Frigg33 Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Jeg trenger en god film, som er noe i sjangeren av krigsfilmene Thin red line, Apokalypse nå og Schindlers liste. Noen som har noen gode forslag ? På forhånd takk Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Apocalypse Now! - Full Metal Jacket. Schindler's List - The Pianist. The Thin Red Line - Enemy at the Gates (?). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Noen av mine personlige favoritter: Stalingrad (1993) Taegukgi hwinalrimyeo (2004) Grave of the Fireflies (1988) Der Untergang (2004) Idi i smotri (1985) Paths of Glory (1957) The Bridge on the River Kwai (1957) Tora! Tora! Tora! (1970) Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Da du likte Schindler, vil jeg anbefale deg å se Sophie Scholl - Die Letzten Tage. Den handler om skjebnen til et av de mest berømte medlemmene i den anti-nazistiske "Hvite Rose" gruppen. Endret 8. september 2006 av Montag Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 I tillegg til de som allerede har blitt nevnt... WW2: -Saving Private Ryan -Stalingrad (nevner igjen, da den er så genial) -A Bridge Too Far Vietnam: -Platoon -Hamburger Hill -Born on the 4th of July Annet: -Taekukgi (Brotherhood of War) - Korea -Black Hawk Down - Somalia 1993 -The Killing Fields - Kambodsja (Vietnam) Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Takk for mange forslag. Skal se om jeg får tak i de =) Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 omg .. at noen i det heletatt tørr å anbefalle Black Hawk Down er en skam i seg selv.. bare se Platoon, Full Metal Jacket (animal mother ruler!) og Saving Private Ryan (hey .. klasisk) kan vel også få med deg hele Band of brothers Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Jeg støtter meg til de fleste her. Jeg vet ikke om denne har blitt nevnt men den er hvertfall den vrikelige store klassikeren innen krigsfilmer satt i andre verdenskrig. Jernkorset eller Cross of Iron som den heter på engelsk tror jeg. Ja kjøp Jernkorset! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) - The Longest Day - Catch-22 - Tora! Tora! Tora! - The Green Berets - Lawrence of Arabia - Paths of Glory - The Battle of Algiers - The Great Escape - Life Is Beautiful - Colonel Blimp - Talvisota - The General - Macbeth - My Name Is Ivan - Open City - A Man Escaped - The Cranes Are Flying - Patton: Lust for Glory - Sophie Scholl: The Final Days - Stalag 17 - To Have and Have Not - Glory - All Quiet on the Western Front - Bullet in the Head Endret 10. september 2006 av Fez Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Det er vel ikke særlig snilt å nevne Tora! uten å også nevne Patton, i mine øynne stiller de filmene godt og vel på lik linje, og Patton var en høyst interresant person. Endret 11. september 2006 av Iceman™ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det er vel ikke særlig snilt å nevne Tora! uten å også nevne Patton, i mine øynne stiller de filmene godt og vel på lik linje, og Patton var en høyst interresant person. 6841564[/snapback] Se i lista mi så ser du at patton er nevnt.. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det er vel ikke særlig snilt å nevne Tora! uten å også nevne Patton, i mine øynne stiller de filmene godt og vel på lik linje, og Patton var en høyst interresant person. 6841564[/snapback] Se i lista mi så ser du at patton er nevnt.. 6841906[/snapback] Jeg er blind, har jeg glemt å nevne det? Var vel uansett mest myntet på LarsP. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Pianisten er også en god film, med handling fra 2. verdenskrig. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Du kan også sjekke ut dennetråden. Fikk mange bra tips der. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Skal noen anbefale "Pianisten", får jeg neppe kjeft for å nevne "Tears of the sun", som jeg synes var bedre enn jeg hadde forventet. Den har også noen ganske sterke scener. Har aldri vært noen fan av Bruce Willis, men han gjør en grei jobb ihvertfall. Tears of the sun Endret 12. september 2006 av Sundiver Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Gikk jo krigsfilmer hver jævla dag på nrk2 i sommerferien. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg vet ikke hvordan det på noen måte skulle hjelpe trådstarter. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Gikk jo krigsfilmer hver jævla dag på nrk2 i sommerferien. 6856419[/snapback] Nå var det vel egentlig "hver jævla" mandag, men uansett: Da gikk i hvertfall Where Eagles Dare. Ligner ikke spesielt på de nevnte titlene i første innlegg, men den kan jo være verdt å nevne. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Gikk jo krigsfilmer hver jævla dag på nrk2 i sommerferien. 6856419[/snapback] No var no eg i utlandet hele sommeren og da, hjalp ikke meg serlig mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå