Gå til innhold

Hvem stjal Siste Ordet? - Nok en dårlig krim


Dotten

Hvem tror du er den ukjente brukeren?  

430 stemmer

  1. 1. Hvem tror du er den ukjente brukeren?

    • Dotten
      85
    • The Hoff
      20
    • Jack Bauer
      29
    • LarsP
      26
    • Den ukjente TV2 journalisten
      14
    • Den rød-grønne regjering
      32
    • Butleren
      22
    • TSP
      7
    • Oyvind Dahle
      30
    • Steffyboy
      9
    • Rome
      7
    • fredrikrb
      5
    • Ueland
      14
    • Ingen av dem, er en annen.
      16
    • Umulig å vite, han er tross alt ukjent.
      119


Anbefalte innlegg

"Følgende finner sted en mørk forumnatt høsten 2006"

 

Diskusjon.no - en verden full av kunnskap og utfordringer, en verden skapt for kommunikasjon mellom fortapte - og ikke fult så fortapte - brukere. Med en hard, men rettferdig hånd, blir harmoni og rettferdighet opprettholdt. Ingen skal føle seg utenfor og alle er velkommen, så lenge man holder seg innenfor de hellige 17 bud. Lenge har freden rådet og brukerne har gjort som de alltid gjør - chatter, spammer, ber om support og får support.

Men den tiden er med ett i fare for å ta slutt.

 

Det er en fredelig tid i forumet. Etter de sjokkerende og rystende opplevelsene med Alastor sin forsvinning har roen igjen senket seg i trådene. Den nyutnevnte moderatoren Jarmo surfer rolig rundt og nyter sine nylig tildelte krefter. For tiden trener han hardt for å bedre reaksjonsevnen på banneknappen. Hans mål er Psilocybes rekord på 0,4 sekunder for å permbanne en bruker. Den skal slåes, om så hele forumet må tømmes i prosessen. Ekstra god trening er det at han virkelig gjør at Siste Ordet er en treffende tittel i, dobbel betydning. Jarmo gjør virkelig ditt ord i SO til ditt siste ord. Post og du blir utestengt.

 

Det er til tider visse tendenser til uro i forumet, men ikke noe alvorlig. Borte ved RPP ser det ut til at helvete har brutt ut mellom de kvinnelige brukerne. Dotten ser travelt opptatt ut med å prøve å mekle, Oysfaerg støtter opp med å fyre ut warns i alle retninger. Ikke det at slikt pleier å hjelpe når kvinnfolkene først har hisset seg opp. Jarmo tar det kloke valget og styrer unna. I musikkdelen jamrer man fortsatt etter mektige moderatorer idet Metaljunkiesene går til frontalangrep på hverandre, der er anarkitilstandene rådende. Men hvem bryr seg om hva metalfanboys bedriver tiden med? Ingen som frivillig entrer løvens hule. I spilldelen er det til tider full konfrontasjon mellom WOW-horer, det ser ut til at Psilocybe driver og splitter to stykker som krangler om hvilket sverd som er best. I PRS er det den vanlige isme-galskapen som råder, beskyldningene hagler. I det fjerne syntes Jarmo han kan skimte fredrikrb som igjen prøver å leke hobbymod.

“Stakkars ynkelige sjel” sier han stille til seg selv.

“Lengter så etter de mektige moderatorkreftene. HerreUeland så patetisk.“

Jarmo teller sakte til seg selv.

“1...2...3 og her kommer han!”

Med ett detter PRS fanatikeren inn

“Blasfemi! Rappor..:”

Han blir nådeløst bannet av Jarmo før han makter å si amen.

“0.9 sekunder, ikke dårlig”

 

Med ett skjærer alarmen ut i full mundur. Lyden er trådskjærende. Jarmo aner fred og ingen fare idet sirenen går av og den fryktelige rapporten detter inn. Som vanlig er Jarmo først på plass for å undersøke alarmen. Adreanalinkicket rapporteringer gir han er ubeskrivelig. Han ber til de høyere administratorer om at det er noen som må permbannes. Men det vil vise seg at dette er en rapport han absolutt ikke ønsket. Han tror ikke hva han ser. Kan det virkelig stemme? B-real kommer snublende inn i rapporteringskontoret. Alkoholeimen slår mot Jarmo og også Orresnei som kommer løpende til.

“Vært på fylla igjen nå b-real?”

b-real ser tomt på den unge moderatoren Orresnei. Han prøver helt klart å få de fungerende hjernecellene til å forme noe konstruktivt.

“Fylla? Har ikke vært på fylla. Var tom for melk til Corn Flakesen, så da ble det til å bruke øl i stedet.”

Selvfølgelig, det var jo helt klart innlysende for Orresnei. Hadde b-real virkelig vært full ville han ikke maktet å skrive annet enn spam i svaret. De vendte seg heller mot Jarmo. Han er urørlig, nærmest i sjokk.

“Hva faen er det som feiler deg chubby?”

b-real er som vanlig så ømfintlig som han pleier å være. Jarmo er lenge stille, før han nærmest stammer ut ordene.

“Det… Det har vært innbrudd..”

“Innbrudd? Hva er det du snakker om? Dette er et forum, hvor i all verden har det vært innbrudd?”

“I SO. I SO4...

“Hva faen? Noen som har brutt seg inn i Siste Ordet? Hvorfor? Hva er poenget med det?”

“Det er akkurat det… Det rapporteres at en ukjent bruker har stjålet…. Har stjålet Siste ordet.”

 

Ordene slo som warn mot klar himmel. B-real og Orresnei tror knapt hva de leser.

 

 

 

Hva er det som har skjedd i SO4? Er virkelig b-real edru? Hvem er kjappest til å permbanne brukere, Jarmo eller Psilocybe? Hvorfor må man nok engang bli utsatt for en latterlig dårlig krim? Og hvor er de latterlige gåtene? Vil det komme mer, eller vil vi måtte vente til jul? Eller påske? Fortsettelse følger. Muligens...

 

 

Merk! Denne historien er et resultat av ytterst kjedsomhet og er helt og fult et produkt som helt og holdent bygger på trådstarters hellers manglende fantasi. Alle brukere og moderatorer nevnt i denne fortelling gjør det uten samtykke og kan således få sitt navn fjernet om ønskelig ved å sende en pm. Denne dårlig formulerte fortelling er ment å være humoristisk (om enn dårlig humor) og ikke ment å henge ut noen brukere. Om man likevel føler seg truffet og tar seg selv veldig høytidelig så vil som nevnt trådstarter endre fortellingen i henhold til ønske fra berørte parter. Ingen dyr, brukere eller hardware komponenter er blitt skadet i utformelsen av denne fortelling, men en god del brukere ble forvirret i SO5.

 

 

Kapittel to kommer du til ved å klikke her.

Kapittel tre kommer du til ved å klikke her.

Kapittel fire kommer du til ved å klikke her.

Kapittel fem kommer du til ved å klikke her.

Kapittel seks kommer man til ved å klikke her.

Kapittel syv kommer man til ved å klikke her

Kapittel åtte kommer du til ved å klikke her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all verden?

Er du, Dotten, den samme som ukjent_bruker?

 

Drittforum. Jeg blir gal.

Nå ble jeg litt småirritert. :ermm:

 

Var det du Dotten som skrev det innlegget i SO4?

Har jeg surfet rundt og søkt etter shit, når det bare var deg?

Nå trodde jeg liksom en überhacker med überskills hadde überhacket seg inn på forumet.

Men neida, det er bare Dotten som kjeder seg.

 

Ja, jeg ble forvirret. I just got Dotted!

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar

Genialt Dotten! G-E-N-I-A-L-T!! Denne historien virker som at den blir enda mer genial enn forgjengeren. Jeg tenkte faktisk tanken her om dagen, Dotten skulle laget en ny krim, men han gjør vel ikke det med det første, kanskje det er opp til meg, men den tanken ble forkastet like fort som den var tenkt. Jeg har da alldeles ikke god nok fantasi og jeg er ikke god til å skrive, så det ble med tanken ;)

 

Åh, fy søren, jeg skal si deg det at jeg sitter her og får tårer i øynene, mens jeg ler, dette er bare så genialt! Jeg kan ikke få sagt det nok Dotte, du er et geni, et levende unikum, en speilblank avspeiling av den ikke lenger fullt så store gud. Du er genial! Må ha mer, MÅ HA MER! Det starter, med at jeg skal lese hva som skjedde nattetimene i SO5.

 

Det er da forøvrig meget mistenkelig at Carola fylte 40 samme dag som ukjent_bruker registrerte seg og at hun ble født i samme fødeår som ukjent_bruker. :hmm:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Nå er H**vete løs, noen har frigjort den ukjente_brukeren fra den evige forbannelsen  :confused:

Ser at Admin har krisemøte på Intra også. Dette var ikke bra....

6829748[/snapback]

 

Jeg vil anta at det er din feil. Du var medvirkende i å gi Bundy for mye fritid, nå har han sjekket hele internett - fant ett smutthull - vips; grobunn for en av Dottens fantastiske krimserier! :whistle:

 

(:p)

Lenke til kommentar

Hihi, øl i corn-flakesen, det har du fra Kurt-bøkene til Erlend Loe. Dette er ikke mer enn en klisjéfylt smoothie av humoristiske momenter fra gode filmer og bøker. Og det beste av alt; Det smaker skitgodt! :wee:

 

Kan dette ha noe med å gjøre at en god del adminer var mer eller mindre bedrukket i går? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...