fondus Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei Har et problem med DVD-romen min. Jeg skulle ha ut en cd som stod inni den når den var avslått fort, og da brukte jeg "emerengy pin"en som fulgte med den og stappet den inni hullet dens. skuffen gikk litt ut, men så stoppet den og jeg får den ikke lengre, heller ikke helt inn, som du ser på bildene. Jeg har sittet og studert den ligg, og da merker jeg at når jeg trykker på knappen til å kjøre skuffen inn, stopper den ca. en cm før den er inne, så går laseren opp og begynner å lese cd'en. Jeg kan ikke skjønne hvordan dette går ann? Trenger litt hjelp til å få denne til å fungere igjen jeg :smile: Her er bildene: 1 2 3 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Forsiktig bruk av makt kan funke. Det virker som du har forskjøvet skuffens "offset", dvs at den er en smule ut av kurs selv om den tror den er på rett plass. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Har prøvd med makt. Både ut og inn, med og uten strøm. Fungerte nok ikke det. Lenke til kommentar
Odden Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 sjekk motoren på den, og om drevene er i orden. og tilslutt bruk makt =) ellers send den inn til reperasjon Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Klarer du å dra ut skuffen? Skjekk at "tannhjula" sitter der de skal. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Skuffen går ikke lengre ut enn det du ser på bilde 3 Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Fram med skrutrekkeren, skru den frahverandre, jeg måtte det med en cd-rom en gang, og det gikk, men hvis du har garanti så mister du jo den Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Har prøvd det, men på undersiden så sperrer printplata med alle transistorene ect. for muligheten til å komme inn under til der laserern og det sitter. det er limt fast. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Lol en kompis hadde kjøpt en ny 40x cd-brenner og den fucket seg da den skulle lukke seg. han bare tok og smelte den inn og den funker helt fint selv om man hører at det er noe inni som ikke helt stemmer lenger. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Trekk den ut så langt du greier, gi den deretter ett kraftig men lite(kort) slag innover igjen. Det gjorde jeg med min stasjonære cd spiller funket, men lagde litt ekstra lyd i etterkant når cd gikk ut/inn. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Har prøvd det du sa, caturbo. Hjalp ikke. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Det er sikkert noe (f.eks en løs del) som sitter fast inni et sted og sperrer for at skuffen skal komme seg ut. Du får bare prøve enda mer. Skru opp det som kan skrus opp, ta av plasten på fronten, og på tuppen av skuffa så kommer du sikkert litt bedre til. Husk at du bare må prøve alle tiltak også de drastiske. Alternativet er jo at den går i søpla. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 OK, dette er kon en ekstrem nødløsning!! Fjøslukt hadde en brenner han var litt uheldig med. Ca. det samme som deg. Skuffen ville hverken ut eller inn.. Løsning: Av med dekselet, frem med stikksag, kutt hull i toppen til å legge CDer nedi, fjern skuffen en gang for alltid og vips har du en nesten fin CD-ROM /brenner igjen.. Bare pass på at CDplatene ikke flyr ut av den når de spinner opp for de er f*** så skarpe og har GOD fart inni der. Vi teset med en raklameCD og fikk den bemerkelsesverdig langt.. :wink: Som sagt er dette kun en NØDLØSNING, men den går ann... Lykke til! Mvh. Dings Lenke til kommentar
fondus Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-28 18:15, skrev Dings:OK, dette er kon en ekstrem nødløsning!! Fjøslukt hadde en brenner han var litt uheldig med. Ca. det samme som deg. Skuffen ville hverken ut eller inn.. Løsning: Av med dekselet, frem med stikksag, kutt hull i toppen til å legge CDer nedi, fjern skuffen en gang for alltid og vips har du en nesten fin CD-ROM /brenner igjen.. Bare pass på at CDplatene ikke flyr ut av den når de spinner opp for de er f*** så skarpe og har GOD fart inni der. Vi teset med en raklameCD og fikk den bemerkelsesverdig langt.. :wink:Som sagt er dette kun en NØDLØSNING, men den går ann...Lykke til!Mvh.Dings Tror ikke jeg skal prøve det du, men det var en artig ide. Noen andre lyse ideer fra noen? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Nå er jeg litt usikker på hvordan "nød-knappen" funker siden jeg aldri har eksperimentert med den. Men har du prøvd å holde den inne og deretter dra skuffen helt ut eller dytte den inn? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 dhvis det er noe som har satt seg fast så demonterer du mest mulig før du rister hardt på dvd-spilleren, prøv å løsne skuffa mens alt er åpent da, kanskje noe løsner? Lenke til kommentar
Space_Shoot Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Mange av forslagene her er gode men jeg tror ikke de forslagene vil hjelpe deg. Det som sannsynligvis har hendt her er at en liten knott som sørger for at cd rommen går inn og ut har hoppet ut av sporet sitt og derfor hindrer at cd rommen ikke går verken inn eller ut. Da virker ikke det lille hullet som man stikker bestemors gamle hår spenner inni heller. Det du da må gjøre er å komme til på baksiden av cdrommen og sette den lille knotten i sporet sitt igjen. Synd at jeg hadde kastet min cdrom der jeg hadde samme problemet, da kunne jeg ha lagt ut noen bilder så du fikk se hva jeg mente. Jeg må bare gjøre oppmerksom på at jeg fikk problemer senere ved at knotten hoppet ut av sporet sitt igjen. Dette trenger ikke hende alle. [ Denne Melding var redigert av: Space_Shoot på 2002-10-28 21:47 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 29. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei. Jeg takker dere alle så mye for hjelp! Jeg kan glede meg selv og dere med at problmet er løst med litt hjelp herifra og med litt "kreativitet" og mine supre krefter Jeg så litt inni der, der fant jeg ut at det var to skruer. jeg skrudde dem opp, så tok jeg dvd-rommen og satte den på gulvet mens jeg tok håndflaten min og smelte til den alt jeg kunne (nesten) inn. så dro jeg den ut igjen. Jaggu meg fikk jeg den helt ut. Så puttet jeg på strøm og prøvde den. nå gikk skuffen helt inn og helt ut, men den ville ikke gå rundt, så jeg måtte dra ut skuffenigjen og fikse noen skruer. Men nå fungerer den fint og jeg er blid :smile: men bruke emerengy knappen, det skal jeg aldri mer gjøre :smile: Lenke til kommentar
nordlending Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 hehe minner meg om den første ps2 som fikk kortslutning.... skrudde strømmen helt av en gang,så kom den ikke på igjen. en kamerat sin plate sto, i men begynte man å skru reiv man over en garanti teip som man ikke fikk av..hehe så klarte såklart de på elektroen å hive den i søpla å sende ny en til meg...platen fikk han aldri tilbake,men han fikk penger ..uflaks... foresten prøv å se om noe med tann hjulene ikke stemmer,kan være dem som låser skuffen...men så mye problem du har hatt sku man tru det bare var å hente hekktrimmer`n.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå