robin1379 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) hvet noen hvordan man får formatert hardisken for alt inholdet eller formatere en partisjon med windows 2000 pro på fra en partisjon med xp rpo Endret 9. september 2006 av robin1379 Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Skal du formatere diksken som windows ligger på må du gjøre dette med en windows cd. Skal du formatere en annen disk der det bare ligger andre filer går du i cmd og skriver format harddisknavn: Lenke til kommentar
zvipp Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du booter pc'en med windows2000 eller xp CD'en og når du kommer til valget om å velge installasjonspartisjon, så kan du slette/formatere/opprette partisjoner. Hvis det var mere avansert partisjonering du tenker på så bruk partitionmagic. hvet noen hvordan man får formatert hardisken for alt inholdet eller formatere en partisjon med windows 2000 pro på fra en partisjon med xp rpo 6830365[/snapback] Lenke til kommentar
zvipp Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du booter pc'en med windows2000 eller xp CD'en og når du kommer til valget om å velge installasjonspartisjon, så kan du slette/formatere/opprette partisjoner. Hvis det var mere avansert partisjonering du tenker på så bruk partitionmagic. hvet noen hvordan man får formatert hardisken for alt inholdet eller formatere en partisjon med windows 2000 pro på fra en partisjon med xp rpo 6830365[/snapback] Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) For å formatere kan du sette i installasjons cd og boote fra den. Du vil da ha mulighet til å formatere partiosjoner og harddisker før en eventuell installasjon. Du kan også høyreklikke på min datamaskin og velge behandle, deretter klikke på diskbehandling og slå deg løs. ja, det de sa. særlig han prikkete fyren.. Endret 9. september 2006 av Dr_Ost Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 jeg prøvd alt når jeg fikk formatert partisjon d: og la begynte på nytt kommer til der jeg velger partisjon la den på c: men nå ligger 2000 og xp på c men jeg kan prøve det proget viste at det var prog til og formatere men viste ikke hva de heter Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Men det skal fortsatt ikke være problem å formattere nå du har startet maskinen med en Windows CD (XP eller 2000). Programmet Partition Magic (som er nevnt i tråden) er et kommersielt program og koster penger. Formattering fra Windows CD er gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå