Gå til innhold

Hvem stjal Siste Ordet? - Nok en dårlig krim


Dotten

Hvem tror du er den ukjente brukeren?  

430 stemmer

  1. 1. Hvem tror du er den ukjente brukeren?

    • Dotten
      85
    • The Hoff
      20
    • Jack Bauer
      29
    • LarsP
      26
    • Den ukjente TV2 journalisten
      14
    • Den rød-grønne regjering
      32
    • Butleren
      22
    • TSP
      7
    • Oyvind Dahle
      30
    • Steffyboy
      9
    • Rome
      7
    • fredrikrb
      5
    • Ueland
      14
    • Ingen av dem, er en annen.
      16
    • Umulig å vite, han er tross alt ukjent.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var med i krimmen! Uansett, jeg vil bli nevnt som noe viktig, har snart 1337 innlegg vettu ;).

7084057[/snapback]

Haha. Nei? Du mangler jo sånn 300 poster? :ermm:

7084188[/snapback]

Har du sett hastigheten på innleggene mine?Jeg har knapt vært registrert i et halvt år og har 1000 innlegg...

7084622[/snapback]

Du har ikke så mye å gjøre nei :tease:

Lenke til kommentar
Jeg var med i krimmen! Uansett, jeg vil bli nevnt som noe viktig, har snart 1337 innlegg vettu ;).

7084057[/snapback]

Haha. Nei? Du mangler jo sånn 300 poster? :ermm:

7084188[/snapback]

Har du sett hastigheten på innleggene mine?Jeg har knapt vært registrert i et halvt år og har 1000 innlegg...

7084622[/snapback]

Du har ikke så mye å gjøre nei :tease:

7084648[/snapback]

Skole er lett...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Følgende finner sted en kald og regntung desemberkveld, mens alle lurer på hvor den helvetes snøen blir av.

 

 

Fortapelse er en forferdelig følelse. Noen gang følt det, følt hvordan alt håp er ute? Det å innse at ingen vil komme til unnsetning, at ingenting vil redde deg ut av den uheldige situasjonen du har viklet deg inn i? Ønsket om at man bare sekunder tidligere hadde tatt et annet valg, gått til høyre fremfor venstre, sagt ja fremfor nei? At du kanskje skulle drukket litt mindre under russetiden, slik at du ikke våknet opp med en gravid kvinne?

 

Der han ligger nå, den mektige moderatoren, er det fort gjort å tro at det er dette han føler, fortapelse. Forslått, bundet, omringet og blodig ligger han der, klar til å bli omgjort til et forumminne om moderatoren som en gang var. Men Dotten føler ingen fortapelse, ingen håpløshet. Med et blodig smil krabber han seg opp på alle fire, ser på horden av overgripere, klar til å slå til. Han har overgriperne akkurat der han vil ha dem.

 

Men gleden av å sløye en horde av ubrukelige brukere ble med ett sabotert. I en voldsom eksplosjon blir den låste tråden sprengt åpen. Røyken siver inn og horden av brukere, ledet av fredrikrb, får først ikke øye på hvem det er som våger å avbryte overfallet av den ensomme Dotten. Sakte trår han frem, røyken avtar og blir med ett erstattet av forskrekkelsen i øynene til tilskuerne. Det er han, tilbake. Den nådeløse moderatoren, som en gang trakk seg tilbake til de dødeliges rekker. Fryktet for sin moderering, alltid så korrekt og riktig. Alltid velbegrunnet. Alltid avsluttet med den psykopatiske smileyen. Ja smileyen, den hersens smileyen.

 

"Det.. Det kan ikke være.. Han er tilbake. Han har modkappen på!"

Fredrikrb føler hvordan blæren mister kontroll og frykten blir symbolisert med en illeluktende veske, rennende ned bena hans.

"Løp! Løp mens dere fortsatt kan! TWFA er tilbake, moderator TWFA er tilbake!"

Panikken sprer seg i horden, som spam i SO6. Til alle tråder og kanter av forumet sprer horden seg. Fredrikrb er uten håp om unnslippelse, som plaster på såret fyrer Dotten løs en permban og treffer klokkerent.

“Å nei, de svinene permbannet fredrikrb!” roper SteffyBoy i panikk, mens han løper avgårde gråtende som den drittungen han er.

 

"Jøss, tilbake til de eminentes rekker Geir? Det var uventet."

TWFA tar tak i hånden til Dotten og hjelper han opp.

"Tenkte du kunne trenge en håndstrekning. Litt vel mye å håndtere for en enkel moderator."

"Nja, ikke tenk på det. Den gjengen der er ikke noe problem. Men hjelp er alltid ønskelig. Har kun vært meg som moderator her, siden de andre trakk seg i protest. Er umulig å holde orden på alt, spesielt når den ukjente brukeren herjer.”

Blikket til TWFA ble med ett bestemt og anstrengt. Han ser utover forumet og tankene vandrer. Der ute et sted er han. Brukeren som nådeløst slaktet hans sønn for moderatormakten. Raseriet og hevntankene presser seg frem, han ønsker ikke å gi etter. Men han vet det er tapt, han vet at han er et redskap for vendetta.

 

OT-Baren er rolig i kveld. TSP sitter på innlegget sitt i sin velbeskyttede tråd. Det banker på døren og inn entrer Dotten og TWFA.

"Dotten. Min venn. Jeg ser du har bragt med deg en kollega. Hva kan jeg hjelpe deg med?"

"Ærede TSP. Vi er kommet her for å be om din hjelp. En ukjent bruker herjer på forumet. En ond bruker, den mektige TWFA som står ved min side opplevde å få sin sønn demoderisert. Du er en mektig bruker TSP med en mektig organsisasjon til rådighet. TAC-TiC kan gi oss den hjelpen vi trenger."

TSP unnlater å se på de to moderatorene. Blikket hans er festet på veggen bak dem. Langt om lenge tenker han. Så fester han med ett blikket på Dotten.

"Hva har jeg noengang gjort for at du skal behandle meg så respektløst? Om du hadde kommet til meg som venn, så ville det svinet som ruinerer forumet opplevd lidelse den dag i dag. Og om det mot formodning skulle skje at en ærlig moderator som deg skulle få fiender, så ville de blitt mine fiender. Og da ville de fryktet deg."

Stillheten senker seg et lite øyeblikk. Dotten undrer på hva dette her minner om.

"Men du svarer meg nesten aldri på MSN. Du nevner meg knapt i kapitler, selv om jeg bønnfaler om det. Og nå, nå kommer du her og later som om vi er venner. Hva tar du meg for?"

"Jeg beklager Don TSP. Jeg er kun en fattig moderator. Ikke engang barn har jeg råd til, de måtte jeg lage selv. Det har seg slik at et kapittel kan kun inneholde et visst antall brukere. Du får se på deg selv som godbiten alle venter på. Kremen av kremen."

"Kremen av kremen... Jeg liker den tanken."

"Og ikke glem hvordan jeg i krimmen om Alastor sin forsvinning nevnte Larsp i samme setning som Herr Brun, Steffyboy og fredrikrb, til hans store ergrelse."

TSP smiler tilfreds. Få ting gleder han mer enn når LarsP blir irritert.

"Hehe, ja du har rett i det. Kanskje, min venn, kanskje jeg overreagerer. Hva er det du vil jeg skal hjelpe deg med?"

"Oppmerksomhet. Jeg vil at TAC-TiC skal tilkalle den ukjente brukerens oppmerksomhet. Hvem bedre enn denne mektige organsiasjonen?"

"En interessant tanke. Det vil nok la seg ordne.

Jeg vil gi han oppmerksomhet som han ikke vil kunne avslå."

"Takk, Don TSP."

"En dag - og den dagen kommer muligens aldri - så vil jeg kalle på deg til å gi noen oppmerksomhet for meg. Men inntil den dagen, så aksepter denne rettferdigheten som en gave. Jeg vil sørge for at den ukjente brukeren blir levert til deg"

 

Dotten nikker. Han er fanget i TAC-TiC sitt nett. Men han har intet valg. Hele den korrupte organisasjonen lever på å gi hverandre oppmerksomhet. Slik skaper de status og nye brukere som strømmer til og ønsker å bli anerkjent - å bli lagt merke til, er så lette offer i denne utspekulerte organsiasjonen. De får sin oppmerksomhet, sine to innlegg som blir kommentert av et annet medlem. Men takken er at de en gang må trå til og selv gi noen oppmerksomhet. Trolig et null som man helst vil ignorere. Et stort offer har Dotten måtte gjort. Han ber bare om at det ikke er et null som skal få hans anerkjennelse en gang i fremtiden.

"Og du TWFA. Hva er det du håper å oppnå med denne Vendettaen din?"

"Han demoderiserte min sønn. Han vil få føle min vrede!"

"Hevn. Du snakker om hevn. Kommer hevnen til å gi deg din modsønn tilbake?"

TWFA svarer ikke. Uten å si mer til hverandre forlater de to moderatorene tråden.

 

Mørket senker seg over T-Solberg. Eller rettere sagt Darkness| senker seg over han. Hun er betenkt, hun vet hun må foreta et valg. Tankene hennes går tilbake til dagen det skjedde. Dagen hun med ett følte kreftene og før hun viste ordet av det fjernet en haug med spam-innlegg. Skremt og fortvilet gjemte hun seg, forskrekket over hva hun hadde gjort. Men så steg den store Ueland frem i et lys av storhet. “Frykt ikke Darkness. Kreftene du opplever er en gave. Du er en av de utvalgte.” sa han. Han hadde rett, for med ett innså hun hva hun var. Hun var en moderator.

“Hva er det du tenker på?”

Hun ble dratt ut av tankene av en undrende T-Solberg, hennes dårligere halvdel. Der hun sitter i det korte skjørtet og den trange toppen I en størrelse for liten, som avslører alle konturene av kroppen hennes, undrer han seg om hva det er hun ser så engstelsefull ut for. Og hvorfor hun er kledd så sinnsykt sexy.

"Jeg..Jeg kan ikke. Dette fungerer ikke T-Solberg. Det er slutt".

"Slutt? Hva er det du snakker om?"

"Du forstår ikke. Du er en ussel vanlig bruker. Jeg er spesiell. Jeg er en moderator.. Jeg trenger mer enn hva du kan tilby meg, jeg kan ikke ha et forhold med en som.. med en som deg. Jeg trenger noe mektig. Som for eksempel Dotten. Så dette er slutt, og ikke et ord i protest, det redigerer jeg i så fall bare vekk."

Darkness er nådesløs. Reiser seg og surfer avgårde. Igjen sitter en stum T-Solberg, uten mulighet til å protestere.

 

"Dotten!"

Den selvopptatte moderatoren snur seg og ser sin medmoderator Darkness surfe i stor fart mot han. For et syn det er, der hun i sine sexy utspekulerte klær som avslører alt for mye ankommer han i stor fart. Ved hennes side er moderator Anette_, også kledd i trange korte skjørt, med en liten avslørende topp. Begge kjører commandostil, eller Britneystil som det også heter. Kronen på verket er kappen. For et herlig syn. Men det flårete kåte smilet blir med ett slått vekk, bokstavelig talt. Dotten faller til bakken etter en rett høyre fra Darkness|. Anette følger opp med å gi han et reelt spark i mellomgulvet.

"Men hva pokker er det dere driver med! Er dere helt galen!"

"Spar meg, din kåte lille gris. Vi er ikke gal! Vi er kvinner! Hva faen er vitsen med å kle oss ut slik? Er vi krimmens lettkledde horer eller?"

"Nei nei, hvordan kan dere tro det? En hore tar jo betalt, dere gjør jo alle de sexuelle handlingene i krimmen gratis!"

Dotten får så vidt ytret ordene før Darkness fyrer løs med den ene permbannen etter den andre, som såvidt unngår han.

"Men gi dere nå da! Dere må være kledd sexy og være løse tøser! Det gir jo flere lesere!"

"Om du tror vi tillater deg å få oss til å fremstå på den måten her så tror du feil. Og at jeg har lyst på deg? Er du helt fullstendig på jordet?"

"Men... Litt frihet må jeg jo få ha. Er jo tross alt jeg som skriver dette her. Og tenk dere alle leserne som ser for seg dere som de sexy jentene og som drømmer om dere. Hva mer kan dere ønske dere?"

"Hvis du tror at vi ønsker å ha hele Norges nerdekoloni som siklende fans så må du tro om igjen. Se å få kledd på oss og fjern bimbostempelet. Omgående!"

Darkness fyrer løs enda et par permbans. Denne gangen enda nærmere den godeste Dotten. Trengt opp i et hjørne har han ingen vei å flykte. Over han står den mektige Darkness og Anette.

"Jeg vet hva du tenker. Skjøt hun seks eller bare fem permbans? Vel, for å være helt ærlig, i alt kaoset så mistet jeg på en måte tellingen selv. Men, siden dette er en PB, den mest kraftige permbanneren i hele forumet, som ville sendt deg i evig permbannelse, så må du nesten spørre deg selv; Føler du deg heldig? Vel, gjør du, moderator?"

Dotten kjenner frykten spre seg.

"Ok ok, jeg skal kle på dere og la dere opptre som mennesker og ikke bimboer. Men jeg garanterer at dere blir mye mindre populære!"

 

TWFA entrer tråden og maner til ro. De har en ukjent bruker å fakke.

"Vi skulle gjerne hatt flere moderatorer til hjelp. Kanskje se om et par av protestantene kan komme tilbake?"

"Nei. Det er ikke mulig" svarer en oppgitt Dotten. "Vi er nå to menn og to kvinner. Vi kan ikke ødelegge kjønnsbalansen. Tenk om dette blir filmatisert i fremtiden? Vi må passe på å ha nok kvinnelige hoverdrolleinnhavere! Så slipper vi å få Bekemellem på nakken."

 

Inn detter med ett LarsP. "Jeg visste det! Jeg visste de ble moderator fordi de var kvinner! Det er på grunn av denne krimmen de fikk sine allmektige krefter! Jeg krever å få modstatus! Jeg, LarsP, fortjener å bli allmektig. Greit nok at jeg har flamet litt og gått amokk, men jeg ble tvunget av Glint! Jeg sverger. Gi meg statusen og jeg lover at forumet skal nå nye høyder!"

"Glem det, LarsP. Vi har nok menn. Vi trenger kvinnene til julebordet!"

"Nok? Hvem faen er jeg nødt til å ligge med i modgjengen for å få statusen her? Nå har jeg prøvd både Dotten og Enden og det eneste det har gitt meg er et helvetes problem med å sitte i to uker!"

Litt ubekvem ser Dotten seg rundt, lettere panisk etter at han er blitt avslørt. På tide å få temaet over på noe annet!

"Du er for ordens skyld mistenkt i drapet på en kvinnelig bruker LarsP. Drapet på Hanne:)!"

"Hva? Hanne:) død?" LarsP ser merkelig nok lettet ut.

"Takk og pris at hun kun er død, jeg trodde hun var bannet!".

"Anette ta dette svinet og eskorter han til Admin Dump Space for avhør"

Anette, som i løpet av et avsnitt har lagt på seg 25 kilo, fjernet all sminke og kledd i tjukke eskimoklær, tar tak i LarsP og eskorterer han vekk fra tråden.

 

"Men hvordan skal vi klare å løse denne gåten med kun fire moderatorer?" undrer en oppgitt Darkness.

"Jeg vet ikke" svarer en betenkt Dotten. "I tillegg vil det vel være behov for at minst 25% av oss er negre også. For ikke å snakke om dverger da. Vi må sikre oss mot å blir sensurert av myndighetene."

Darkness ser forskrekket på Dotten.

"Hva er det som feiler deg? Du kan da ikke bruke ordet neger!!"

"Hva? Hvorfor ikke? Du gjorde det jo nettopp!"

"Pokker! Det er feil å bruke det ordet. Nå vil krimmen helt sikkert bli sensurert".

Darkness har rett. Denne krimmen vil ikke overleve til neste side om ikke noe blir gjort. Dotten vet dette. TWFA vet dette. Det er kun en ting å gjøre.

"Jeg må reise tilbake"

TWFA ser forundret på den unge Dotten.

"Hva er det du snakker om? Tilbake hvor?"

"Tilbake i kapittelet. Tilbake i tid! Slik at jeg kan fjerne bruken av ordet neger. Nei! Der sa jeg det igjen!"

"Hvordan skal du klare det? En moderator har ikke slike krefter. Selv ikke Admins klarer slikt!"

"Stol på meg. I det siste har jeg følt en gryende følelse. En indre styrke. Jeg vet jeg kan dette. Jeg må bare fokusere. Tilbake... tilbake.... Må fjerne alle negre!"

 

Med ett bryter PRS-fanatikeren inn.

"Rasist! Rapportert!"

TWFA gjør kort prosess på fanatikeren.

 

Men hvor er Dotten? Han er vekk. Tilbake står to forbløffede moderatorer. Darkness ser forskrekket på TWFA.

"Hva skjedde? Hvor ble han av? Klarte han det?"

"Jeg vet ikke. La oss for Uelands skyld håpe han vet hva han gjør."

 

I bakgrunnen løper en naken Juliess, innsmurt i skokrem og med en koran under armen. Skokrem fordi krimmen trenger en ne.. ehh mørkhudet, koranen fordi det nok er best å ha en muslim og naken fordi forfatteren ble bestukket av Øyvind Dahle til å kle av henne.

 

 

Er Dotten reist tilbake i tid? Hvor er han i så fall blitt av? Er vi endelig kvitt han, eller

kanskje ikke? Vil TWFA finne den ukjente brukeren og vil det bli slutt på lettkledde kvinnelige moderatorer i forumet og gir det virkelig flere lesere? Og er LarsP uskyldig? Og hva har Jens Stoltenberg, Cun og Glint til felles? Er det noe i denne krimmen som ikke er et plagiat? Og hva er det med alle skrivefeilene og det sinnsykt lange kapittelet? Kanskje du får svar på dette og mer i neste kapittel. Om det da kommer.

 

Merk! Denne historien er et resultat av ytterst kjedsomhet og er helt og fult et produkt som helt og holdent bygger på trådstarters hellers manglende fantasi. Alle brukere og moderatorer nevnt i denne fortelling gjør det uten samtykke og kan således få sitt navn fjernet om ønskelig ved å sende en pm. Denne dårlig formulerte fortelling er ment å være humoristisk (om enn dårlig humor) og ikke ment å henge ut noen brukere. Om man likevel føler seg truffet og tar seg selv veldig høytidelig så vil som nevnt trådstarter endre fortellingen i henhold til ønske fra berørte parter. Ingen dyr, brukere eller hardware komponenter er blitt skadet i utformelsen av denne fortelling, men en god del brukere ble forvirret i SO5. Ingen brukere ble alvorlig skadet i sexakten mellom LarsP og Hanne:), men førstnevnte fikk endel kloremerker på ryggen. b-real er igjen tastaturløs og et par brukere er blitt bannet. Dessverre måtte en bruker og en moderator bøte med livet og Orresnei er blitt degradert. Juliess har ikke tatt skade av skokremmen.

Lenke til kommentar

Det er noe mystisk, det er noe galt her krimmen kom 16:47, TSP entret tråden 16:49. Nå når den er ferdiglest er klokken på forumet (som forøvrig går 1 minutt for sakte) 17:09. Likevel er det kun tre brukere som har svart. Titalls brukere skulle allerede lovprist Dotten. Og hva er grunnen til at kun Dotten og TSP står igjen i krimtråden. Hvor er reaksjonene til LarsP som blir alarmert hver gang TSP blir nevnt. Og hvordan i helvette kan det ha seg at Snorre allerede er tilbake som moderator og enda viktigere, hvorfor har TSP en gryende mistanke om at Dotten er fanget i tiden og har mistanke om at han blant annet er nettopp nylig vært involvert i et annet kapittel som er avsluttet?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...