Lamask Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Heisann!! Forrige uke, og over natta, begynte min nye (kjøpt i mai) bærbare HP Pavillion pc å gå vanvittig tregt. Med tregt mener jeg alt fra oppstart, restart (bruker ca. 12 min på en restart),åpning av mapper osv. Lyden har også klikket..... Ved oppstart, kommer bare windows lyden i rykk og napp. Det samme gjelder når jeg spiller en mp3 fil. Lyden hakker.... Jeg har kjørt antivirusprogram, ad-aware,diskfragmentering, diskopprydding, tatt bort f.eks msn og Skype fra oppstarten, og feilsøkt på lyd, men maskinen finner ingen feil. Er det noen som har noen gode råd? (Si ja, si ja)....hehe Jeg er så fortvilet!! (Og en smule irritert.....) Jeg har bare lastet ned msn og Skype, og avinstallert ett annet program jeg lastet ned. Ikke har jeg mange bilder,og lite musikk. 80 % av GB på hd er ledig..... Help me.....somebody?? Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 hmm.. er nok virus eller driverproblemer kanskje.. Få noen til å se på en Hijackthis-logg (jeg kan desverre ikke tolke alt det). Lenke til kommentar
Lamask Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 hmm.. er nok virus eller driverproblemer kanskje.. Få noen til å se på en Hijackthis-logg (jeg kan desverre ikke tolke alt det). 6827971[/snapback] Hei, og takk for svar Ja, det er mulig det er ett eller annet virus, men da burde vel Norton eller Ad-aware ha funnet dette? Driverproblemer.....tja......nå har jeg kjørt feilsøking på alt jeg har kommet over, men får da beskjed om alt fungerer som det skal. Hadde jeg hatt noen som kunne sett på pcn, hadde jeg spurt de for lenge siden.... Jeg kunne levert pcn der jeg kjøpte den, men er midt i 3 store skoleoppgaver, og er fullstendig avhengig av pcn for å gjøre de ferdige og levere de.... Lenke til kommentar
Lamask Skrevet 8. september 2006 Forfatter Del Skrevet 8. september 2006 By the way.......her er en HijackThis logg, som jeg skjønner nada av... ...Er det noen som kan være så snille å ta en titt på denne og se om alt er som det skal der? (ber på mine knær) I mitt neste liv vil jeg bli et datageni...*sukk* Synes da jeg har forferdelig mange running processes, men vet ikke hvem jeg kan utelukke uten å gjøre skade.... Mvh En frustret frøken. Logfile of HijackThis v1.99.1 Scan saved at 00:19:33, on 09.09.2006 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe C:\Programfiler\HP\QuickPlay\QPService.exe C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe C:\Programfiler\Creative\Shared Files\CamTray.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe C:\PROGRA~1\hpq\Shared\HPQTOA~1.EXE C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Programfiler\Windows NT\Tilbehør\WORDPAD.EXE C:\Programfiler\Microsoft Works\MSWorks.exe C:\Programfiler\Microsoft Works\WkDStore.exe C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe C:\Programfiler\Microsoft Works\wkswp.exe C:\Programfiler\Microsoft Works\wkgdcach.exe C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Programfiler\Skype\Phone\Skype.exe C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Documents and Settings\(mitt navn)\Mine dokumenter\Mine mottatte filer\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programfiler\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programfiler\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\no\msntb.dll O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programfiler\MSN Apps\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\no\msntb.dll O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar3.dll O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programfiler\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe" O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programfiler\HPQ\Default Settings\cpqset.exe O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programfiler\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programfiler\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programfiler\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe O4 - HKLM\..\Run: [PD0630 STISvc] RunDLL32.exe P0630Pin.dll,RunDLL32EP 513 O4 - HKLM\..\Run: [QPService] "C:\Programfiler\HP\QuickPlay\QPService.exe" O4 - HKLM\..\Run: [RecGuard] C:\Windows\SMINST\RecGuard.exe O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\RunServices: [DJSNetCN] C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe O4 - HKCU\..