chritigu Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hjelp! Har satt opp squeezebox opp mot pc på trådløst nettverk. Ruteren jeg bruker er Linksys wrt54gl. Etter første gangs oppsett fungerte alt sømløst, men etter at jeg restarta PC'en så får ikke Squeezeboxen kontakt med Slimserver. Når jeg slår av brannmuren (ZoneAlarm free) funker alt imidlertid kjempefint. Ruteren tildeler adresser med DHCP. Hvordan skal jeg stille inn brannmuren slik at enhetene finner hverandre? Bruksanvisningen sier at jeg må åpne portene 3483 og 9000 både for UDP og TCP. Noen som har prøvd dette, og kan forklare hvordan det gjøres? Andre innspill? Takker for alle svar. Denne dingsen er for bra til å ikke brukes. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Finn IP'en til Squeezebox'en og legg den inn som 'Trusted' under 'Firewall' i ZoneAlarm. Lenke til kommentar
chritigu Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Finn IP'en til Squeezebox'en og legg den inn som 'Trusted' under 'Firewall' i ZoneAlarm. 6830688[/snapback] Går dette selv m DHCP? Blirvikke ip-adressen forskjellig hver gang da? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Den skifter ikke så veldig ofte. Dessuten kan du legge inn et intervall av IP'er. F.eks 192.168.1.30 til 192.168.1.40. Lenke til kommentar
chritigu Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Den skifter ikke så veldig ofte.Dessuten kan du legge inn et intervall av IP'er. F.eks 192.168.1.30 til 192.168.1.40. 6832897[/snapback] Tusen takk for svar. Det funker utmerket. Så enkelt, og allikevel så vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå