Gå til innhold

Pumpe - Swiftech MCP350 starter ikke alltid..

Anbefalte innlegg

PS.

Kan det være slik at min MCP350 (Laing DDC) har en feil da den støyer *svært* kraftig?

6976199[/snapback]

Det er vel mulig. Hvordan er den montert? Den skal visstnok være helt stille hvis du monterer den med gummi. Det som er "in" på xtremesystems er å plassere den på noe gele-greier, men vet ikke nøyaktig hva det er.

6976272[/snapback]

Det følger med en matte som du kan klistre under pumpa. Den har jo jeg benyttet, og den demper nok en god del støy og vibrasjoner.

Edit:

Quoter siste innlegg på side 1, så det ikke blir oversett! :)

Misforståelser er noe som skjer hele tida!

Jeg tror pumpa di ikke er helt stabil, da du utrykker støyen i pumpa som KRAFTIG.

Min derimot, hører jeg ikke.. Ikke annet en den lille knatringa, som sannsynligvis er luftbobler eller fremmedlegemer, som Skrue forklarer.

Men kan problemet mitt kanksje være noe med elektronikken?

Jeg har jo researchet litt... Og det viser seg at hver gang jeg skrur av pcn, og skrur den på igjen rett etterpå, er ikke pumpa med. Hver gang.

Rart?

Samtidig så var det jo rart at pumpa startet når jeg tok den opp og holdte den skakt...

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
PS.

Kan det være slik at min MCP350 (Laing DDC) har en feil da den støyer *svært* kraftig?

6976199[/snapback]

Det er vel mulig. Hvordan er den montert? Den skal visstnok være helt stille hvis du monterer den med gummi. Det som er "in" på xtremesystems er å plassere den på noe gele-greier, men vet ikke nøyaktig hva det er.

6976272[/snapback]

Ikke jeg, men Swiftech som har montert den..

Det gikk kanskje ikke helt fram av første posten min i tråden, men den er en del av pumpe/tank-kit'et til Swiftech.

Den har bråkt noe helt *forferdelig* fra første stund. Overdøver fint ei kraftig vifte.. og det skal *ikke* ei pumpe gjøre.

Det er 3.pumpe fra Microplex som jeg har hatt "krøll" med.. Ikke bra..

PS.

Har kjøpt andre 12V pumper (bl.a fra Caseking.de) som er så godt som lydløse og pumper like bra som denne Swiftech/Alpahcool.... Laing DDC "saken"... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har en liten skumbit liggende under denne pumpa. Var litt av den skumplasten som pumpa var pakka inn i når jeg fikk den, eller var det fra radiatoreska?

Uansett en ca 1 cm tykk greie. Klarer ikke å høre min der den rusler på ca 3200 rpm.

Sjekk også at slanger og koblinger ikke ligger borti sidedører og lignende da de kan vibrere litt pga pumpen. Kan gi skramling og during i kabinettet det og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg demonterte pumpa fra tanken igår og testet den separat fra tank med en "løs" PSU.

Den bråker infernalsk selv "innpakket" i skumplast/neopren.. (sterk "ulelyd")

Bør jeg RMA'e denne? Ta en mail til Microplex og spørre om det skal være slik (støy).?

Dette er jo en relativt dyr sak (kr.1000) så da forventer jeg kvalitet.

Denne pumpa/tanken er jo langt dårligere enn den 220v "saken" de selger for kr.199 (har testet ut den også).

Lenke til kommentar

Har du testa alle pumpene hos microplex? :p

Men du bør definitivt RMA den, pumpa skal være veldig stillegående. I tillegg hvis man modder inn en nippel i toppen så øker flowen mye :)

I løpet av neste uke skal jeg montere min MCP655 i o-ringer i et stacker kabinett, jeg tror det kan bli veldig stillegående ;)

Lenke til kommentar
Jeg demonterte pumpa fra tanken igår og testet den separat fra tank med en "løs" PSU.

Bør jeg RMA'e denne? Ta en mail til Microplex og spørre om det skal være slik (støy).?

Denne pumpa/tanken er jo langt dårligere enn den 220v "saken" de selger for kr.199 (har testet ut den også).

I mine øyne, eller skal vi heller si ører?, høres det ut som du kan reklamere på den pumpa.

Nå har jeg for moro skyld kjørt en tilsvarende (men lett modifisert) pumpe i flowbenken her, og kan ikke med min beste vilje si at den bråker.

Den gir riktig nok fra seg en lav uling, men som slett ikke er påtrengende. Derfor høres det ut til å være noe galt med pumpa di, ettersom ulelyden er såpass mye verre hos deg.

Ulelyden avtar også litt når jeg øker mottrykket til ca 0,15bar (tilsv 1,5m vannsøyle), så tendensen er i alle fall at lyden reduseres noe når pumpa gis et visst mottrykk.

Den er ellers ganske "sinna" mtp løftehøyden: Den lille tassen klarer jo glatt 3,5m! :ohmy:

Lenke til kommentar

Ulelyden avtar også litt når jeg øker mottrykket til ca 0,15bar (tilsv 1,5m vannsøyle), så tendensen er i alle fall at lyden reduseres noe når pumpa gis et visst mottrykk.

Den er ellers ganske "sinna" mtp løftehøyden: Den lille tassen klarer jo glatt 3,5m! :ohmy:

7008464[/snapback]

Og flowrate er ikke så verst heller, faktisk svært god med topp-inlet. Testet den for første gang i dag i kjelleren. Sprutet på bestefaren min :ph34r:

Lenke til kommentar
Sprutet på bestefaren min :ph34r:

7008573[/snapback]

:lol:

Beklager min dårlige humor, skylder på HW-Lan :p

På xs.org kan du se sammenligning mellom flow og mottrykksegenskaper med de forskjellige toppene til DDC :)

7009158[/snapback]

Jeg vet ;) Har alphacool-toppen, bruker inlet oppe. Gleder meg til å sette sammen hele settet, men per i dag fikk jeg bare montert blokkene (hovedkort er fortsatt ute av maskinen) og testet pumpen litt. Hadde dårlig tid, og idiotene hos vcore.dk har glemt å sende med skruene til radiatoren. Det er m3.5-gjenger (tror jeg. Ingenting jeg har passer i alle fall), så det er vanskelig å få tak i. =/ Så i morgen skal radiator monteres eksternt, så får den henges opp i kabinettet når den tid kommer.

Sorry for at jeg kaprer tråden litt, men er det noen som har en idé om hvordan jeg kan gjøre slangene kortere etter at de er montert og helt vann i? Eller er dette umulig? :p

Hvis jeg monterer den eksternt nå blir det et helvetes slangetull når jeg monterer den internt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sorry for at jeg kaprer tråden litt, men er det noen som har en idé om hvordan jeg kan gjøre slangene kortere etter at de er montert og helt vann i? Eller er dette umulig? :p

Hvis jeg monterer den eksternt nå blir det et helvetes slangetull når jeg monterer den internt.

7009410[/snapback]

Kapre ivei du. :)

Skjønner ikke hva du mener med å gjøre slangene kortere.. Det er da bare å "kappe" det (slangklemme/propp klar) på tilmålt sted og koble til pånytt.

Dersom du tenker på vannsøl/ny "lufterunde" så er det bare det vi "vannkokere" må forholde oss til når vi ikke vil kjøpe (kjedelig) ferdigmontert.

Lurer på hvor mange ganger jeg har montert/demontert/kappet/"routet" slanger pånytt på de ulike "custom-bygg" jeg har pt. Det er ikke få ganger ihvertfall.. og ingen uhell sålangt ("knock-knock").

Når det gjelder mitt "problem" så må det poengteres at pumpe/tank var en *gedigen* skuffelse fra dag en.. Pumpa ulte (ikke noe som har kommet over tid) og det skvalper/klukker så ille fra tanken at dette er noe Swiftech skulle latt være å lage (Stor tabbe av meg å kjøpe dette. Skulle hørt på Sablabra m.fl. og kjøpt MCP655 + evt. tank/fillport istedet).

Har ikke bestemt meg ennå om jeg skal ta det på "livets konto av dårlige erfaringer/tabber".. eller om jeg skal starte den "manuelle" runden med RMA mot Microplex. :)

PS.

Har bestilt en annen Laing/DDC pumpe (m/"topplokk") fra Caseking.de uansett utfall i denne saken.. :)

Forhåpentligvis ikke "Same shit - New wrapping".. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har bestilt en annen Laing/DDC pumpe (m/"topplokk") fra Caseking.de uansett utfall i denne saken.. :)

7012755[/snapback]

Det er jo nettopp det da! Nøyaktig samme pumpeprodusent, og da "risikerer" du jo å gå på det samme problemet! (Ulinga)

Men jeg tror som tidligere nevnt at du nok har vært uheldig mpt ulyden. Opplever du det samme med den nye pumpa, vil det overraske meg stort!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7012755[/snapback]

Det er jo nettopp det da! Nøyaktig samme pumpeprodusent, og da "risikerer" du jo å gå på det samme problemet! (Ulinga)

Men jeg tror som tidligere nevnt at du nok har vært uheldig mpt ulyden. Opplever du det samme med den nye pumpa, vil det overraske meg stort!

7014128[/snapback]

Helt korrekt Skrue.. :)

Jeg lurte lenge på hvilken av pumpene jeg skulle kjøpe denne gang, men jeg har nå kommet til den konklusjon at jeg må ha vært uheldig med min "Laing DDC (Swiftech MCP350)". Så derfor endte jeg opp med den jeg bestilte.. (hadde vel 3 andre alternativer "In Warenkorb" før jeg bestemte meg.) Og det var seint på natta også.. :D

Lenke til kommentar
Tenkte å se litt på pumpa mi idag. Mister jeg garantien hvis jeg åpner den? Tenkte bare å sjekke om det lå noe rusk inni der.

7012543[/snapback]

Denne er laget for å kunne skifte topp, så det gjør du nok ikke. Det kommer kanskje an på hvor mye du har tenkt til å skru den fra hverandre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...