\Run: [Creative WebCam Tray] "C:\Programfiler\Creative\Shared Files\CamTray.exe" O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.0.720.4156\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccProxy.exe O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\ccSetMgr.exe O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\comHost.exe O23 - Service: Symantec Licensing Detect Internet Connection (DJSNETCN) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\DJSNETCN.exe O23 - Service: hpqwmiex - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programfiler\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programfiler\Fellesfiler\LightScribe\LSSrvc.exe O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SNDSrvc.exe O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe Lenke til kommentar
PcTor Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Heisann!! Forrige uke, og over natta, begynte min nye (kjøpt i mai) bærbare HP Pavillion pc å gå vanvittig tregt. Med tregt mener jeg alt fra oppstart, restart (bruker ca. 12 min på en restart),åpning av mapper osv. Lyden har også klikket..... Ved oppstart, kommer bare windows lyden i rykk og napp. Det samme gjelder når jeg spiller en mp3 fil. Lyden hakker.... Jeg har kjørt antivirusprogram, ad-aware,diskfragmentering, diskopprydding, tatt bort f.eks msn og Skype fra oppstarten, og feilsøkt på lyd, men maskinen finner ingen feil. Er det noen som har noen gode råd? (Si ja, si ja)....hehe Jeg er så fortvilet!! (Og en smule irritert.....) Jeg har bare lastet ned msn og Skype, og avinstallert ett annet program jeg lastet ned. Ikke har jeg mange bilder,og lite musikk. 80 % av GB på hd er ledig..... Help me.....somebody?? 6827939[/snapback] Hei; trykk ctrl+alt+delete få opp windows oppgavebehandling. trykk prossesser. hak av nederst venstre for vis prossesser for alle brukere. Sjekk ledige systemprosesseer, bør ligge på over 90. hvis ikke finn ut hvilket program som stjeler CPU kraft=systemprosess se oppover listen, skriv ned prog og prøv å avslutt dette manuelt. hvis ikke d går søk info om prog google eller virusprog! hilsen Tor Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 (endret) Tror det er tid for formatering på den datan din ja? eneste rådet jeg har.. var litt sånn vanskelig å tolke hva du mente men jaja :S hehe når maskinen min bruker mere enn 1 minutt å starte. da peiser jeg den p formatering. for den skal ikke bruke mere enn 7-10 sec å slå seg på datan min men det jeg anbefaler er at du formaterer. huska at du må ha plater for lyddrivere. det er svært vanskelig å finne drivere på nettet. første gangen jeg skulle finne drivere brukte jeg 3 dager på å finne de.. jeg fant drivern wee hehhe men sørg for å ha de før formatering det var min hjelp! Mvh. m0zzdart Endret 30. september 2006 av m0zzdart Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Hei; trykk ctrl+alt+delete få opp windows oppgavebehandling. trykk prossesser. hak av nederst venstre for vis prossesser for alle brukere. Sjekk ledige systemprosesseer, bør ligge på over 90. hvis ikke finn ut hvilket program som stjeler CPU kraft=systemprosess se oppover listen, skriv ned prog og prøv å avslutt dette manuelt. hvis ikke d går søk info om prog google eller virusprog! hilsen Tor 6958463[/snapback] Jeg hadde tenkt å forseslå nøyaktig det samme! Dette er det første jeg sjekker når en PC yter dårlig, eller at det oppstår bufferproblemer (f.eks lyden hakker slik du sier). Men min erfaring er at Norton-programvarepakken kan gjøre en PC sirupstreg ved at den skal scanne og sjekke alt hele tiden (sanntidskontroll). Du kan jo teste å skru av Norton på riktig vis, slik at det ikke kjører en eneste Norton-prosess - dersom du får lov til noe sånt av Norton Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 har akkurat samme problem med hakking av lyd i windows. og da er det minnet som er feil på min stasjonære. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 har akkurat samme problem med hakking av lyd i windows. og da er det minnet som er feil på min stasjonære. 6973935[/snapback] Gjelder dette all lyd, og ikke bare f.eks WinAmp eller programmer for å avspille f.eks mp3'er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå