Gå til innhold

12 volt sylinder

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hvor jeg kan skaffe 12 volt sylinder, slik jeg kan løfte ting opp og ned med? for det finnes vel noe sånnt? har sett pimp my ride og der bruker de jo sylindere til å løfte opp og ned noen skjermer osv.

Tenkte jeg skulle lage dobbel vegg bak baksetet mitt og vet hjelp av en knapp kunne jeg løfte opp skjermen ut av et hemmelig rom... Stealt mode :p

må jo være mulig. 24 volt sylinder kan jo også være et alternativ.. noen webshopper som finnes?

har lett litt på elfa men fant bare sånn som går på luft

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Da er det kanskje en lineær aktuator du skal ha, slik som beskrevet HER?

6830711[/snapback]

lineær aktuator er vel kanskje det jeg trenger ja :p

fant noe på elfa

denne ?

vil den fungere?

Kraft: 450 N?? hva vil dette si? hvor tungt vil den klare å løfte i kg ?

skal klare å løfte 2 skuffer med 2 stk bilstereo forsterkere

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

nå har jeg brukt veldig lang tid på å søke etter ting og tang for å løfte ting med

og hele tiden har jeg faktisk sittet på en elektrisk kontorstol.

med en Linær aktuator på som gjør at stolen kan løftest opp og ned, og den kan iallefall

løfte 100 kg siden jeg selv er ganske tung. bruker ikke løftemekanismen på den like vel

så da kan jeg bare ta den ut :D og den går på 12 volt :D

vittig at jeg har lett så lenge etter noe jeg faktisk har hatt under rompa hele tiden :p

Lenke til kommentar
:D

Btw, noen som vet om et billig alternativ? Kunne tenkt meg å modde kabinettet med dør som åpner seg ved å trykke en knapp :p

6842482[/snapback]

vet det finnes kabinett som allerede har den funksjonen, både i front og ved siden, men husker desverre ikke navnet på kabinettet. mulig microplex. no har noe sånnt.

du kan jo alltids lage noe selv ved hjelp av en gammel cd-rom. bruke motoren der og sette isammen flere skuffer til en lang cd-romskuffe som skyver opp og igjen døren :p

Lenke til kommentar
:D

Btw, noen som vet om et billig alternativ? Kunne tenkt meg å modde kabinettet med dør som åpner seg ved å trykke en knapp :p

6842482[/snapback]

Du kan kanskje bruke en servo. Men da trenger du litt styreelektronikk også. Det vil du nok trenge uansett, men det spørs hvor komplisert du vil ha det.

Lenke til kommentar
450N tilsvarer ca 45 kg

6832085[/snapback]

okey :D

Det er jeg ganske sikker på at er kraftig feil.

450N står for Newton, altså kraften.

Hvor mye kraft du trenger for å utføre det du skal, kommer helt ann på hvordan du plaserer syllinderen. Moment, lengde, hvor mye av vekten som faktisk går igjenom stempelet, og ikke sprer seg igjennom en eventuell aksling etc.

Med andre ord er det en rekke fysiske formler som spiller inn, ikke noe så enkelt som kilogram :)

Lenke til kommentar
450N tilsvarer ca 45 kg

6832085[/snapback]

okey :D

Det er jeg ganske sikker på at er kraftig feil.

450N står for Newton, altså kraften.

Hvor mye kraft du trenger for å utføre det du skal, kommer helt ann på hvordan du plaserer syllinderen. Moment, lengde, hvor mye av vekten som faktisk går igjenom stempelet, og ikke sprer seg igjennom en eventuell aksling etc.

Med andre ord er det en rekke fysiske formler som spiller inn, ikke noe så enkelt som kilogram :)

6859078[/snapback]

Nei det blir vel ikke mye galt det? 1N er kraften som skal til for å aksellerere en masse på 1kg 1m/s". Siden tyndekraften virker med ca 10m/s2 blir det temmelig nøyaktig kraft nok til å løfte 45kg??

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...