Boralis Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) En kompis kjøpte for kort tid siden en Acer TM 4672, maskinen er grei den,men jeg likte ikke skjermen. Den er klar,men samtidig ikke det,skal forsøke å forklare . Altså tekst er klar men fargene er utrolig matte og grå,ja hvitt har et veldig blåskjær og det mangler fargesprut så det hele blir temmelig tamt. Koblet den til en 17" Acer lcd skjerm av billigste sort og det ble et helt annet bilde,ja faktisk oppleves bildet som en annen verden med klare farver og den er lys og fin. Skal det virkelig være slik? Jeg har en 5672 med samme skjerm , denne har jeg ikke fått prøvd enda da det er en feil på den,men vurderer virkelig å sende den i retur om skjermen er såpass dårlig når det gjelder farver/farvesprut. Må en virkelig godta dårligere skjerm på bærbar enn de billigste 17" til vanlig PC? Noen meninger om dette? Endret 9. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Min erfaring med bærbar kommer fra denne, og jeg erfarer det samme som deg når det gjelder farver. De er der, men det er liksom ikke det helt store. Det beste eksemplet jeg kommer på er fra innboksen til hotmail. Der har de nye mail'ene en gulaktig farve, som vises tydelig på min stasjonære CRT skjerm, men på en bærbar glir denne farven i ett med bakgrunnen som er hvit. Har funnet ut at hvis du ser på skjermen fra uortodokse vinkler kan du oppnå bedre kontrast/fargeforskjell (iallefall i mitt eksempel), men dette holder ikke i lengden da andre områder igjen vil bli mørke/svarte. Som forklaring på hvorfor det er slik lanserer jeg strømspareteorien. Skjerm med gode farver bruker mye strøm og i en bærbar med begrenset batteri må man inngå kompromiss. Hvor lenge denne holder vites ikke.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Det beste eksemplet jeg kommer på er fra innboksen til hotmail. Der har de nye mail'ene en gulaktig farve, som vises tydelig på min stasjonære CRT skjerm, men på en bærbar glir denne farven i ett med bakgrunnen som er hvit. Jepp nøyaktig det samme oppleves her selv om maskinen er koblet til strøm via nettet Nei det blir vel å forkaste hele opplegget med bærbar å heller bygge seg en ny stasjonær pc eller kan denne være et alternativ. http://www.psdata.no/ps.asp?it=128929&mlevel=180101 Den skal vistnok ha en enormt bra WSXGA skjerm Endret 9. september 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå