efikkan Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Jeg kom over AMD says 65 nm chips due next month . Innholdet var spennende, men jeg vet ikke om det stemmer. (Og så kan det nevnes at Inquirer har vært for optimistiske tidligere...) For AMDs del håper jeg inderlig at de snart får slike cpuer på markedet, så de kan få kjørt cpuene sine på høyere frekvenser og muligens kunne konkurrére mer med Conroe. Ytelsetronen får nok Intel beholde en stund til. Nå er jeg spent på når K8L kommer. Alt fra nyttår og ut i 2. kvartal 2007 har ulike kilder påstått. Hva sier så dere? Har noen funnet andre kilder som kan bekrefte/avkrefte dette? Endret 9. september 2006 av efikkan Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) leste det der ja. hvilke cpuer er det snakk om? 3800+ på 65nm høres unektelig spennende ut. med tanke på effekt og TDP. vet du hvor mange % man sparer ved overgang fre 90 til 65nm? og ja, det er vel på tide at de får ut fingeren er jo lenge siden at intel var ute med 65nm. Endret 9. september 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Dagens modeller kjører vel åp 1,4V. Det var ivertfall planlagt at de nye skulle kjøre på 1,1V, men rykter sa at AMD fikk problemer og kjørte de på 1,35V. Og så sa noen at AMD var kvitt problemet igjen. Vi får vente og se. Men om de får til 1,1V, så blir det nok en god del lavere strømforbruk. Jeg vil også tro at AMD får klokket toppmodellene sine høyere. På 90nm har de klart 3 GHz på Opteron, så 3,4GHz bør kunne forventes. Selvsagt er dette ikke bedre enn toppmodellen til Intel, men jeg tror nok at en K8 på 3,4 GHz vil kunne måle seg opp mot E6700. Men hvor bra de blir gjenstår og se. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 leste om det der at de slet med og få K8L til og funke på lav volt. men gjelder dette dagens am2 cpuer......? eller kommer disse ikke på 65nm? dagens am2 er jo meget kalde. hvordan blir disse med kun 1,1 volt? Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 After that 45 nm, 32 nm and 22 nm----- betyr det at dem kommer til å ha lavere volt og ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 leste om det der at de slet med og få K8L til og funke på lav volt. men gjelder dette dagens am2 cpuer......? eller kommer disse ikke på 65nm? dagens am2 er jo meget kalde. hvordan blir disse med kun 1,1 volt? 6835573[/snapback] Var det ikke K8 som slet på lav volt da? Planen var ivertfall at først skal Rev G(?) komme (K8) på 65nm og så skal K8L komme ved nyttår eller noe senere. Om AMD får de til på 1,1 Volt, så får nok AMD et sterkt argument med strømforbruk og varmeutvikling, mens Intel med råest ytelse. Jeg er spent på hvordan strømforbruket blir på Turion på 65nm, med tanke på at på 90nm kan Turion konkurrére med Core Duo. Om det er Rev G som kommer nå snart, så er det mulig at det er K8L som kommer midt i desember. AMD må ivertfall henge i om de skal ikke tape for mange kunder. acemaster: Jeg las noe nylig om hva AMD sa om K10(2008?) på 45nm. Jeg tror det var over dobbelt så godt ytelse i forhold til effektforbruk. Så da blir det nok lavere spenning også. Men rykter er rykter. Intel vil nok også gjøre tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå