Gå til innhold

Hvem stjal Siste Ordet? - Nok en dårlig krim


Dotten

Hvem tror du er den ukjente brukeren?  

430 stemmer

  1. 1. Hvem tror du er den ukjente brukeren?

    • Dotten
      85
    • The Hoff
      20
    • Jack Bauer
      29
    • LarsP
      26
    • Den ukjente TV2 journalisten
      14
    • Den rød-grønne regjering
      32
    • Butleren
      22
    • TSP
      7
    • Oyvind Dahle
      30
    • Steffyboy
      9
    • Rome
      7
    • fredrikrb
      5
    • Ueland
      14
    • Ingen av dem, er en annen.
      16
    • Umulig å vite, han er tross alt ukjent.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mørket senker seg atter en gang over diskusjon.no. Siste Ordet 5 begynner stadig å bli mer og mer utsatt for spam i kveldstimene, timene med mest aktivitet på forumet er i gang med å starte. Overalt kan man høre et virvar av meninger strømme utifra åpne tråder. Andre steder kan man høre moderatorer på sin evige jakt etter noen å permbanne og monotone hyl fra de permbannedes rike er enkelte steder ikke til å unngå.

 

Langt langt borte, gjemt inne i en tråd så altfor få vet om, selv ikke undertegnede, sitter Dotten og skriver, skriver på påskekrimmen sin. Med et entrer en svart skygge tråden, Jack Bauer, denne gangen ikke på samme siden som Dotten, men mot han, TSP har nå leid han inn.

 

“Jeg har 24 timer på meg. 24 timer hvor jeg kan torturere deg, din familie, dine venner. Pokker heller, jeg kan torturere supermann om jeg må. Og jeg ser frem til det. For jeg er tross alt Jack Bauer. Sayid er en fjert i forhold til meg. Så gi Preben og resten av diskusjon.no det kapittelet de etterlyser og fortjener!”

 

:p

 

Ja. Jeg kjedet meg, er wannabe og etterlyser et nytt kapittel... Ikke heng meg... :shrug:

 

Det Jack Bauer sier er kun en modifisert versjon av det Jack Bauer sier i femte kapittel av krimmen om Alastor sin forsvinning.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

"Følgende finner sted en mørk forumnatt høsten 2006"

 

 

Ferden går langt om lenge innover i baren, til de mørkeste og mest avsidesliggende avkroker. Stillheten er til å ta og føle på, den er endeløs. Det er som å bevege seg inn i en gravplass med uendelig mengde tråder som er uten liv og uten sjel. Bortglemt og fortapt i den forlatte jungelen. Det er få som beveger seg i de områdene her. Nedlesset i størknet spam og bortglemte ytringer venter trådene desperat etter et vennlig bump, eller i det minste besøk av en nysgjerrig bruker som utforsker de gamle storhetene. En gang tråder preget av liv og røre, nå redusert til en skygge av seg selv. Den evigvarende og uendelig stillhet som preger området blir med ett brutt ved at moderator enden ankommer. Flere sider har han måtte bevege seg inn i OT-Baren før han endelig finner stedet han leter etter. Han er i utkanten av Bærumstråden, som har vært forlatt i flere måneder. Noe merkverdig har funnet sted her. Han ankommer åstedet og finner førstetyster Lomz sittende lenende over et stort hull i bakken.

 

“Nå førstetyster Lomz, hva er det som har skjedd her?”

“Jeg vet ikke moderator enden, jeg kom tilfeldigvis over dette hullet her, med noen merkelige spor.”

Han stopper opp og studerer møysommelig hullet. Den fine rikmannsplenen var vandalisert av et hull bestående av mye løs jord. En god del av jorden er også spredt utover plenen. Rundt hullet var det tydelige merker etter føtter og noe annet. Et lite gufs inntreffer enden når han oppdager hva som har skjedd.

“Hva er det moderator enden? Hva er det som har skjedd her?”

“Elementært førstetyster Lomz. Se på jorden her, se hvor løs den er. Og se biten av sort plastikk og merkene på kanten av hullet. Noen er blitt begravd her. Begravd levende”

“Hva? Det er jo forferdelig!”

“Ja. Men det stopper ikke der. Se på fotsporene. Det er tydelige spor av to kvinnelige brukere. Og her borte, her har en mann jobbet fælt, både med å dra noen over plenen og trolig også med å begrave vedkommende."

Selv om enden er lettere oppildnet beholder han en stoisk ro. Kun det ville blikket avslører hvor engasjert han er når han fortsetter å fortelle Lomz hva sporene tyder på.

"Ser man på hvordan fotavtrykket heller bakover og skotypen som er brukt er det helt klart snakk om en tjener, trolig en butler som røyker Marlboro. Og der borte, de fotavtrykkene der. Det er tydelige spor etter en velkledd ung mann med særdeles kostbart fottøy. Han har tydeligvis overvært det hele.”

“Fantastisk, du er et geni moderator enden!”

“Dette har intet med genistreker å gjøre. Men den mest spektakulære har jeg enda ikke røpet. Det er ingen nede i det hullet nå.”

 

Enden trekker pusten dypt. Sakte analyserer han alle elementer som befinner seg i området, hvert eneste aspekt blir vurdert nøye. Han er lettet over at han rykket ut til denne rapporteringen fremfor å møte opp for å ta seg av den store krisen som rammer forumet. Jakten på terroristen, den ukjente brukeren, er ikke i hans interesse. Dette her, det bestialske som har funnet sted her, det er langt mer interessant.

 

“Hva? Er han blitt gravd opp?”

Enden blir brått dratt ut av sine dype tanker av den rastløse Lomz. Han hever blikket, øynene smalner seg og borer seg inn i Lomz sitt heller tomme blikk. Så svarer han.

“Nei. Det er ingen som har gravd han opp. Den som har lagt der nede har gravd seg selv opp.”

Lomz ser forskrekket på enden etter å ha fått servert denne nyheten. enden hopper med ett ned i hullet. På den ene siden av plastikken som ligger igjen står det noe ganske utydelig. Det ser ut som om det er skrevet i blod. Teksten lyder som følger;

I et tre vil du finne en beskjed til Cæsar selv;

PDÆLPXV VSHFLDOLV

 

Ut fra intet dukker Dotten mystisk opp.

"Dotten? Hva gjør du her?" stammer en forskrekket Enden frem.

"Hva? Hvor er jeg?"

"Du er i kapittel fire av krimmen om SO tyveriet. Hva er det med deg? Du virker så forvirret?

"Kapittel fire? HerreBlackotwer, jeg hoppet for langt! Må fokusere, må komme meg tilbake for å få fjernet de hersens negrene!"

Med ett forsvinner Dotten like brått som han kom. Tilbake sto en lett undrende Enden.

 

 

Intraforum, avdeling Forum - et lukket sted forbeholdt spesielt utvalgte. Moderatorene; håndplukkede brukere som er gitt spesielle krefter. Deres mål er å opprettholde lov og orden i diskusjon.no, harmoniens eksistens hviler på Deres skuldre. Deres ledere er administratorene - skaperne av dette univers. Med andre ord: Gudene.

 

En av de administratorene (eller gudene om man vil) har nå samlet en knippe moderatorer rundt seg. Hans navn er Ueland. Han har gruet seg til dette møtet. Men det er et møte som er nødvendig. Diskusjon.no er i fare og noe må gjøres med det.

 

“Hei igjen venner og kollegaer, vi er samlet her igjen i møte med nok en stor fare. Vi står ovenfor den største trussel i forumets historie.. Med unntak av når Øyvind Dahle truet med å legge ut nakenbilder av seg selv syklende.”

Hans blikk vandrer over de stolte moderatorene. Orresnei, Wh1te, Psilocybe, Oysfaerg, ttt, kennethdammyr, Afseth, Am3K og Alastor, sistnevnte har for ordens skyld blitt særdeles velkledd og dannet siden forrige krim. Jyplingene ATWindsor og Jarmo er satt til å bære b-real, som nok en gang har drukket seg fra sans og samling. Dotten og enden er fraværende, de er ute på egne oppdrag.

 

“Det hele startet en mørk forumnatt høsten 2006. Nøyaktig klokken 02:01 kom dette blogginnlegget. Det var en klar advarsel om stormen som var på vei, men den kom for sent. I samme minutt skjer det fryktelige. Det utenkelige. Et innbrudd i en stengt tråd. I selveste SO4.”

En samlet forsamling gisper til innformasjonen. Ikke fordi de er forskrekket, dette er jo gammelt nytt, men fordi det gir litt mer dramafølelse. Bortsett fra b-real da som raper og heller innpå mer alkohol.

”Ja, det er sant. Noen maktet altså å bryte seg inn i Spamme Ordet 4!”

”Ehh, det heter Siste ordet, ikke spamme ordet” avbryter Orresnei.

”Hva? Javel, ser man det. En ærlig feil”

Med ett blir det for mye for b-real. Tårene renner frem og han tar til å gyve løs på den ene tråden etter den andre.

”Hvordan? Hvordan kunne dette skje? Hvem faen er det som har overprøvd min moderering? En simpel bruker! En feig ussel bruker, som attpåtil er ukjent! Hvorfor admins, hvorfor gjør dere dette mot meg! Dere kan alle brenne i de permbannedes rike!”

”Ok, jeg tror det tilter litt for stakkars b-real. Kan noen ta fra han tastaturet, det var så befriende i påskekrimmen”

Psilocybe ville ikke la seg be to ganger. Med en rett høyre slår han b-real inn i drømmeland og forsyner seg av tastaturet.

”Takk psilocybe. Nå, hvor var vi?”

”Vi er i intraforum - avdeling forum!”

Wh1te skyter inn med opplysningen, stolt som fanden selv.

”Ikke hvor vi er fysisk, din n00b. Herregud, jeg mente i historien.”

”Åhhh, sorry da. Du hadde nettopp nevnt innbruddet i SO4.”

”Ja, det stemmer. Etter det fryktelige innbruddet gikk det ikke lang tid før våre eminente tystere slo til. Klokken 02:03:49 rapporterte haakie det, tre minutter senere tystet også Thor.. Han sendte faktisk nok en rapportering tyve minutt senere, med tallkode og alt! Rett og slett fantastiske brukere. I SO5 ble innbruddet omtalt umiddelbart, det kan leses her. Selvfølgelig ble det oppstandelse. Så var den ukjente brukeren frekk nok til å poste dette! Rent plagiat av filmen V for Vendetta! Fredrikrb sa seg kjapt enig med frekkasen.”

”Jeg stemmer for permban på fedrikrb. Er på tide”

”Jeg støtter den Jarmo, la oss kvitte oss med svikeren!”

Orresnei støtter sin gode venn Jarmo. De andre moderatorene nikker samtykkende.

”Jada, hiv han ut. Var så fredelig uten Bundy her, så like greit å kvitte oss med den spammeren også.”

 

Ut fra intet entrer I.A.G intraforum.

”Hva faen? Hva gjør du i det hellige riket, din usle bruker?”

”Hva? Jeg? Ikke bry dere om meg, jeg er kun en statist. Er attentionwhore, dette er en del av TSP sin operasjon TAC-TiC!”

”Statist? TAC-TiC? Hva faen? Pell deg ut!”

”Ok ok, ikke vits i å gå helt nazi heller. Intil vi møtes igjen! MOAHAHA *host* *host*HA!”

I.A.G ble, med ny rekord, kjapt utestengt av Jarmo. Etter den lille avbrytelsen fortsetter Ueland der hvor han slapp.

 

”I det hele tatt så ble det litt av en oppstandelse. Skarstad ble helt forelsket i den ukjente, Solid_ skjønner fort at det er en bruker som har sett for mye V for Vendetta og anners virket veldig betatt av denne jyplingen. Northgarden tok til og gjennomsøkte forumet i timevis etter svar. Hvem var denne hackeren? Et lite hint til hvor det hele startet kom fra den ukjente brukeren her, men så lite oppadgående en SO bruker er, grunnet den store mengden spam man blir utsatt for, så var det ingen som skjønte den enkle gåten. Først når den ble gjentatt gikk det opp for noen hva som foregikk.”

”Det er flott vi har så opplagte brukere som skjønte hvor alvorlig dette her var. Man kunne fort tro at dette bare var en spøk, eller nok en dårlig krim, men neida. Her skjønte de at det var snakk om en ekte hacker. Thor, Skarstad, Northgarden, Solid_ og anners skal ha skryt for å skjønne hva dette virkelig handler om.”

Det var en oppriktig stolt ATWindsor som påpekte dette.

”Ja du har helt rett. De kan være glad for at de ikke tok feil, ellers kunne man helt klart sagt at de ble temmelig EID.”

 

”Selv på morgenkvisten kom de lojale tysterne med innformasjon. Herr_Brun sendte inn nok en rapport. Hele dagen undret brukere som -Redhead- på hvordan man maktet å bryte seg inn i SO4. Det er så rørende å se at de har skjønt alvoret og ikke lar seg lure til å tro annet.”

”Ja, det er fantastisk. De er så oppadgående at de bør få moderator status umiddelbart!”

”Ja, du har vel rett i det Orresnei. Jeg har lenge tenkt å gi The Strategy Player en slik status, i håp om å slippe å se de enormt lange innleggene hans i tilbakemeldingsdelen av forumet. Er lei av å scrolle ned så mye. Men det er helt klart endel oppadgående brukere her som fortjener statusen mer. Det er grunnet slike smarte brukere at vi vil overvinne denne store trusselen.”

