Gå til innhold

Convertere Mac-ipod til PC-ipod...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Q: Can I convert a Mac iPod (MiPod) to a Windows iPod (WiPod) or visa versa?

A: Yes. You can covert either format iPod to the other.

To convert a WiPod into a MiPod, just download iPod Software Updater 1.2 for Mac OS 9 <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=122013> or iPod Software Updater 1.2 for Mac OS X <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=122014>. Once the appropriate Updater has been installed onto your Mac, run it while your WiPod is connected to the FireWire port on the Mac. Be sure to select "Restore" instead of "Update".

To convert a MiPod into a WiPod, connect the MiPod to the FireWire port on your PC and then run the Windows 1.2 iPod Updater, selecting "Restore". As of now, the Windows Updater is only available from the CD that comes with iPod for Windows. Once newer versions of the iPod firmware are released, a Windows Updater for that newer firmware will be available for download from Apple as well.

--> Testet dette og det funket som smør! Da slipper man å bruke Macopener.

--> Ipod kommer da opp som vanlig removable drive i Windows Explorer.

Har akkurat lastet opp 1297 mp3er. Har enda 12.4 GB ledig plass.... :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitter å prøver å konvertere min MiPod til WiPod nå. Windows 2000 finner den og den dukker opp i programmet for å koble slike enheter fra systemet. Når jeg da prøver å kjøre Update-programmet får jeg beskjed om at den ikke får tilgang til iPod'en.

Når jeg løser den ut fra systemet får Update begynt på Gjenoppbygg-prossesen , men etter ca. 5 minutter får jeg beskjed om at den "ikke kunne aktivere iPod."

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...