kjey Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Hei. Har nettopp begynt å titte litt på C++. Lastet ned Dev-C++, skrev inn et lite program og kjørte det. Det jeg synes var litt rart var at DOS-vinduet lukket seg før jeg fikk se resultatet. Noen som vet hva problemet kan være? Her er ihvertfall den simple koden jeg skrev inn: #include <iostream> using namespace std; int main() { std::cout << "Hello World!" << endl; return 0; } Endret 8. september 2006 av kjey Lenke til kommentar
darkspacemonster Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Du kan bruke "DOS" funksjonen PAUSE ved å kalle den med System() funksjonen. Forresten når du skriver "using namespace std" så sier du til kompilatoren at du ikke trenger å skrive "std::". Selv om det er lov å skrive std::cout når du har skrevet "using namespace std" så ser det ikke veldig profft ut. Skriv heller bare "cout" da (istedenfor std::cout). #include <iostream> #include <stdlib.h> // system() using namespace std; int main() { std::cout << "Hello World!" << endl; system("PAUSE"); return 0; } Du kan også "simulere" pause med getch() (bruker conio.h). Her har jeg fjernet "std::". #include <iostream> #include <conio.h> // for getch() funksjonen, står for get char using namespace std; int main() { cout << "Hello World!" << endl; cout << "Press any key to exit ..."; getch(); // denne venter på at brukeren skal trykke på en tast return 0; } Håper det hjelper deg! Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) hvorfor sjekker man ikke FAQ'en på toppen? .. det tar 0.000001 ms ellernoe .. *shrug* Endret 9. september 2006 av lnostdal Lenke til kommentar
kjey Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Ah, takker! Akkurat det jeg tenkte på! Men angående det med namespace: Har kjøpt boka Accelerated C++ og leste introduksjonen til Hello World programmet. De skrev noe om hva namespace var der, men jeg kjønte det ikke helt. Er det noen som kan forklare enkelt hva det er og hva det brukes til? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 I denne forum posten blir det forklart på mange fargerike måter. Lenke til kommentar
lnostdal Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 et tips; les videre - ikke stop og grubl på alle detaljer - boka nevner helt sikkert resten av det som trengs siden har du sett beviset for at 2 + 2 = 4 ...? om man stopper opp og grubler kan man holde på i det uendelige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå