McMuffin Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Prøver å overføre noen .ISO filer til min eksterne harddisk. Selv om jeg har 125 GB ledig plass får jeg meldingen: "Kan ikke overføre filer. Ikke nok diskplass" Hvorfor skjer dette? Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Det vanlige problemet er at filene er over 4GB og filsystemet er FAT32. Løsningen er å formatere disken til NTFS. Edit: mikset litt, rettet 2 til 4. Endret 9. september 2006 av hårek Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 4GB som er grensa for fil på FAT32. DVD iso er som regel større enn dette. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Hvis jeg formaterer den eksterne disken til NTFS, forsvinner all infoen da? Går det evt an å splitte opp filene så de tar bare 2 GB hver? Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hvis jeg formaterer den eksterne disken til NTFS, forsvinner all infoen da? Går det evt an å splitte opp filene så de tar bare 2 GB hver? 6831992[/snapback] Ja, alle filene vil bli borte på Ekstern disk. Du kan bruke Winrar, til å splitte filene...Men husker ikke hvordan... Sempron Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du kan konvertere til NTFS ved å bruke "convert" i cmd, du vil beholde alle filene dine. convert [disk]: /FS:NTFS /NoSecurity Man bruker nosecurity for å ikke få noe kluss med bruker rettigheter, og det gjør at alle i utgangspunktet har tilgang. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Og du er sikker på at alt av data blir? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 "convert" er sikker, den sletter ikke data. Men du har vel ikke data på en ekstern disk uten backup? Eksterne disker kan jo lett gå i stykker. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Har en annen disk også, men gidder ikke å overføre masse filer til den akkurat nå.... Takk for hjelpen! Endret 16. oktober 2006 av SN25P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå