Gå til innhold

Amd XP Unlock guide


SinIC

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kom over en finfin guide med bilder av god kvalitet om hvordan man låser opp sin AMD XP prosessor.

 

Såvidt jeg er kjent med, fungerer denne måten helt opp til XP2100, da XP2200 har en annen struktur eller hva det nå var.. Rett meg tar jeg feil!

 

Uansett. Guiden finner dere HER.

 

Har en XP1900 selv som nå venter hard medfart av meg en av de kommende dager.. :smile:

 

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet det er en guide på Overklokking.no også. Men desverre er ikke bildekvaliteten så god der. Men de skal ha all honør fordi om! :smile:

 

En ide hadde vel vært om OK.no la inn en skikkelig guide om opplåsning av XP2200 og oppover? Bare få tak i et godt kamera denne gangen.. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 18:22, skrev LarsM:

Jeg vet ikke hva slags funksjoner som må låses på på en XP cpu, men man MÅ ikke unlocke en P4 for å overklokke en del. Kun multiplier som er låst.


 

Det var jo akkurat det den guiden jeg la ut henviste til da... Opplåsning av multiplier.

 

Uten opplåsning av multiplier (MP) på min XP1900, overklokker jeg akkurat nok til og komme på XP2200 nivå. Eller rett i underkant. Ved opplåsning av MP kan man feks kjøre en høyere FSB ved å sette ned MP noen hakk. Samme prosessen gjelder for Pentium også..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 18:22, skrev LarsM:

Jeg vet ikke hva slags funksjoner som må låses på på en XP cpu, men man MÅ ikke unlocke en P4 for å overklokke en del. Kun multiplier som er låst.


 

Og multiplieren kan låses opp på Athlon. Selvsagt går det også an å overklokke en del uten å låse opp (da ved hjelp av FSBen, som på P4-systemer).

 

Edit

sinIC kom meg i forkjøpet :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-10-29 18:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...