Gå til innhold

Bilde av hvit blomst i vase på bord tatt innendørs

Dr_Ost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja, ingen kan i alle fall beskylde deg for å ikke ha en beskrivende emnetittel.

Bildet i seg selv var ganske interessert. Jeg tok den opp i fullskjermmodus og var litt fascinert over at det hvite inne i blomsten fremdeles hadde detaljer og nyanser. Det eneste jeg synes var litt trist var at det hvite helt i forgrunnen var noe ut av fokus.

Men det er vel slik det er med macro-foto.

Alt i alt, såpass bra at jeg nesten kan sverge på at jeg kjenner blomsterduften.

Lenke til kommentar
Bildet i seg selv var ganske interessert. Jeg tok den opp i fullskjermmodus og var litt fascinert over at det hvite inne i blomsten fremdeles hadde detaljer og nyanser. Det eneste jeg synes var litt trist var at det hvite helt i forgrunnen var noe ut av fokus.

6830393[/snapback]

Ja, jeg synes også det ble rikelig med detaljer, men så satt jeg omtrent oppå blomsten å tok bilde.

Når det gjelder fokus så valgte jeg å legge det på innsiden av blomsten (altså den borterste biten)(ja dere ser jo på bilde) men hadde det vært bedre hvis jeg fokuserte på "det hvite helt i forgrunnen" og resten av bilde var uklart?

Og er det kanskje noe jeg kan gjøre av etterbehandling som gjør bilde bra?

Lenke til kommentar
Et veldig bra eksponert og skarpt bilde, men det lider av at det er iskaldt. Hvitbalansen er helt feil. Prøv å vri blåstikket mye mer mot gult.

6848206[/snapback]

Her var det mye god tilbakemelding :thumbup:

Men du må nok utbrodere litt for meg :blush:

Hva mener du med at bildet er iskaldt?

Jeg bruker hvitbalansen til å få det hvite hvitt, også justeres de andre fargene etter dette? Er det feil?

Hvordan vrir jeg blåstikket mot gult?

Hva er blåstikket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...