Gå til innhold

Hvilken brødbakemaskin er bra?

Simen1

Anbefalte innlegg

Det står mellom følgende brødbakemaskiner:

Melissa Brödbakemaskin 449kr hos Siba

OBH NORDICA OBH6574 749kr hos Elkjøp

Wilfa BMC20 799kr hos Elprice (koster 4 kroner mindre hos komplett men da kommer frakt i tillegg.)

Er den førstnevnte helt OK? Eller er den så elendig at det er verd å betale 300-350kr mer for å få en av de andre modellene?

PS. Hvis det er noen som har et bedre forslag til plass i forumet å legge denne tråden så si gjerne i fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Wilfa BMC20... Fungerte greit, men beholderen har det med å gå i stykker.

Har nå en Kenwood i fra elkjøp, som har det med å brenne / svi brødene på toppen.

:D

Hjelp til kjøp/salg

Spørsmål om sammensetningen av ny PC, hva går sammen osv. Også spørsmål om prisantydning på utstyr. IKKE annonser!

Passer fint her ...

Endret av meron
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes Melissaen funker helt fint, lager gode brød, enkelt.

Eneste som irriterer er at den piper når den starter, er ferdig med en del av prosessen og når den er helt ferdig. Lite poeng i nybakt brød om morgenen når du har våknet tre ganger i løpet av natta pga piping.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Eneste som irriterer er at den piper når den starter, er ferdig med en del av prosessen og når den er helt ferdig. Lite poeng i nybakt brød om morgenen når du har våknet tre ganger i løpet av natta pga piping.

6882388[/snapback]

Det er jeg enig i. Noen som vet om dette gjelder alle Melissa brødbakemaskiner?
Lenke til kommentar

BMC20 kom iallfall best ut i denne testen:

http://forbrukerportalen.no/filearchive/ba...ner901nyere.pdf

Wilfa Cool Touch/BMC 20 vinner nokså knepent over de andrebrødbakerne. Én eltekrok, brød på høykant, svært enkel å finne ut av og bruke. Litt tendenser til hard skorpe i bunnen.

Melissa var ikke med i testen.

Noe å tenke på:

Merknader fra testlaboratoriet:

Selv om brødbakemaskin ikke krever mye strøm, vil baking av brød tre netter etter hverandre kreve mer strøm enn å bake tilsvarende brødmengde i vanlig

stekeovn med over- og undervarme.

Lenke til kommentar
PS. Hvis det er noen som har et bedre forslag til plass i forumet å legge denne tråden så si gjerne i fra.

6830631[/snapback]

Det er ikke helt godt å si, men kanskje "Forum > Samfunn > Mat og drikke" kan passe?

Andre muligheter er jo alltids

"Forum > Off topic > Annet"

og "Forum > Off topic > OT-baren"

Ellers er jo en brødbakemaskin strengt tatt en personlig datamaskin den også (i alle fall noen av modellene), så den ligger jo riktig sånn sett. :p

Lenke til kommentar
Jeg har Wilfa BMA25S (kr. 1195). Den fungerer kjempe bra, og brødene blir perfekte og kjempe gode! :love:  Har aldri hatt noe problem med den og har hatt den i over 1,5 år :)

8056180[/snapback]

Hvor kjøpte du den?

I følge Tv2 Hjelper deg test så kom Wilfa BMA25S og Melissa best ut. Men eg har ikke funnet noen som har noen av de enda :(

(utenom nettbutikker da)

Lenke til kommentar
Jeg har Wilfa BMA25S (kr. 1195). Den fungerer kjempe bra, og brødene blir perfekte og kjempe gode! :love:  Har aldri hatt noe problem med den og har hatt den i over 1,5 år :)

8056180[/snapback]

Hvor kjøpte du den?

I følge Tv2 Hjelper deg test så kom Wilfa BMA25S og Melissa best ut. Men eg har ikke funnet noen som har noen av de enda :(

(utenom nettbutikker da)

8056251[/snapback]

Kjøpte den på Expert :)

Lenke til kommentar
Jeg synes Melissaen funker helt fint, lager gode brød, enkelt.

6882388[/snapback]

Hvor har du kjøpt Melissaen?

Har ikke funnet en eneste (nett)butikk som selger den.

Siba har visst hatt den, men ikke nå lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, subjektivt, men man bør helst la det få avkjøle seg først. "Glemmer" man det så blir konsistensen helt fuktig og kleimete.

Ellers så er det fint at en eller annen moderator har flyttet tråden til mat og drikke-delen. (Den ble opprettet etter at jeg lagde det første innlegget.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...