Kjapt trekker han pusten før han fortsetter, han er begynner å hisse seg litt opp nå.

“Dette svinet skal finnes. Steng de tråder dere måtte føle for, rediger i vei, permban halve forumet om så må. Denne ukjente brukeren medfører ustabilitet og nedetid i forumet, jeg er lei av å komme opp med dekkhistorier for denne terroren. Det skal stoppes! Så dra av sted mine helter! Redd forumet!”

Akkurat idet han avslutter tordentalen taren ny fryktelig alarm går. Denne gang er det ikke den ukjente brukeren. Det er nesten noe enda værre. AnAnAs har kommet med en oppriktig mening i SO5 og helvete bryter løs. Forumets stolte moderatorer stormer ut av Intraforum. Det er på tide med handling. Det er på tide historien går videre.

 

 

Høyt over forumets verden svever han majestetisk. Hele forumet er i hans åsyn, hver eneste tråd blir voktet og hver eneste lille rapport og hvert rop om hjelp får han med seg. Hver dag er det brukere som hevder at forumet ikke trenger en frelser, men hver dag ser han rapporter om brukere som ber etter en. Dotten er konsentrert, etter beste evne filtrerer han ut den ene rapporten etter den andre. Han søker etter en spesiell. Så ser han rapporten han ventet på. Den ukjente har slått til igjen. Dotten setter fart, tide å få slutt på dette her.

Han ankommer åstedet og et skremmende syn møter han. En tråd hvor den ukjente frekt nok både bryter tre-ords regelen og fjortentegnsregelen, de helligste av alle regler. Et gyselig syn, kvalmen velter opp i han. Dessverre ankommer han for sent. Skaden er gjort, nok et vemmelig angrep på forumet og alt det hellige den står for. Fra alle kanter ser han at IBTL klanen kommer løpende. Han må slå til fort, men hva er det? Borte ved SO5? Noen lusket seg inn i mengden med avhengige SO’ere. Såklart, et perfekt sted for den ukjente å skjule seg. Men han kan ikke la tråden stå ubevoktet. Han trenger hjelp.

Fra oven kommer han, verdens største helt, mannen av stål, så tøff at han har undertøyet på utenfor. Så velutstyrt at susp ikke er nødvendig. Hans navn er Kal-El, men vi kjenner han alle som Supermann.

“Dotten, jeg ser du er i nød. Jeg skal vokte denne stengte tråden, av sted med deg. For sannhet, rettferdighet og på forumets måte sørg for gjøre ende på denne forbryteren!”

Dotten setter av sted mot SO. Igjen står Supermann, uvitende om at hans siste tråd er kommet.

 

 

 

Hva er det som foregår, er det noen som egentlig skjønner en dritt? Hva er TAC-TiC og hvem er det som har gravd seg opp fra det mystiske hullet? Og siden når ble enden så smart? Hvorfor er det så pokkers mye som skjer utenfor denne tråden, hvordan i all verden skal man kunne samle dette oversiktlig? Hva er meningen med et så sykt langt kapittel? Og hva skjer i neste kapittel når en stor del av de faste sliterne i OT-Baren blir med? Og sist men ikke minst, hva er det den ukjente brukeren nå planlegger? Svaret på dette, samt hvorfor mindre attraktive mennesker poster i RPP, får du i neste kapittel. Kommer snart, om da ikke forumet fortsetter å være så ustabilt.

 

 

Merk! Denne historien er et resultat av ytterst kjedsomhet og er helt og fult et produkt som helt og holdent bygger på trådstarters hellers manglende fantasi. Alle brukere og moderatorer nevnt i denne fortelling gjør det uten samtykke og kan således få sitt navn fjernet om ønskelig ved å sende en pm. Denne dårlig formulerte fortelling er ment å være humoristisk (om enn dårlig humor) og ikke ment å henge ut noen brukere. Om man likevel føler seg truffet og tar seg selv veldig høytidelig så vil som nevnt trådstarter endre fortellingen i henhold til ønske fra berørte parter. Ingen dyr, brukere eller hardware komponenter er blitt skadet i utformelsen av denne fortelling, men en god del brukere ble forvirret i SO5. Ingen brukere ble alvorlig skadet i sexakten mellom LarsP og Hanne:), men førstnevnte fikk endel kloremerker på ryggen. b-real er igjen tastaturløs og et par brukere er blitt bannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...