hvor kjøpte du den? I følge Tv2 Hjelper deg test så kom Wilfa BMA25S og Melissa best ut. Men eg har ikke funnet noen som har noen av de enda (utenom nettbutikker da) 8056251[/snapback] Kjøpte den på Expert Lenke til kommentar
msikea Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg synes Melissaen funker helt fint, lager gode brød, enkelt. Eneste som irriterer er at den piper når den starter, er ferdig med en del av prosessen og når den er helt ferdig. Lite poeng i nybakt brød om morgenen når du har våknet tre ganger i løpet av natta pga piping. 6882388[/snapback] Hvor har du kjøpt Melissaen? Har ikke funnet en eneste (nett)butikk som selger den. Siba har visst hatt den, men ikke nå lenger. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 så at gooba reklamerte med at de har melissa sin brødbakemaskin nå til salgs på nettauksjonen sin Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 husk at brødet er ikke best når det er helt ferskt - men når det er noen timer gammelt.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 husk at brødet er ikke best når det er helt ferskt - men når det er noen timer gammelt.. 8562354[/snapback] Det er vel ganske så subjektivt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Ja, subjektivt, men man bør helst la det få avkjøle seg først. "Glemmer" man det så blir konsistensen helt fuktig og kleimete. Ellers så er det fint at en eller annen moderator har flyttet tråden til mat og drikke-delen. (Den ble opprettet etter at jeg lagde det første innlegget.) Lenke til kommentar
mokris Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Handlet denne hos min lokale EXPERT butikk. Den er nesten identisk med Melissa sin modell som selges på nettet. her er linken: http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=64686&site=2 Billigste jeg har funnet, og den virker helt utmerket :-) Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå