Gå til innhold

Cpu+HK under 2k?

Anbefalte innlegg

Holder på med en liten oppgradering og lurer på hvilken retning jeg bør ta. Jeg foretrekker Amd, men har ikke klart å sette meg inn i hva som er i tiden for øyeblikket.. Skal i tillegg bruke ca. 1k på skjermkort, har for tiden kun agp hovedkort så skal over på pci-e..

Har lydkort, nettverkskort, så viktigheten av kvaliteten på disse er ikke stor..

Regner med at det er socket 939 som gjelder.. I og med at jeg har vært utenfor cpu/hk gamet i noen år nå så står jeg ganske blank, alle ideer taes imot med takk..

Har sett på denne

AMD CPU Athlon 64 3800+ Socket AM2

Men AM2 er vel kanskje ikke så mye brukt og dermed vil en oppgradering være lettere med 939, eller?!

Jeg har vanlig ddr ram. AM2 støtter vel ddr2..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holder på med en liten oppgradering og lurer på hvilken retning jeg bør ta. Jeg foretrekker Amd, men har ikke klart å sette meg inn i hva som er i tiden for øyeblikket.. Skal i tillegg bruke ca. 1k på skjermkort, har for tiden kun agp hovedkort så skal over på pci-e..

Har lydkort, nettverkskort, så viktigheten av kvaliteten på disse er ikke stor..

Regner med at det er socket 939 som gjelder..  I og med at jeg har vært utenfor cpu/hk gamet i noen år nå så står jeg ganske blank, alle ideer taes imot med takk..

Har sett på denne

AMD CPU Athlon 64 3800+ Socket AM2

Men AM2 er vel kanskje ikke så mye brukt og dermed vil en oppgradering være lettere med 939, eller?!

6829310[/snapback]

Om du har tenkt å kjøp socket AM2 så må du også kjøpe ddr2 da ;)

Lenke til kommentar

For å klare prisen din blir det ikke lett med firewire men jeg fant ett hovedkort på shg.no. MSI K8N-NEO4-FI, nVidia nForce4, GLAN, 8 Channel Audio, SATA RAID, Firewire, PCI-Express, Dual DDR400, Socket 939 til 734,- og om cpu koster 1246 så klarer du såvitt grensen på 2000 uten frakt.

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt heller gått for AM2, det er jo dette som er fremtiden til AMD, dette brukker som nevnt tidligere DDR2 minne som er dyrere. Men pga av pris restriksjonen som du nevner så er kanskje ikke 939 sokelen så dårlig den heller. Men tviler på at den er noe fremtids rettet sokel med tanke på at AM2 er mer og mer på vei inn.

correct me if im wrong.

Frankie

Lenke til kommentar

Du har både rett og galt på samme tid.. Har brukt natta på å lese meg litt opp på am2 og diverse hk... Det jeg kommer frem til er at am2 er den som kommer til å bli satset å¨de nærmeste 2 årene, frem til de begynner med ddr3.. Men likevel vil 939 fortsette fordi mange ikke er villig til å gå over på ddr2..

Takker for alle innspill, begynner å skjønne litt mer nå hva som er hva... Var rimelig forvirret i går... :ermm:

Lenke til kommentar

Et par ting til bare før jeg bestiller, hvilken av Intel Core 2 Duo E6300 og Amd 64 x2 yter best.. Er Core 2 Duo E6300 avhengig av ddr2 for å yte noe særlig..

Jeg tenker da hvilken som yter best i rendering og fremtidig spill som Medieval 2 - total war og andre strategispill..

Lenke til kommentar
Et par ting til bare før jeg bestiller, hvilken av Intel Core 2 Duo E6300 og Amd 64 x2 yter best.. Er Core 2 Duo E6300 avhengig av ddr2 for å yte noe særlig..

Jeg tenker da hvilken som yter best i rendering og fremtidig spill som Medieval 2 - total war og andre strategispill..

6839686[/snapback]

Jeg forsto ikke helt men om du spør hvilken minne conroe bruker da er svare DDR2.

Conroe yter best i spill den :D

Lenke til kommentar

6839686[/snapback]

1) Det er vel lite tvil om at E6300 yter best av disse og den har vel også best overklokkingspotensiale. Av det jeg har sett av tester, så er det liten tvil om at den er verd de ekstra hundrelappene.

2) Du kan få HK med DDR og Core 2 duo støtte, mener ASRock lager noen HK for Core 2 Duo basert på det litt eldre 865 chipsettet, men DDR2 er vel i utgangspunktet veien å gå uansett. På ett eller annet tidspunkt vil du kanskje også trenge mer minne og da er det like greit å ha tatt steget over, enten du velger AM2 eller Core 2 duo.

Men likevel vil 939 fortsette fordi mange ikke er villig til å gå over på ddr2..

Har vel mer tro på at AMD vil fase ut 939 ASAP, AMD øker vel ikke utvalget på denne sokkelen vil jeg tro. Dog mulig de vil ha en knippe med OK oppgraderings CPUer en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...