Gå til innhold

E-74 error Xbox360

Mazeking

Anbefalte innlegg

Vel, har nettopp fått meg xbox360 og har kun fyret den opp to ganger til nå. Fikk en error E-74 i går med beskjed om å kontakte MS. Skrudde boksen av og på og alt funka fint i igjen. Av det jeg kan se på diverse andre forumer kan denne feilmeldingen skyldes f.eks. løs skjermkabel. Noen andre her som har hatt denne feilmeldingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får den omtrent hver gang jeg har tatt ut og inn igjen strømkabelen mellom to oppstarter. Når det skjer starter jeg den bare på nytt igjen. Fikk det på første oppstart også.

Kanskje vi har samme type Xbox, og hvis det stemmer kan du glede deg til å prøve å slå den på om morgenene fremover. Min starter aldri på første 'forsøk' lenger.

Lenke til kommentar
Jeg får den omtrent hver gang jeg har tatt ut og inn igjen strømkabelen mellom to oppstarter. Når det skjer starter jeg den bare på nytt igjen. Fikk det på første oppstart også.

Kanskje vi har samme type Xbox, og hvis det stemmer kan du glede deg til å prøve å slå den på om morgenene fremover. Min starter aldri på første 'forsøk' lenger.

6829815[/snapback]

Symptomene du nevner stemmer veldig. Jeg hadde koblet boksen opp og ned og denne E-74 kom da ved første oppstart etter ny oppkobling. Så lenge dette ikke utvikler seg til en verre feil kan man altids leve med det.

Kanskje det har noe å si om man kobler. Strømforsyningskabel inn i xbox før man kobler den inn i selve trafoen? Kanskje også i når i denne koblingen man dytter strømkabel inn i veggen. Skal forske litt på forskjellige rekkefølger av dette.

Tipper det mest korrekte er når det gjelder kobling er Vegg, trafo og til slutt xbox.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. (this could also be a problem with the internal AV encoder chip)

Forsøk å ta ut kabelen og sette den skikkelig inn.

[EDIT: Ser ut til at vi Googlet opp samme side, Spidy ;)]

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Fikk denne feilen med den medfølgene composit-video kabelen. Har nå teste både VGA kabel og Advance AV scart. Ingen av disse forårsaker denne feilen.

Tipper det var kabelen som satt litt for løst i ved de to første bootene.

Merkelig at det ikke kommer en "Check All Cables" feilmelding framfor denne der man blir bedt om å kontakte support.

Anyways. Nå funker det bra og Saints Row Ruler :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...