Gå til innhold

Dell Inspiron 640m - Noen med erfaringer?

stooy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha meg ny bærbar pc, og har tittet litt rundt på nettet, og mener jeg har funnet et meget godt alternativ hos dell. Pcen skal brukes en del til skole (tekstbehandling, officeprosesser, programmering og noen "lette" spill). Finner mange PCer til rundt 9500,- men ingen som har like bra spesifikasjoner som denne, tror jeg (her jeg trenger litt veiledning fra dere =)

Jeg har funnet en Dell Inspiron 640m med følgende spesifikasjoner:

Intel Core Duo T2400 1,83GHz

Windows XP Home Edition

14,1" WXGA+ Ultrasharp (1440 x 900) TFT skjerm med TrueLife Widescreen¨

1024 MB RAM (533MHz DDR2 SDRAM)

80 GB Harddisk (7,200 rpm)

8x DVD+/-RW

9-cells Batteri

IntelPro WLAN for Duo Prosessorer

Innebygget Skjermkort (128MB delt minne tror jeg), og Lydkort.

Er det noen som har denne PCen? Noen som har gode erfaringer med Dell? Dårlige erfaringer? Er det et godt kjøp med andre ord?

Håper på raske og gode svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venninne som jeg har jobbet mye med på universitetsprosjekter har den..virker som en stabil og bra pc..hun pleier alltid å ha halvfullt batteri når min kapitulerer selv om min pc koster dobbelt så mye.. tror vel hun har det største batt og rundt 7-10timers batteri tid.

Lenke til kommentar

denne Core duo... det er denne "to-kjerne" prosessoren ikke sant? Har sett noen steder de annonserer med Core Solo, og når jeg ser på specsa så er det egentlig en Celeron prosessor...? Er Core Duo en ny type prosessor, eller er dette da bare et nytt navn på Centrino for eksempel?

Hva er så forskjellen på Core Duo, og Core 2 Duo?

Litt dårlig formulering her kanskje .. :)

Lenke til kommentar
denne Core duo... det er denne "to-kjerne" prosessoren ikke sant? Har sett noen steder de annonserer med Core Solo, og når jeg ser på specsa så er det egentlig en Celeron prosessor...? Er Core Duo en ny type prosessor, eller er dette da bare et nytt navn på Centrino for eksempel?

Hva er så forskjellen på Core Duo, og Core 2 Duo?

Litt dårlig formulering her kanskje .. :)

6830568[/snapback]

Core Solo er Core Duo med en deaktivert eller defekt kjerne, ikke noen ny Celeron.

Centrino er Intels pr pakke: intel cpu + intel wireless + intel chipset

Core Duo er relativt ny, Core 2 Duo er helt fersk.

Forskjellene kan du lese om f.eks. her:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2808

Endret av mandela
Lenke til kommentar
vent på core 2 duo versjonen hvis du kan, hvis ikke tar du core duo. alt annet enn disse to bør du holde deg unna i dag.

forklaring av forskjell tar litt tid, men søk på forumet så finner du det :)

6830641[/snapback]

Vil si meg uenig dersom varmeutvikling og støy er første prioritet. Da bør du droppe standard Core Duo & Core 2 Duo og heller kjøpe en maskin med Pentium M eller med en av LW / ULW dobbelkjerne alternativene Endret av mandela
Lenke til kommentar
vent på core 2 duo versjonen hvis du kan, hvis ikke tar du core duo. alt annet enn disse to bør du holde deg unna i dag.

forklaring av forskjell tar litt tid, men søk på forumet så finner du det :)

6830641[/snapback]

Vil si meg uenig dersom varmeutvikling og støy er første prioritet. Da bør du droppe standard Core Duo & Core 2 Duo og heller kjøpe en maskin med Pentium M eller med en av LW / ULW dobbelkjerne alternativene

6830680[/snapback]

Sant nok, men da beveger man seg ofte over i en helt annen kategori av bærbare og 640m er langt fra en ultraportabel maskin.

Lenke til kommentar

poenget mitt er at pentium m er en kaldere prosessor -> mindre viftestøy.

ønsker man seg en tilnærmet lydløs bærbar og har det som førsteprioritet kan pentium m være et bedre valg. ønsker man kraftigst mulig pc er saken helt annen selvsagt. jeg bruker selv en bærbar med intel core solo, og arger meg over at jeg ikke leste spesifikasjonene til den prosessoren nøye nok før jeg kjøpte. Minimum multiplier 6 og minimum hastighet 1Ghz, min forrige pentium M bærbare (dell500m) kunne kjøre 600Mhz som minimum

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...