Gå til innhold

Kan ikkje spele 16+ demo.

Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk.

Selfølgeleg er det ein grunn til at det er aldersgrense, men 16+ spel burde gå    bra for ein 14 åring. :)

6830022[/snapback]

Eg trur spel merka "16+" er beregna på folk som er 16 eller eldre...:)

Berre av nyskjerrigheit, er der nokon spel du meiner du ikkje er gammal nok til spele?

Kay

6838444[/snapback]

Hvis han er er for ung så er han for ung! :p

Lenke til kommentar

Unyttige aldersmerkinger

Jeg er blant kritikerne av aldersgrenser på spill. Jeg er mest opptatt av at aldersgrensene burde være veiledende, noe de er til en viss grad, og ikke konstante.

Grunnen til dette er det at et spill påvirker personer helt forskjellig. Det er 14- åringer som kan spille Doom 3, Grand Theft Auto o.l uten å bli påvirket i stor grad, samtidig som en 20- åring går bananas og dreper familien (gjelder stort sett i USA). Greit nok er unge mennesker lettere å påvirke, etter allverdens mer eller mindre fornuftige undersøkelser, men altså her er det snakk om et tv- spill!

Jeg mener at spill med 16+ grense, helt klart ikke bør kunne kjøpes av barn som nettopp har begynt på barneskolen. Men at en 14- åring, bruker det som eksempel ettersom det er alderen det er snakk om i tråden, ikke får spille et 16+ spill er til en viss grad søkt. Såfremt dette ikke gjelder et spill hvor spilleren har kontakt med flere personer, eks MMOPRPG. I slike spill burde det, om ikke være aldersgrense, måtte være krav til å gå gjennom en "dannelsestest" før du fikk lov til å spille. Jeg er dugelig lei alle de patetisk "drittungene" som infiserer disse spillene (snakker av erfaring om WoW). Ikke noe vondt ment mot dere som er yngre, det er mange av dere som kan oppføre dere helt fint. Her er det like ofte snakk om 25- 30 åringer som oppfører seg som om de går på barneskolen.

Dette burde kanskje også være en god erstatning av aldersgrensene, som etter min mening fungerer like dårlig som USA's nye politiske orden i Irak. Hvert spill burde få en test (innhold avhengig av typen spill, som må gjennomføres for å avgjøre om spilleren er moden nok til å spille spillet). Dette ville også skremme bort mange mindreårige fra spille spill som ikke egner seg for dem ved at, si du bare fikk en mulighet til å besvare testen per halvår eller noe. Om du ikke består, må du bare vente med å spille helt til du får det til ;)

En slik test burde ikke være noe problem å lage, bare se på antallet psykologer som lager slike tester hver dag. Sinne, dannelse, frykt osv. Det er nok av personer som har ferdigheter til å lage en slik test, og på den måten får man hvertfall luket ut de verste spillerne. F. eks personer som absolutt skal etterligne voldspill og drepe alt og hvermann rundt seg. Eller personer som liker å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER SÅNN AT ALLE SKJØNNER HVA DE SNAKKER OM, og helst med mange UTROPSTEGN!!!! Det beste er selvsagt når du ber de respektive spillerne om å være så snill og oppføre seg litt. Svaret du får i trynet lyder noe allà: "FUCK U, FUCKING n00b! LERN 2 PLY TEH FUCKIN GAME!!!"

Er det ikke mange her som syns at det hadde vært en smule deiligere å spille uten at chatten kosntant spammes av slikt umodent dritt? Bare spør :)

Lenke til kommentar

Idèellt synest eg aldersgrenser hovudsakleg (med unntak av 18+) bør vere veiledande, og då meiner eg veiledande for foreldra, ikkje ungane. Eg har tilnærma null tru på born si evne til å vurdere si eiga modenheit. Det verkar som om det oftast er slik at den alderen ein har nådd, uansett kva han måtte vere, er den alderen då ein har blitt moden nok til å spele spelet/sjå filmen, uansett kva spelet/filmen måtte innehalde.

Dessverre har foreldre sjeldan dei kunnskapane dei treng til å verken gjere eller handheve vurderingane. :-/

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Dessverre har foreldre sjeldan dei kunnskapane dei treng til å verken gjere eller handheve vurderingane. :-/

Det er også et problem med aldersgrenser. Selv om du ikke får kjøpt det selv, så får du andre til å gjøre det. Det kan hende, og bare kan, at foreldre vil være mer tvilsomme til å svare på en test.

Lenke til kommentar

Ville ikkje sagt at å kjøpe et spel vil vere vanskeleg.

Då eg kjøpte PDZ, gadd ikkje kassadama å sjå på meg ein gong.

Eg var jo berre 14, spelet er jo 16+.

PS: Ser voksen ut for alderen.

Foreldre forstår jo ingenting. Mamma og pappa er så dårlige med datamaskiner at viss ikkje eg hadde fortalt det til dei, hadde dei trudd at windows var ei datamaskin... :p

Viss dei spør kva 16/18+ betyr, kan eg berre seie at det tar 16MB å save spelet ^^

Viss eg vil kjøpe doom 3, seier eg berre at eg skal kjøpe bilspel ^^

Lenke til kommentar

Viss dei spør kva 16/18+ betyr, kan eg berre seie at det tar 16MB å save spelet ^^

Viss eg vil kjøpe doom 3, seier eg berre at eg skal kjøpe bilspel ^^

6842765[/snapback]

ser ikke foreldrene dine på coveret? på 16/18+ spill pleier det å være en ganske ille forside ...(ille for foreldre ..blod,demoner,osv.) .....

Lenke til kommentar

Nope, foreldra mine ser ikkje på noko! :p Ganske kult.

Men, ikkje kom og fortel meg at det er synd på meg fordi ikkje foreldra mine les på coveret.

Eg plar ikkje spele skumle spel.

Men, du skulle sett fjeset til pappa då han såg blodet i CS :innocent:

Lol, eg sa at det gikk an å skifte til gul farge på blodet. ^^

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...