cmi Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hallo! Jeg kjøpte SB-600 igår også skulle jeg teste litt idag med D50 først så D200 etterpå (har ikke kommet til D200 ennå) Men det fungerer ikke på D50, noe jeg gjør feil, jeg fulgte det som stod av innstillinger man måtte gjøre på blitzen også stilte jeg på TTL på cammen, men nada skjer. Noen deler jeg mangler?? Håper noen kan hjelpe meg da jeg iver etter og få brukt blitzen Lenke til kommentar
jo-kris Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 ikke noen ekspert, men ville ha prøvd den på D200en, kan jo hende det er feil på blitsen... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Tror det feilen ligger hos meg ikke for og være selv kritisk, men har en følelse av det, har jo aldri vært borte i noe større blits en SB-50DX Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hva er så vanskelig med å bare prøve seg litt fram? Og hvorfor ikke teste den på D200? Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Får du ta bilde uten at blitzen går av, eller får du ikke lov til å ta bilde? Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det skal ikke spille noen rolle hvilken setting du velger på kameraet. Monter blitzen og sørg for at den sitter skikkelig i skoen, skru blitzen på og sjekk at det røde READY-lyset kommer på, velg et modus (f. eks TTL) og knips. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Tror jeg fikk det til nu Kan man ikke bruke den på avstand trådløs?? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Tror jeg fikk det til nu Kan man ikke bruke den på avstand trådløs?? 6831341[/snapback] Hmm.. mener det skal være mulig. Hvis ikke må du trekke kabel =). Har ikke så mye peil på blitz. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 SB-600 kan ikke brukes som slave/trådløst på D50, fordi D50 ikke har "commander mode". Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 D200 har comander mode?? Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 D200 har comander mode?? 6831431[/snapback] Det tror jeg. Har ikke testet D200 før, men er rimelig sikker på at den har det. Du finner "commander mode" i menyen under "Flash mode" tror jeg. Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Googlesøk med 'd200 commander mode' gir deg blant annet http://www.nikonians.org/nikon/d200_and_cls/. Jeg vet jeg sikkert starter bråtebrann nå, men det er fryktelig mye på dette forumet som man like gjerne kunne ha funnet ut selv på 4 sekunder om man bare hadde orket. Edit: leif Endret 9. september 2006 av CWalken Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 D200 har commander mode ja. Det samme har D70, men den kan bare styre en kanal mens D200 kan styre to. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Takker ovrebekk da skal jeg finne ut resten selv tipper jeg Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Takker ovrebekk da skal jeg finne ut resten selv tipper jeg 6832301[/snapback] Litt off-topic til cmi: Kan du være så snill å begrense din bruk av smileys. For meg er det etterhvert blitt et irritasjonsmoment å lese innleggene dine. Tror ikke du oppnår noe særlig med den overdrevne smiley-bruken din. Nettikette Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kameraet trenger jo ikke ha commander mode for å fyre av en annen blits trådløst. Det holder at den andre blitsen kan trigges av flashet av den interne blitsen til D50'n Men vet ikke om SB-600 kan trigges av annet flash... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Takker ovrebekk da skal jeg finne ut resten selv tipper jeg 6832301[/snapback] Litt off-topic til cmi: Kan du være så snill å begrense din bruk av smileys. For meg er det etterhvert blitt et irritasjonsmoment å lese innleggene dine. Tror ikke du oppnår noe særlig med den overdrevne smiley-bruken din. Nettikette 6832416[/snapback] Sorry da, om det plager deg så sjukt skal jeg slutte med det.... No more smileys :-) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Husk at SB-600 lagrer instillingene så det er lurt å ta en reset etter at du har fiklet med den så slipper du å bli smårar. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 hehe, ja leste at jeg kunne det, er smårar alerede q:-) Finner nok ut av det, må bare fikle nok q:-) Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Må man ha en spesiel type opptikk for og få blitsen til og fungere trådløst på D200? leste noe om et eller annet men husker ikke hva og hvor... Noe som vet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå