Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har kjøpt Yamaha TZR 50, går som en snegle


Proxes

Anbefalte innlegg

Bruttern kjøpte seg NY TZR 50 i går. Vel hjemme var det litt tid for testing. Jeg har aldri kjørt moped før, men det var lett å lære seg giringa. Problemet er, at det går så HIMLA tregt! Aldri kjørt noe så slapt. Den gikk knapt i oppoverbakkene ved huset vårt, og på veien var det maks 45 km/t. Nå skal det sies at den er helt original, og at plomberingen fortsatt står på. Vi tenkte å fjerne den i neste uke. Men spørsmålet er, vil det bli nok? Eller kreves det fortsatt trimming for LITT bedre effekt? Vi er ikke så gira på å blodtrimme mopeden, men å kjøre den som den går nå, er uaktuelt...

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

effektanlegg / uplombert orginal anlegg + omdreving = ca 95 km/t.

 

Jeg har uplombert anlegg, og 12-46 dreving. pluss at jeg har klippa den rosa ledninga så speedo viser mer enn 80 km/t, og min gjør 95 på sletta.

 

Og har hatt 110 km/t @ speedo gjennom rælings tunnelen for de som vet hvor det er :)

 

 

EDIT: og ja, orginal tzr går så dårlig at det er ikke verdt og se på en gang.. hadde min plombert i 2 dager jeg før jeg ordna på den :innocent:

Endret av Sweet
Lenke til kommentar

Har denne mopeden innsprøytning eller forgasser?

For har den innsprøytning kan det være den er justert veldig slapt for at ikke motoren skal overbelastes under innkjøring, noe som blir stilt om under første servicen.

Er det forgassermotor så er det slik norske politikere ønsker at en moped skal være.

Lenke til kommentar

det er forgasser ja....

 

men det som gjør at den går s sakte er jo plomberingene.... borr ut dem eller kjøp ett effektanlegg så går sykkelen som en kule.. ja drev om i tillegg.. 12 eller 13 drev foran..

 

gasseren er slik den er på alle andre tzr, og derfor ikke noe sperre der.

 

sperrene som er i tzr er som følger:

 

1: plombe i svanehalsen

2: plombe i lyddemper

3: plombe i reed ved at reeden er sperret til en viss grad

4: plombe i luftfilter, fjern denne og få mer luft til motor.

 

HUSK!! dys opp til 115 dersom du kjører med uplombert anlgg eller 120 dyse om du har effektanlegg.

 

ellers skjærer du den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...